11 Aralık 2012 Salı

Çağlar Birinci Galatasaray'da, Tarih 21:06.2010

Tarihin en büyük transferi olmanın eşiğinden dönülmüş, o da Semih Kaya'nın duruşu sayesinde. Semih Kaya o gün Denizlispor için evet dese bugün gelinen nokta ne olacaktı? Sadece o da değil, bugün önemli potansiyel stoperlerden olan ve Sivasspor forması giyen Murat Akça dahi bir hiç uğruna gitmiş.

O günden bu güne Çağlar Birinci bir arpa boyu yol alabildi mi, onca şans bulmasına rağmen?

Ayrıca bu transfer, bir dönem Galatasaray vizyonunun da imzasıdır. Bu tip nice transferlere imza atıldı daha, şimdi bu gündem olduğu için bu hatırlatmayı yapıyorum...

7 yorum:

  1. devre arasında bence ciddi temizlik yapılmalı. hiç sezon sonunu beklemeye gerek yok. Gerçekten haybeye para alan ve hiç bu formayı haketmeyen bir sürü gereksiz oyuncus var. Mertan, berkin, berk gibi genç çocuklar hiç olmazsa oynasınlardı kupa maçında. çağlar, ceyhun, gökhan, vs.. bir sürü adam işgal edeceğine.

    Devre arasında 5-6 kişi gönderip kesin bir sol bek almak lazım. Ve olabiliyorsa bir tane de hücum oyuncusu. Ben Kaka'nın hiçbir şartta Galatasaray'a alınabileceğine inanmıyorum. Ekonomik olarak imkansız, eğer gitmek istese onun için sıraya girecek bir sürü kulüp var. Parayı seçse araplar, katar, rusya, çin, amerika vs... bir sürü yer de var. Niye bize gelsin ki?

    Bence Diego Ribas hem yaşı hem de maliyeti açısından çok daha iyi olur. Keşke ona odaklansak ve hoca da istese. İnanılmaz fark yaratır. Hİçbir şey yapmasa içerdeki antep, karabük, eskişehir maçlarındaki abuk subuk puanları kaybetmezdik. Fenerbahçe'nin yıllarca iç sahada kurduğu dominasyonun yegane sebebi Alexti. Zamanında aynın biz de Hagi ile yaptık Bu tip adamlar kendsi sahasında seyircinin önünde şov yapar. Atar, attırır, duran toptan frikikten illaki sonucu değiştirir.

    Fatih Hoca bazen çok inatçı oluyor. Hücumda çektiğimiz bu kabızlık, oyunu açamama meselesi önemli. eğer devre arası transfer yapılmadan geçirilirse korkum o ki ligi kaybedebiliriz. Şampiyonlar liginde zaten şansımız yaver giderse en fazla çeyrek final oynayacağız. Orada da büyük bir dev gelecek.

    Ama her yıl ŞL sürekliliğini kazanmamız için lig şampiyonluğu çok önemli. Diego bizi ligi aldırır.

    YanıtlaSil
  2. @zachpaulsen

    dediklerine hepsine aynen katılıyorum..ama hoca bu konularda aşırı bi inat gösteriyor..diego'yuda kesinikle istemicek..hep diyorum ronaldinho'yu idmanda koşmuyor diye istemeyen adam diego'yu tesisilerin kapısından sokmaz..

    Anladık hadi ben bilirim modundasın da bari şu 4-4-2 inadından vazgeç be hoca..yok işte olmuyor..melo bu haldeyken 4-4-2 olmuyor..selçuk'u da aşağıya çekiyor işin kötüsü..amrabat'ı efektif kullanamamayı saymıyorum bile..

    4-3-3 filan denese melo selçuk hamit orta sahasında hamit'de belki kendini bulabilir..her şartta amrabat daha etkili oalcaktır..hücumda etkinliğimizde artıcaktır..

    Tekrar söylemeye gerek yok ama..diego bu takımı 2 seviye ileri taşır..kapanan anadolu takımlarına karşıda 80 dakikaka salak salak şuursuz pas ile maçı kaybetmezsin..bu tip adamlar bir pas atar ,bir şut atar , korner atar bi şekilde bu tip maçları aldırır..bkz önünüzde alex diye bir örnek vardı yıllarcaçç

    YanıtlaSil
  3. Hocam futbolumuuzn içler acısı halini bence Uğur Boral Örneği anlatıyor. ya bu adam yıllarca Milli takımda Fenerde solbek oynadı. şimdi öğreniyoruzki adam bildiğin dinamit ,el bombası imiş. Uğur Boral üzerinden Türk futbolunu eleştirelim. Adam yavaşladımı sanmıyorum. Hatta aklıyla üstüne biraz daha olgunluk katması lazım.Bu adam birşey olmasaydıda hasbel kader fenerden ayılmasaydı Hasan Alinin ve Hakan Balttanın yokluğunda Hala Milli takıma çağıracaktık.

    Riera galatasarayda ihtiyaç oldu Solbek oynuyor ve yılların solbeki Uğur Boraldan bin kat iyi oynuyor. adam biranda çözdü işi. Ya nasıl bir futbol anlayışımız varki böyle acayip acayip karakterleri çok iyi yerlere getiriyoruz. Uğur Boral Örneği Bence tüürk futbolunun Aynasıdır.

    YanıtlaSil
  4. Ben belki de hemen bu maçtan başlanarak 4-5-1'e geçiş olacağını düşünüyorum. Er geç olacak. Bu olduğunda bence Selcuk, Melo, Yekta, Hamit, Engin orta5'linin ortasındaki 3 kişilik yer için aday olacaklar. Kenarlar daha dikine giden adam isteyecek. Sol tarafa Amrabat ve gerekirse Emre aday. Fakat sag icin tek alternatif Aydın. Hamit o tarz bir dizilişin en kenarında oynamaz bu temposuzluğuyla. Engin de yapısı nedeniyle hep içe gelerek oynuyor. Yani Aydın alternatifsiz oluyor. Bu sebepten devre arasında bir sag kanat oyuncusu alırsak şaşırmam.
    Bu tarz bir diziliş orta 3lüden Selcuk, Melo gibi isimlerin daha guvenle ileri gidip gol aramasını ve gecen seneki gibi skora katkı yapmasını sağlar. Sadece forvetlerin attığı golleri kalıyoruz. Tamam atıyorlar eyvallah ama oyuna katkı olmayınca orta saha hakimiyeti kayboluyor. Bir şeylerden fedakarlık etmek lazım.

    YanıtlaSil
  5. kaka'nın maliyetinden dem vururken diego'nun süpersonik boyutlardaki yıllık ücretininde gözden kaçmaması gerekir.

    ayrıca gelecek sezonlarda düşecek yabancı sayısını düşünerek transfer yapılasıda gerekiyor.

    çağlar transferi sırasında heba edilen serdar eylik ve murat akça bu gün sadece rotasyon için bile kadroda yer bulacak seviyelere çıkabilselerdi çağlar'dan fazla katkıları olacaktı takıma...

    adnan sezgin ve transfer abukluklarını uç uca eklesek ansiklobedi boyutunda bir neşriyat olur herhalde.

    YanıtlaSil
  6. Adnan Sezgin in işleri

    YanıtlaSil
  7. kım gelirse gelsin ben bısey degısecegını sanmıyorum. fatih terim gecen senekı degısık fıkırlere acık elestrıyı kabul eden sakın aklı basında karakterını bırakmıs ıtalyadan gerı dondugu zaman kı kendını begenmıs ben bılırım ben yaparım benım sıstemın her zaman dogrudur ben ben ben dusuncesıne donmustur kendını Galatasaraydan daha ustun gormeye basladı ıyıce saha kenarında polat alemdar edasıyla oyuncuları korkutarak oynatmaya calısmalar kameraya yonelık artıstık hareketler kendısını benım gozumde cok cok sevımsız yapmıstır. yıllar once hocayı cok severdım hatta 2. donem gerı geldıgınde gece ogrenmıstım haberını avazım cıktıgı kadar bagırmıstım sokakta ama bu sevımsız davranısları yuzunden o kadar sogudum kı kendısınden anlatamam. bazı oyuncuların asama kaydedemesı dogrudur katılıyorum fakat sezon basından berı ne oynadgımızı bılmıyorum ve anlamısta degılım atılan gollerın hıcbırınde calısılmıslık gormuyorum sampıyonlar lıgınde tur atlamamızı saglayan gollerın tamamı bıreysel ve tesadufıdır. oyuncu transferınde de bu sezon dany ve burak dısında sınıfta kalınmıstır. necati gıbı oyuncuyu bırakıp umutu transfer ettırmek bana sacma gelıyo ne kadar gol krallıgında lk sırada olsada takım oyunu denen bısey yok ve benım dusuncem fatıh hoca bu egoıst kendını begenmıs tavrını degıstırmedıgı surece hıc bısey degısmeyecektır oyuncular futbol oynamaktan cok saha kenarına bakıyorlar hata yapmaktan korkuyorlar unutmamak gerekırse hata yapmaktan korkan ınsanlar fazlasıyla hata yaparlar herkez ne dusunur bılmıyorum ama artık yas olarak ta ısım olarak fatıh terımın bu polat alemdar varı davranısları kendısını fazlasıyla sevımsızlestırıyor ....

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir