21 Şubat 2015 Cumartesi

Samsunspor'un Süper Lig Yolu


Sezon başında şunu söylüyordum, bu takım geçen sezon kurulan takıma göre daha iyi. Tutulması gereken isimlerin takımda tutulmasının yanında önemli de takviyeler geldi ama maddi sorunlar aşılamadı. Maddi sıkıntıların ışığında da Erhan Altın eleştirildi sürekli, ben de eleştirdim kendisini, çünkü yaptığı yanlışlar da büyüktü ama o dönem kendisinin ne yaşadığını bilemeyiz. Başkası olsa giderdi, beklemezdi bu kadar tepkiye ama ısrar etti, yönetim de ısrar etti (belki de maddi sorunların getirisinden) ve bugüne geldik.

Bugün ne oldu sorusunun cevabı önemli. Samsunspor öncelikle yönetim sıkıntısını aştı, yeni yönetimle birlikte de maddi sorunları dinlemiyoruz. Futbolcu alacakları konuşulmuyor mesela, futbol içinde kalmayı başardılar. Ara transfer dönemi mükemmel geçirildi, transfer edilen isimlerden öte takımdan gönderilen isimlerle birlikte taşlar yerine oturdu. Ofoedu ve Sezer Özmen gibi iki hamleyle takımın hücumda ve savunmada çehresi ne kadar değişti gördük. Gallin Ivanov'u yazmadım, onun için beklemek lazım ama en azından alternatif, orası net.

Transfer döneminde kararları veren, yaptığı yanlışlardan da dönen isim Erhan Altın. Gerçi sezon başında da istediği isimlerin büyük çoğunluğu alınmadı ama ara transferde iki dokunuşla çehreyi de değiştirdi. Adiloviç konuusunda verdiği karar da doğruymuş, bu konuda da takdiri hak ediyor. Bizler Adiloviç'i neden oynatmadığını sorgularken, o Mbilla ile ne kadar doğru yaptığını gösterdi.

Kayserispor ligin maddi anlamda da kadro anlamında da en güçlü takımı. Sezon başında da söylediğim gibi onlar bu ligden rahatlıkla çıkarlar ama çok da büyütmemek lazım. Samsunspor'un bu maçtan alacağı üç puandan fazlasıyla emindim. Kayserispor'un eksikleri malum, özellikle hücum anlamında sorun yaşadılar, bitirici ayakları yoktu. İlk yarıda da 1-0'ı bulmanın güveniyle, ikinci yarıda savunmaya fazla gömülmüş gibi göründü Samsunspor ama iyi savunma yaptı, rakibe pozisyon vermedi ve 2-0'la rahat bir maç kazandı. Skor önemliydi, zirve yolunda atılan adım büyük oldu. 

Samsunspor bu dengeli kadrosuyla her takımı her yerde yenebilir. İyi takım oldu çünkü. Daha önemlisi Süper Lig'e çıktığı sezon verdiği heyecanı veriyor ama geç başladılar, sıkıntı bu. İlk iki sıra adına iş işten geçmiş olabilir, bunu söylemek istiyorum. Ama play-off'u da garanti görüyorum ve play-off'a kalınması durumunda Samsunspor'un Süper Lig şansı da geçen sezona göre daha fazla olacaktır. Hiçbiri olmasa bile gelecek sezon adına yatırıma devam, iskelet sağlam çünkü ve maddi şartların da oluşmaya başladığını görüyoruz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir