20 Haziran 2009 Cumartesi

Kahrolsun Vuvuzela


Bir süredir bu lanet olası aletin adını arıyordum yazmak için. Nihayet bugün sporx'i incelerken buldum. Adı vuvuzelaymış bu zımbırtının. Hepimiz bilirizde bunu adını bilenimiz çok yoktur diye tahmin ediyorum. Şöyle hatırlatayım; oturdunuz televizyon başına Konfederasyon Kupasında bir maçı izliyorsunuz tribünler müthiş, tezahüratlar almış başını gidiyor ama birden rahatsız edici bir ses duyuyorsunuz "daaat" diye, kulakları sağır edercesine, bir nevi stadyum kornası yani. Ha işte o ses "vuvuzela" sesi ve bu alet Güney Afrika'ya özgü bir alet. Ya enstruman demeye dilim varmıyor. Zira benim enstrumandan anladığım bir nota duymak, müzik adına bir haz almak. Ama vuvuzela ne nota veriyor nede bir müzik hazzı. Gürültü kirliliğinin 5 duyu organından ikisi için vücut bulmuş hali adeta.

Birde güzel (!) haberim var 2010 Dünya Kupası Güney Afrika'da olacak ve vuvuzela yasaklanmayacakmış, gözümüz aydın. Fifa açıklama bile yapmış bu konuda. Yani önümüzdeki yaz Dünya Kupasında vuvuzela sesini; maçı anlatacak olan o caanımm spikerlerin sesinden daha çok duyacağımız anlamına geliyor bu. Her zaman yaşasın tribün ve taraftar kültürü desemde gürültü kirliliğine hep karşı olacağım sanırım. Malum artık genç değiliz eskisi kadar, buda kafa ama dimi? Dost acı söylermiş benim bu söylediğim biraz isota kaçtı sanki. Kusura bakmayın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir