29 Mayıs 2014 Perşembe

Yeni ''Bursa'' Ekolü


Şenol Güneş adına da yeni bir adım aslında. Mutlaka kariyeri boyunca önemli teklifler almış ama doğru camiayı beklemiştir. Onun Bursaspor'a adım atması bana göre sürpriz değil, zamanı beklenen bir hamleydi ve gerçekleşti.

Bursaspor'un ayağa kalkmaya ihtiyacı var. Onlar için en büyük eleştirim, şampiyon bir takım gibi hareket etmemeleri oldu. Maddi konular, akılcı hareket etme konusunda bir bahane değil, nitekim geçtiğimiz sezonlarda Bursaspor'un fazlasıyla boş hamleler yaptığını gördük. 

Bursaspor, şampiyonlar kategorisinde ve her sezon yukarıyı zorlayan bir takım kurma zorunlulukları var. Bu yönde adımlar atmaları lazım, çünkü bunun dışında her sonuç onlar adına başarısızlıktır. İlk 3'ü zorlayan bir ekip tekrar yaratılmalı ama eskiye dönmek isterken, eskiyle de çok fazla hareket etmeyerek.

Volkan Şen ve Sercan Yıldırım bu yönde hamlelerdi. Bir takımın kötü gidişatının en büyük resmi, başarıyı eski yıldızlarda aramasıdır. Devri bitenlerle yeni bir devir yaratmaya çalışmakta denilebilir buna. Şimdi aynı sorun Batalla için de geçerli, kafasında Bursaspor'u bitirmiş ve ayrılmış bir isim ama hala onu geri kazandırabilme hayalleri. 

Batalla çok büyük bir efsaneydi ama her dönemin sonu var. Yeni Bursaspor döneminde de ona yer olduğunu ben düşünmüyorum. Bu yüzden arkaya bakmak yerine, önlerine bakmak Bursaspor camiası açısından asıl önemli olan.

Geleceği olan bir camia Bursaspor. En kısa örnek, Ozan Tufan ve Enes Ünal gibi isimler mesela. Daha bunun gibi çok fazla genç yeteneği var bu camianın. Alt tarafta iyi bir jenerasyon var ve doğru kullanılmaları durumunda da Bursaspor adına yeni bir ekol yaratılabilir.

Bu ekolü yaratmak anlamında da en güzel tercih Şenol Güneş. Bursaspor ve Şenol Güneş karakterlerinin birbirlerine çok yakışacaklarını düşünüyorum, heyecanla takip etttiğim ve çok sevindiğim bir hamle oldu...

2 yorum:

  1. Bir küçük yanlışı düzelteyim. Trabzonspor dışında ilk kez süper lig takımını çalıştıracak demişsin. 90 lı yıllarda süper ligde birkaç takım çalıştırmıştı. Sevgiler, saygılar...

    YanıtlaSil
  2. bende Şenol hocanın performansını bekliyorum bakalım bir Ersun Yanal ya da Ertuğrul Sağlam etkisi yapabilecek mi?

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir