20 Mayıs 2014 Salı

Galatasaray'ın Yarını


Galatasaray'ın yarınına yönelik sorulacak ilk soru, Roberto Mancini'nin devam edip etmeyeceğine yönelik. Ateş olmayan yerden duman çıkmaz diyerek, Lucescu isminin hergün Galatasaray'la anıldığını görüyoruz ama Mancini'nin herhangi bir kulüple anlaşmadığı sürece gönderileceğini düşünmüyorum ve tüm planlamaları da Mancini kalacak üzerinden yapmak gerekiyor.

Sezon içerisinde çok fazla gelgitler yaşadık. Deplasman fobisi derken, devamında gelen Kasımpaşa mağlubiyeti aslında kafalarda bazı soruları cevapladı ama kötü bitirmedi sezonu Galatasaray. Bu tablo ve Mancini'nin de ülke şartlarına sağladığı uyumun ona bir sezon daha şans verilmesi gerektiğini gösteriyor.

Fenerbahçe'nin Ersun Yanal'la, Beşiktaş'ın da Biliç'le devam edeceğini düşünürsek, istikrardan yana tavır almamızın önemli olduğunu düşünmeye başladım.

En önemli soru da, yeni sezon yapılanması üzerine olacak. Bu kadar sık yapılanmak hiç iyi bir alamet değil aslında ama Galatasaray'ın fazlasıyla transfere ihtiyaç duyduğunu görüyoruz. Özellikle de rotasyona can katmak anlamında yapması gereken hamleler var.

Sezon boyunca Mancini'nin Ceyhun Gülselam ve Yekta Kurtuluş tercihleri eleştirildi. Neden Umut Gündoğan gibi isimlere şans verilmediği sorusu da soruldu. Bu eleştirinin haklılık payı da var, bazı isimler hiç düşünülmedi, şans verilebilirdi ama rotasyonun derin olmadığı üzerinde aynı fikirde olduğumuzu düşünüyorum. Bu yüzden de Ceyhun Gülselam bir anda prens rolünü aldı.

Forvet konusu önemli bir soru. Daha çok tek santrafor oynadık bu sezon. Drogba'nın varlığında Burak Yılmaz kanada yakın oynadı ve performansını düşüren nedenlerden biri de budur. Drogba'nın yokluğunda da Burak Yılmaz kendi bölgesine çekildi ama bu sefer de Umut Bulut kanatlara yakın kullanıldı. Ortak kanı ise forvet yetersizliği oldu, bitirici anlamda çok sorun yaşadığımız haftalar var.

Yabancı kontenjanını düşünmek lazım, gelecek sezon 5 yabancı 11'de olacak. Bu da yabancı santrafor gerekliliği üzerine düşündürüyor beni. Gerekli olduğunu ben de düşünüyorum ama yabancı sınırı, bizleri Burak Yılmaz'a fazlasıyla mahkum bırakacak. Bu yüzden de asıl yatırımın kanatlara yapılması gerektiğini düşünüyorum.

Bruma'nın nasıl döneceğini bilmiyoruz ama iyi dönmesini temenni ettiğim ve 11'deki yerini de garanti gördüğüm bir futbolcu. Bu durumda diğer kanat oyuncusu için Olcan Adın tek tercihim neredeyse. Turgut Doğan Şahin takviyesiyle de bu rotasyon daha güçlü bir hale gelebilir.

Orta sahada ise yine yerli bir takviye gerekli. Hepimizin ortak dileği Tolgay Arslan ve Gökhan İnler gibi futbolcular ama bu transferlerin de çok zor olduğunu düşünüyorum. Orta saha konusundaki alternatiflerin de çok zayıf olduğunu düşünüyorum ama Hamit Altıntop'un da geri döneceğini düşünürsek, kendisinin önemli bir transfer olacağını düşünüyorum.

Stoper konusunda da sorulan soru, Chedjou'nun durumu üzerine. Yaşadığı sakatlıklardan ötürü, kalitesini son haftalarda gördüğümüz bir isim. Benim düşüncem şu, Chedjou'yu istenilen paraya satamayacağız ve bu yüzden takımda kalacak. Bu yüzden de Alex misali yeni bir maliyet tartışmalı olabilir. Ayrıca Eboue'nin de gidişinden yola çıkarsak, sağ bek için bile oluşan bir soru işareti var ama elde Veysel Sarı, Sabri Sarıoğlu, Salih Dursun ve yeni sağ bek Semih Kaya gibi alternatifler var. Sol kanatta ise Telles tartışılmaz ama yerli bir alternatif de hiç fena olmazdı.

Galatasaray'ın yarınına yönelik tek dileceğim, bu sefer Mancini'nin takımının kurulması ve sezon içerisinde Mancini'ye "bu takım benim kurduğum bir takım değil" eleştirisini yapacak koz verilmemesi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir