24 Temmuz 2014 Perşembe

Vladimir Micov Galatasaray'da


Vladimir Micov için  söylenecek çok şey var aslında. Kendisi daha 16 yaşında profesyonel basketbol kariyerine adım atmış ve 29 yaşına geldiği şu zamanlarda Galatasaray ile birlikte giydiği forma sayısı 11.

Oynadığı bütün takımlarda maksimum geçirdiği sezon sayısı sadece iki ve böylesine disiplinli, yetenekleri parkede verecekleri net belli olan bir oyuncunun bu kadar takım değişmesini ben de ilk başta garipsemiştim. Micov'u ilk olarak yarım Partizan kariyerinden bilirim ve sonrasında eski takımı Boduncost'a dönmüştü diye hatırlıyorum. Ancak hiçbir sezonu tam olarak kötü geçti diyemeyiz. 

Micov'un çok fazla takım değiştirmesi akla bu soruyu getirebilir ama tamamen kariyer planlaması ile alakalı bir durum ya da Micov'un biraz maddi sevdası yüzünden.. Hatırlamakta fayda var, geçen yaptığı açıklamada bile bunun kokusunu biraz belli ettiydi. "Real Madrid ve Galatasaray'dan teklif aldığım doğru ancak Galatasaray cok daha imkanlı" diye bahsetmişti. Micov'un kariyeri hep böyle gelişti muhtemelen. 

Biraz parke içine dönersek ben kendi twitter hesabımdan Markoishvili'nin ayrılacagını anladığım an bu adamın yerini dolduracak net ismin Vladimir Micov olduğunu söylemiştim. Daha ismi bile dedikodular arasına girmeden söylemiştim, çünkü bazı ayrıntılar bir yana neredeyse aynı tip oyuncular. Yani demek istediğim, Markoishvili'nin yeri bu kadar net doldurulabilirdi. 

Biraz Markoishvili ile karşılaştırma yaparak Micov'dan bahsetmek istiyorum. Markoishvili özellikle son yılında işin savunma ve hücum tarafında harika bir sezon geçirdi ki o sakatlık dönüşüne rağmen bunu yapmıştı ama Markoishvili'de her sporcu gibi kontrat yılında ekstra bir performans sergilemekten kaçınmadı. Bu onu CSKA gibi Avrupa'nın köklü takımlarından birine götürdü. 

Micov'u Markoishvili'den eksi bir yan olarak ayırabileceğim tek özelliği savunması olabilir. Savunmada Markoishvili kadar fizikli ve çabuk değil ve Micov pozisyon seçerek savunma yapabiliyor. Hücumda ise Micov'un özellikle Cantu yıllarında gördüğümüz ikili oyun yeteneğini CSKA'da göremiyorduk. Çünkü o işi yapacak o kadar usta isim vardı ki Micov daha cok hızlı hücum da koşan ve köşelerde ceza atışı atan oyuncuydu ve bunu özellikle belirtiyorum karar verme konusunda sıkıntı yaşayacağımızı geçen sezon gibi bu sezon için de düşünüyorum. 

Ancak artık Micov için roller değişecek ve daha çok topu elinde bulacak, daha çok şut atma imkanı bulacak. Asıl net patlama yaptığı Cantu yıllarına döneceğini umut ediyorum. Son olarak Markoishvili çok değerli ve disiplini seven bir oyuncuydu, onun ayrılış kararına her Galatasaraylı gibi ben de cok üzüldüm. Ancak onu çok aratmayacak bir oyuncuyu kadroya kattık ve benim kişisel olarakta beğendiğim sevdiğim bir oyuncu. Umarım beklenilen katıkıyı alabiliriz..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir