4 Şubat 2013 Pazartesi

Sinan Bolat'ın Yolu?


Çok takip ettiğim bir kaleci değil aslında Sinan Bolat. Milli Takım'dan dolayı tanıyorum, biliyorum ve takip etmeye çalışıyorum. Gurbetçi etiketi, şu dönemde Milli Takımımız açısından önemli, Milli Takım'a seçilebilmek adına önemli bir referans ve bundan 2-3 sene öncesine birşey diyemem ama şu dönemde Anadolu'da bu kadar iyi Türk kaleci varken, Sinan Bolat'ın bir hazırlık maçında 3. kaleci olarak Milli Takım'a girmesi beni çok şaşırttı.

Yerli kaleci önemli, yabancı kontenjanı uygulanan bir ülkede kalecini yerli yapman sana büyük avantaj sağlıyor. Saha içerisinde ekstra bir yabancı daha demek bu. Shakhtar'ı düşünün. En iyi kaleciyi alabilirler isteseler ama ilk 11 için uygulanan yabancı kontenjanından ötürü kaleciyi yerli kullanıyorlar, bundan asla ödün vermiyorlar.

Türkiye'de de geçerli bana göre bu. Muslera gibi yabancı kalecilere her zaman kapı açık, sözüm bu tip fark yaratan kalecilere değil ama yerli kaleci benim de önceliğim olurdu. Muslera kalacaksa kalsın, kalmalı da ama bazı teklifler var önünde durulmaz. Bu tip bir teklif gelirse, kaleci tercihini yerliden yana kullanmak önemli. Bu isim Sinan Bolat olmaz ama Galatasaray'ın ağırlığını kaldıramaz. Bu konuda da tek alternatif Onur Recep Kıvrak olur, gelir mi bilemiyorum ama.

Sinan Bolat'a dönersek. Bu sezon sakatlıktan çıktı, Fulham'a gitti gitmedi mevzusu oldu derken takımında kaldı. Sezon sonunda da sözleşmesi bitiyor, belli ki ayrılığı kafasına koydu ve Standart Liege'nin de planları arasında yer almıyor. Kadro dışı kaldığı haberini aldık ve sezon sonunda bedelsiz bir şekilde ayrılığı kesin gibi.

İbre onun adına Türkiye'ye döner bu anlamda. Milli Takım'da devam etmek istiyorsa, Türkiye'ye gelmesi ve burada boy göstermesi onun açısından en hayırlısıdır. Yurt dışında devam edecekse, forma giyeceği takımın Standart Liege kalitesinden yüksek olacağını düşünmüyorum, ortalama altı takımlarda yoluna devam edecek ve yerli kalecilerin bu yükselişi içerisinde de işi zor. Onun rekabet etmesi lazım ve rekabet Türkiye'de.

Beşiktaş'a gidecek diyorlar. McGregor'la geçen güzel günleri var ama Cenk Gönen için yapılan eleştiri de şu, McGregor'a mı kaleci kaptırdın? Mutlaka onlar da yerli adımı atacaktır ve Cenk Gönen & Sinan Bolat ikilisi onlar adına ideal olurdu. Ya da Bursaspor. Carson gitse ve Sinan Bolat gelse. Yine nokta atışı. Galatasaray açısından ise ancak kulübeye atılan bir adım olurdu Sinan Bolat ama onun oynaması lazım, oynayabileceği ve rekabet edebileceği bir takıma gitmesi lazım.

Türkiye'nin kaleci düzeyi çok değişti, yükseliyoruz bu anlamda...

2 yorum:

  1. Football Manager'da Emre fenere geri dönmüştü volkan serbest kalıp reale gitmişti :) sinan bolat fenere gitmişti bu football manager oyunu geleceğide iyi görüyor çünkü 12 serisinde şuan olan olayların çogunu oyunda yaşadım, kadıköyde şampiyon oldum 2 sene üst üste :)

    YanıtlaSil
  2. Volkan -->real madrid mi +?? Çok saol @adsız güldürdün beni. Real madrid in çaycısı Adan bile volkandan iyi kalecidir bee )))

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir