2 Temmuz 2015 Perşembe

İlkay Gündoğan Sadece Bir Sezon Daha Dortmund'da


Reus'un Dortmund'da kalması önemliydi. Dortmund'un çocuğu olmasının yanında herkesin gittiği bir ortamda onun da büyük talipleri varken kaldı, Dortmund'la devam ediyor. Reus da çok büyük bir transfere imza atabilirdi.

İlkay Gündoğan'ın da kalması önemli demek isterdim. Dortmund'un var ettiği, o projenin yıldız yaptığı bir isim. Nuri Şahin'in ayrılığı sonrasında İlkay Gündoğan'ı 5 milyon avro gibi bir rakama bulmak ve parlatmak büyük iş, bunun imzası da Klopp'un.

Demek isterdim dememin nedeni de sözleşmesini sadece bir sezon uzatmış olması, 2017'e kadar uzadı o sözleşme. Bu da şu anlama gelir, İlkay Gündoğan yine gitmeyi deneyecek, şimdi denediği ama başaramadığı gibi. İstediği teklifi alamadı, çok açık. Maddi anlamda baktığını sanmıyorum, PSG'nin teklifini kabul etmedi. Beklediği bir takım olabilir, belki Barcelona'yı düşündü ama transfer yasağı konusunda yarım sezon futbol oynamamayı göze almamış olabilir. 

Dortmund'un Tuchel'le yaşayacağı bu geçiş döneminde İlkay Gündoğan'ın da etkisi hissedilir, saha içi anlamında iyi oldu devam etmek ama Dortmund taraftarı gibi düşündüğümde İlkay Gündoğan'ın kafasında yer alan gitme düşüncesine ben katlanmak istemezdim. Sezon ortasında da gitmek isteyebilir, en geç sezon sonunda ayrılmak isteyeceği kesin zaten. Kalmak isteyen sadece bir sezon sözleşme yapmazdı.

Ya da ben çok duygusal bakıyorum. Dortmund'un Dünya'nın en büyük kulüplerinden biri olduğunu düşünmekle birlikte, en özel 2-3 camiasından da biri. Lewandowski dahil, bu isimlerin zamanı geldiğinde ısrarla gitmek istemesini ve ayrılmalarını ben anlayamadım. İlkay Gündoğan da bu isimler arasına bir sezon içerisinde girecek ve Dortmund yönetimi de bunu biliyor, bir anlamda eli kolu bağlı. Bu isimler yıldız futbolcular ve takımın geçen sezon olduğu konum ortada. Yükselmek zorundalar, sürekli yıldız kaybediyorlar, diğer yıldızları kaybetmemek adına da kesenin ağzını açtılar, gelen her talebi kabul eder oldular. İlkay Gündoğan örneği gibi. 

Proje tamam, felsefe çok güzel ama artık para harcama zamanı, en azından geçiş döneminde. Çok iyi transferler gerekiyor, yıldız yaratmaktan öte yıldız almak gibi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir