12 Eylül 2014 Cuma

Marka Değeri


Forma sponsoru gündemi, Galatasaray'ın en büyük gündem maddelerinden biriydi. Maddi tabloya baktığımızda belki geçen sezon ki kazanılan miktar yine karşılandı ama Eylül ayındayız ve haneye eksi yazacakken bu haneyi artıya çevirdik ve daha önemlisi ise Galatasaray'ın anlaştığı firmaların büyüklüğü.

Türkiye sınırları içerisinde olanları tartışırız, tartışırsınız ama Avrupa sınırlarında Galatasaray'ın önemli bir marka değeri var. 3. sezon üst üste Şampiyonlar Ligi arenasındayız ve bu arenada da her dönem iddialı bir konumdayız. Geçmişte Galatasaray'ın kazandıkları, başardıkları bir yana, günümüze de baktığımızda Avrupa kimliğini hatırlamış bir Galatasaray'ın marka değeriyle çok önemli adımlar atabildiğini görmek sevindirici.

Ligde ayrı Şampiyonlar Ligi'nde ayrı sponsorlar Türkiye için yeni bir durum olabilir. Geçmişte bir örneği var mıydı bilmiyorum ama benim hatırladığım geçmişte bunun başka bir örneği yok. Şampiyonlar Ligi'nde Türk Hava Yolları yeni sponsorumuz, lig için ise Huawei şirketiyle anlaşmış durumdayız. Ayrıca, Ünal Aysal'ın bu sezon bitiminde 5 yıllık bir anlaşmadan söz ettiğini biliyoruz, bu firmalardan biriyle mi yola devam edilir yoksa yeni bir firma mı gelir bilmiyorum ama forma sponsoru konusunda şu ana kadar beklediğimize değdi.

Türk Hava Yolları bildiğiniz gibi, Avrupa'da çok önemli ekiplerin sponsoru durumunda. Barcelona, Manchester United, B.Dortmund gibi takımları örnek gösterebiliriz. Basketbolda da Euroleague'nin isim sponsoru derken Türkiye içerisinde ilk defa böyle bir yatırım yaptılar ve onlar adına da Galatasaray en uygun tercihti. Her dönem Şampiyonlar Ligi'nde oynayan ve Dünya'da en çok tanınan Türk takımı olan Galatasaray'la anlaşmak Galatasaray'dan öte Türk Hava Yolları için çok büyük ve doğru atılmış bir adım. Yurt dışında böyle sponsorluklar yapan bir Türk firmasının kendi ülkesinin en büyük markasıyla da çalışıyor olması önemli.

Uzak Doğu pazarına açılmakta oldukça önemliydi. Çıkan haberler daha çok Azerbaycan veya Kazakistan ağırlıklıydı ama Galatasaray bu hamlelerle de herkesi ters köşe yaptı diyebiliriz. Huawei önemli bir teknoloji devi konumunda ve onlar da PSG, Dortmund gibi önemli ekiplerin sponsorluğunu yapıyorlar. O pazara açılabilmek ve pazarı ülkemize çekebilmek oldukça önemliydi ve yukarıda dediğim gibi, Galatasaray çok önemli bir marka ve bu markanın parlatılmasında da Ünal Aysal faktörü oldukça değerli..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir