21 Eylül 2009 Pazartesi

Derbi Gibi Derbi {Man Utd:4-3:Man City}


Doydum bugün öğlen.. Futbola doydum tabiri caizse. Bayrammış, misafirlermiş, gelenmiş, gidenmiş 15:30-18:00 arası hiç biriyle ilgilenemedim. Kapandım odama, açtım bilgisayarımı bu mükemmel maçı izledim. Gelenler beni odamda ziyaret etti hatta, yaşlanıyorum sanırım :) Manchester United-Manchester City rekabeti bizimde biriyle aramıza girdi. Bütün gün birbirimize surat astık falan.. Ama akşam düzeldik. Kendisine seslenmeyi bir borç bilirim; canım, değil Manchester, Dünya gelse senle arama giremez (:p) O kendini biliyor :) Gelelim maça. Başlıkta da dediğim gibi derbi gibi derbi oldu. Bu maçın çok heyecanlı geçeceğini zaten biliyordukta görünce bir kez daha anladık ki bu derbiyi kaçırdıysanız çok şey kaybetmişsiniz üzgünüm..


Dakika 2; Rooney Sahnede
İki takımın da eksikleri vardı. Fakat şüphesiz City'nin eksikleri daha göze çarpan isimlerdi. Adebayor gibi, Tevez gibi, Robinho gibi.. Oynayıp oynamayacağı maç saatinde belli olacak diye açıklama yapılan Tevez ilk 11'de başladı. Man U'da ise as takımdan eksik olarak bir tek Van Der Sar vardı ki şeytanların yediği ilk gole bakarsak Van Der Sar'ı aradılar diyebiliriz. Henüz maçın başında 2. dakikada takımın golcülerinden ligde 5 golü bulunan Rooney bu maçı da boş geçmedi. Sanırım Rooney bir tek ilk hafta mağlup olunan maçta gol atamadı. Diğer 5 maçta da golü olması lazım. Sol kanattan topu taşıyan Evra'nın pasında Rooney ceza sahasının sol köşesine yakın bir yerden şut çekti kaleye. Bu şut Manchester'ın maçtaki ilk öne geçişiydi.


Tevez: İntikam Subayı!
Maçın henüz başında yenen gol tabiki Manchester City'nin hesaplarını bozmuş ve afallamasına sebep olmuştu. Bu afallama Manchester United'ın 15 dakikalık bir sürede üstünlük kurmasına izin verdi. Dakikalar 16'yı gösterdiğinde ise sahnede eski Man U'lu Tevez vardı. Bu maça bambaşka bir psikoloji ile çıkan Tevez; bir atak başlattı. Ceza sahasını sınırlayan çizgilerin solunda kaleci Foster'ın Tevez'i karşılamak için kalesinden çıkmasıyla kale boş duruma geçti. Tevez, Foster'a bir çalım attı ve topu ceza sahasının dışında bekleyen arkadaşı Barry ile buluşturdu. Kalenin önünde kaptan olsa da top fileleri havalandırdı. Atılan bu golle Tevez intikamını asist yaparak bir nevi almış, derbide durum 1-1 olmuştu artık. İlk yarının kalan yarım saatinde iki takımın müthiş mücadelesini izledik Old Trafford'da. Fakat ne United ne de City sonuca gidemeyince ilk yarı 1-1'lik eşitlikle sona erdi. İkinci yarıya etkili başlayan taraf United'dı. Giggs'in sol kanattan açtığı ortaya çok başarılı bir kafa vuruşu yaparak United'ı 2. kez öne geçirmişti. Tevez Manchester City'nin ikinci golünün de mimarıydı. Dakikalar 53'ü gösterdiğine Bellamy'ye çıkardığı pas müthiş, Bellamy'nin vuruşu ise inanılmazdı açıkçası. Bu gol durumu 2-2'ye getirmişti.


Fletcher A.Ş.
Adeta bir tenis maçını izler gibi iki takımın birbirine üstünlük kurma çabasını izliyorduk. Top bir United kalesinde bir City kalesindeydi. City 2. golü attığına göre sıra United'a gelmişti. Fakat United'ın bütün ataklarında karşısında City kalecisi Given vardı. Given hayatının maçını oynadı diyebiliriz. Giggs'in, Berbatov'un, Anderson'un, Rooney'in sayısız ataklarını kurtararak takımına güven verdi. Tabi bu ataklarda da United'ın topla oynama oranı %79'a kadar çıkmıştı. Gol bulmak kaçınılmaz son haline gelmişti. Ve nihayet Evra'nın yerde kalmasıyla frikik kazandılar. Bu frikiki kullanan isim benimde en büyük fenomenlerimden birisi olan Giggs'ti. Giggs daha önce yaptığı bir açıklamada "Ronaldo varken frikik kullanmak bize düşmüyordu. Fakat artık Ronaldo olmadığına göre öğrenmenin tam zamanıdır. Ben frikik çalışıyorum" diyerek ne kadar büyük bir profesyonel olduğunu, ayrıca öğrenmenin de yaşı olmadığını herkese ispat eder gibiydi. Frikiki kullanacağı nokta onun direk kaleye atabileceği bir nokta değildi. Oda korner kullanır gibi ceza sahasına ortaladı. Bu noktada işlemi tamamlayan isim yine Fletcher oldu. Yaptığı kafa vuruşuyla takımını 3. kez öne geçirdi.


Aşık Atışmasına Döndü
Maçtaki golleri yazmaktan maçın analizine geçemeyeceğimi tahmin etmiştim zaten. Ama şikayet etmiyorum zira ben çok memnun kaldım. En son United öne geçti dedik değil mi? Yani sıra City'de. Fletcher'ın attığı golden sonra dakika 81 durum 3-2'ydi. Dakikalar 90'ı gösterirken hiç beklemediğim bir şekilde atak yedi United. Ben defans konusunda bir Bülent Korkmaz'a birde Rio Ferdinand'a gözüm kapalı güvenirim. Ama Ferdinand'ın burada yaptığı hata gerçekten inanılmazdı. Orta sahada top kaybı olduktan sonra City atağı başladı bu atağı golle sonuçlandıran isim Bellamy oldu. Bellamy kendisinin 2. takımının 3. golünü atmış derbide durumu yeniden beraberliğe taşımıştı. Gözler hakeme döndü bu anda. Maçın 6 dakika uzatacağı söyleniyordu. 90 dakikada birbirlerine üstünlük sağlayamayan iki ekip izlemiştik sahada. Ben üzüldüm berabere bitiyor diye. Tam umutlarımın tükendiği anda, son dakikada sahneye Michael Owen çıktı. Bir çok kereler kendisine 7 numaranın verilmesinin yanlış olduğunu tekrarladım kendi adıma. Fakat bütün şüphelerim, kızgınlığım bir golle yerle bir oldu. Owen maçın 96. dakikasında attığı golle takımı 4. ve son kez üstünlüğe taşımış ve maçın son sözünüde söylemiş oldu.


Gelecek Haftalar
Bu hafta eksiklerine rağmen müthiş bir City izledik sahada kutlamak lazım. Old Trafford'da United'a kafa tutmak kolay değildir. City geçen hafta Arsenal'e 4 tane bu hafta United'a 3 tane salladı. Hafta içi yaptığı Avrupa Ligi maçını hesaba katmıyorum bile.. Çok canlar yakacak bu takım bu aşikar. Bu maçtan sonra kırmızılar 6 maçta 15 puana yükseldi. Maviler ise 5 maçta 12 puandalar. İlk mağlubiyetlerini United'dan aldılar. Şimdi gelelim gelecek haftaya. United, Tuncay'ın takımı Stoke City'ye konuk olacak. City ise kendi stadında West Ham'ı ağırlayacak. Bugün bir diğer derbi maçıda Chelsea-Tottenham maçıydı. Açıkçası o maçı takip etme fırsatı bulamadım ama Chelsea'nin 3-0 yendiğini biliyorum. Bu sonuçla Chelsea 6'da 6 yaparak {darısı başımıza} ligdeki liderliğini sürdürüyor. Hemen arkasından 15 puanla United ve 12 puanla Liverpool geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir