19 Nisan 2015 Pazar

Fırsat Transferleri #23; Hatem Ben Arfa

 
Fazlasıyla büyük bir yetenek ama yeteneğine oranla bir o kadar da büyük sorunları olan bir isim. Yeteneğine oranla iyi bir kariyerinin olmaması da bu yüzden. Hala 28 yaşında ve onun adına umut var, ben böyle düşünüyorum. Olası Ben Arfa hamlesini nasıl karşılarsın, sence de umut var mıdır?

Hasan Yıldırım: Hatem Ben Arfa; Lyon formasıyla piyasaya ilk çıktığında, Fransa futbolunun en büyük yeteneklerinden birisi olarak gösteriliyordu. Ama bu yetenekleri sahaya çok iyi yansıtabildiğini söylemek zor. Ciddi sakatlıklar yaşadı. Mesela bacağı kırıldı. (Ayağını kıran futbolcu; Hatem Ben Arfa Newcastle United'da kiralık oynarken, şimdi Milan forması giyen, o dönem Manchester City'de foema giyen, hakkında seninle birlikte yazı da yazdığımız Hollandalı Nigel de Jong'tu.) Buna bir türlü toparlayamamasını, bir türlü beklentileri karşılayamaması da eklenince, henüz 28 yaşında olmasına rağmen her geçen gün futbol piyasasından biraz daha silindi ve şimdi sezon sonuna kadar kulüpsüz. Hala çok yetenekli bir futbolcu olduğu aşikar. Ama istikrarsız, bencil, topla oynamayı fazla seven bir isim. Futbol oynamayı, sahada tek kişilik şov yapmak zanneden futbolculardan. Eğer Nice transferi FİFA tarafından engellenmeseydi, uygun bir maliyetle ülkesinin yolunu tutmuş olacaktı. Olası bir Galatasaray transferini düşünecek olursak; önümüzdeki sezon kadroda 14 yabancı bulundurabilecekken ve Hatem Ben Arfa'nın maliyetinin düşük olacağını düşünürsek, alternatif olarak kadroya katılabilecek bir isim.
 
Bir sezonda yapabileceği transfer kotasını doldurduğu için forma giyemiyor, sezon sonuna kadar da beklemek durumunda. Anlaştığı bir takım vardı ama o iş de sezon sonunda gerçekleşmeyecek gibi. Takip edemeyenler adına bu durumu biraz açar mısın, Ben Arfa bu süreci nasıl gerçekleştirdi?
 
Hasan Yıldırım: Hatem Ben Arfa Hull City'de kiralık forma giyerken, takımdan ayrılma kararı aldı, bonservisine sahip Premier Lig ekiplerinden Newcastle United'la olan sözleşmesini feshetti ve Fransa Ligue 1 ekiplerinden Nice ile sözleşme imzaladı. Ama FİFA bu transferi engelledi ve sözleşme iptal edildi. Hatem Ben Arfa da sezon sonuna kadar kulüpsüz kaldı. Sezonun ilk yarısında Hull City ile 8 maça çıkan Ben Arfa, sezon başında Newcastle United'ın 21 Yaş Altı Takımı'nda da forma giymişti. FIFA, 21 Yaş Altı takımlarda oynanan karşılaşmaları da resmi maç statüsünde saydığı için, Ben Arfa'nın Nice'te forma giymesine izin verilmedi. FIFA kuralları gereği hiçbir futbolcu, bir sezonda üç farklı takımda forma giyemiyor. Bu sebeple Hatem Ben Arfa'ya lisansı çıkartılamayınca, Nice sözleşmesini feshetti.
 
Hatem Ben Arfa nasıl bir futbolcu, hangi özellikleriyle ön plana çıkar, iyi ve kötü özellikleri nelerdir ve onu istikrarlı kılmak adına Galatasaray doğru bir tercih olur muydu?
 
Hasan Yıldırım: Hatem Ben Arfa; her 2 kanatta da oynayabilen, ofansif orta saha olarak da görev yapabilen, sol ayağı çok etkili (sağ ayağı da kötü değil), özellikle etkili driplingleriyle ve hızıyla dikkat çeken, tekniği iyi, kolay adam eksiltebilen bir futbolcu. Formda olduğu zaman durdurulması zor bir isim. Hatem Ben Arfa, Fransa'nın en önemli altyapılarından Clairefontaine‘de yetişmiş bir futbolcu. (Clairefontaine; Fransa futbolunun en önemli 9 futbol akademisinden biri.) Daha önce de belirttiğim gibi topla fazla oynayan, ayağında topu fazla tutan, çalım atmayı seven, bencil bir futbolcu. Maç içinde takım futbolundan uzaklaşabiliyor. Olayı tek kişilik şova dökmeyi seviyor. Oyun disiplininden kopabiliyor. Galatasaray için ilk tercih olacağını zannetmiyorum. Daha iyisi alınamıyorsa alternatif olarak düşünülebilir. Kariyeri dip yapmış durumda. Çıkış yapmak isteyebilir. Galatasaray da iyi bir seçenek gibi görünüyor. Ama 28 yaşına kadar hatalarından ders çıkartmamış, kendisini çok fazla geliştirememiş bir futbolcu olduğu da unutulmamalı. Sadece uygun şartlarla ve öncelikle ilk 11 için değil de, yedek olarak düşünülebilecek bir isim olduğunu düşünüyorum.
 
Ben Arfa'yı sorunlu kılan özellikleri neler?
 
Hasan Yıldırım: Hatem Ben Arfa'nın saha dışındaki en büyük sorunu; teknik direktörleriyle yaşadığı tartışmalar ve sonrasında rahatlıkla medyaya teknik direktörlerini şikayet edebilen yapısı. Geçimsiz ve sorunlu bir isim. O yüzden sahip olduğu yeteneklere rağmen gittiği takımlarda tutunamamış bir isim.

1 yorum:

  1. Yazı için ellerinize sağlık, şu bahsettiğiniz diğer önemli 8 altyapı hangileridir? Tahminimce Bordeaux, Lille ve St. Etienne var ama tam doğrusunu yazabilir misiniz?

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir