6 Ekim 2012 Cumartesi

Kaleci Var Ama Ya Stoper?


Çıkan iki tane yok var. Birincisi Melo. Eski günlerinden uzaklarda, takımın yapısını bozan bir havası var. Fizik yetersizliğinin gerçekleştirdiği yetenek erezyonu misali. Selçuk İnan onu toparlamaya çalışmaktan o da geçen sezonun uzaklarında bir görüntü sergiliyor, bu da Galatasaray orta sahasını özellikle hücumda verimsiz kılıyor.

İkincisi ise stoper rotasyonu. Ujfalusi'nin yokluğunun bu denli bir görüntüyü bizlere getireceğini tahmin etmemiştim. Kayıp büyük oldu ama bunu telafi edebiliriz derken Ujfalusi'den bu yana her maç farklı bir savunma dörtlüsü izliyoruz ve bu konuda istikrar sıfır. Cris, Şampiyonlar Ligi adına tecrübe takviyesi derken Cris'i lig maçlarında izliyoruz, Semih Kaya ve Dany rotasyonu da çok sık gerçekleşiyor. Böyle bir ortamda da istikrardan, uyumdan bahsetmek çok güç.

Cris için Orduspor maçı sonrasında erken konuşmayalım, erken karar vermeyelim diyordum ama Necati Ateş gibi çok da hızlı olmayan bir forvet karşısında bile ağır kaldığını gördüğümde kararı verdim aslında. Dany ve Semih Kaya tandeminde ısrar etmek en doğrusu, en azından Ujfalusi'nin dönüşünü umut edene kadar.

Çok kullandığım bir tabirdir bu ve yine kullanmak gerekirse, Galatasaray adına iki yarılı bir maç. Melo'nun oyunda kaldığı süre bir yarı, oyundan çıktığı süre ise diğer bir yarı. Savunma anlamında da çok büyük sıkıntı çekmiyorken, kapalı Eskişehirspor karşısında hücum sorunu yaşıyorduk. Orta sahadan gelemiyor takım çünkü, forvetleri verimli kılamıyor, kanatları kullanamıyor. Alper Potuk, Hürriyet Güçer ve Veysel Sarı gibi isimlerle de orta sahayı tutmayı başardı Eskişehirspor ve Galatasaray'ın hücum yapamamasından kaynaklı özgüvenle de Galatasaray kalesine doğru gelmeye de başlamışlardı.

Melo'nun çıkıp Amrabat'ın oyuna girmesi ise Galatasaray adına hücuma verim getirdi. Hamit Altıntop'u beklerken, Emre Çolak'ı orta sahada izledik ve bu ikilinin sağladığı verimden de kaynaklı Selçuk İnan'ı daha çok hücumda görmeye başladık, devamında 1-0'ı da bulduğumuzda gelen açık alanlar ve Amrabat etkisi. 2-0'ı bulamamanın acısı bir anlamda, kaçan çok fazla gol var.

Muslera'dan özür dilemesi gerekiyor Galatasaraylı futbolcuların. Bizim ise böyle bir kaleciye sahibiz diye dua etmemiz. O pozisyonda, o mesafe darlığında üç kere golü çıkardı ama Galatasaray savunmasından geriye gelen kimse yok. O karambolda Cris de üç kere ofsaytı bozdu ama dediğim gibi karambolde yapacak birşey yok. Takım savunması falan bir yana, o zaten büyük sorun. Bir kişi geri gelmedi, aynı izlemeyi Braga maçında da gördük ama oluşan üç pozisyon, yapılan sıfır müdahale.

Ujfalusi'den doğan yokluk kısa vadede çözülecek gibi değil, Melo'nun ise toparlanması gerekiyor. Bunun dışında şu Milli Takım arası tam zamanında geldi ve bazı şeylerin çözülmeye başladığını görmeliyiz. Sistem değişikliği mi gelir, farklı durumlar mı oluşur bilemiyoruz ama Galatasaray'ın geriye gittiği kesin.

4 yorum:

  1. Aynen katılıyorum..Braga maçından sonra da demiştim... 4-4-2 de ısrar edeceksen orta sahada göbekdeki ikilin çok formda olacak..Melo ve selçuk'un şu anki form durumlarını göz önüne alırsak başka bir şeyler denebilir..ki denenmeli zaten..

    Melo'nun hali ortada ( sezon başında melo alınmazsa yönetim istifa etsin diyen bi güruh vardı )

    Cris için transferini ilk duyduğumdaki tepkim neyse hala da geçerli..Son dakika panik transferi..Şu sahadaki halini görünce gökhan zan bu takımda oynamazmıydı da demiyor değilim açıkçası..

    Riera sol bek'e alıştı gibi..iyi bir performans sergiledi..

    Yenen gol aynen dediğin gibi braga maçının kopyası..herkes izliyor film izler gibi..Savunma'da rotasyon pek tercih edilmeyen bir şey genelde..Neden olduğunu daha iyi anlıyoruz :)

    YanıtlaSil
  2. fb krizden çıkacak , biz yardımcı oluyoruz. yazık bu crisi alanlara, bu puan kayıpları hayra alamet değil.. fb nin kadrosu bizden iyi zaten, ekmeklerine yağ sürmeye devam edersek şamp. elden kaçacak..
    yazık çapsız yönetime , rotasyondan harikalar yaratma peşinde terim de sıktı artık.. elbirliğiyle fb yi şamp.yapacaklar ,

    YanıtlaSil
  3. Takımın eksikleri olabilir ama takım hala Türkiye'nin en iyi top yapan takımı takımı al aşşa etmeye gerek yok

    YanıtlaSil
  4. crisin ofsaytı bozduguna inanmıyorum çünkü orada bir ofsayt taktiği uygulanmıyor ne o anda ne de maç içinde. eğer ofsayt taktiği uygulayacaksanız takımın en agır adamı crise göre hiza alır futbolcular.

    YanıtlaSil

 

Sportif Cümleler Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger