12 Aralık 2015 Cumartesi

Yeni Yalan Modası; Bild Yazdı Terry Galatasaray'da, Bild Yazdı Grosskreutz Liverpool'da

Bild güvenilir bir kaynak. Ben spor haberleri için takip ediyorum ki Almanya'yla alakalı haberler adına bir numaralı adres. Ama ülkemizde yeni bir moda doğdu, o da Bild yazdı diyerek ama Bild'de yazmayan haberler türetmek. 

Grosskreutz konusu mesela, yok Liverpool'la anlaştı, yok Almanya'da şurayla anlaştı gibisinden haberleri Bild yazdı diye paylaşıyorlar. Oysa öyle bir şey yok. Bugün de John Terry ile Galatasaray anlaştı, kaynak Bild demişler ama öyle bir haber yine yok. Kim uyduruyor, çıkış kaynağı nedir bilmiyorum ama türüyor böyle haberler.

Türkiye böyle bir ortam, özellikle de sosyal medyada olan bazı haber amaçlı hesaplar maalesef bilgi kirliliği anlamında büyük rol oynuyorlar.

Basında da var bu, hepsi için söylemiyorum tabii. Galatasaray haberleri özelinde takip ettiğim, güvendiğim kişilerin sayısı da çok fazla ama alakasız haberler yapanlar da bir o kadar fazla. Bugün okudum, Mustafa Denizli'nin sol bek istediği yazılmış. Nedeni de Carole'yi yetersiz bulmuş. Biliyorum ki Hoca'nın dönmesini dört gözle beklediği ve çok beğendiği bir isim Carole. Dönüşüyle de birlikte formanın sahibi olacak. Alternatif bir sol bek alınır mı bilemem de Carole henüz oynamadan, onun hakkında böyle yalan bir yorum uydurmanın anlamı yok. 

Bilgi kirliliği böyle böyle doğuyor işte..

1 yorum:

  1. Yabancı yayınları basiyordum. Birgün Sanırım İtalyan bir gazete İtalyan bir futbolcu hakkında Turk gazetelerini referans göstererek bir transfer haberi yapmıştı. Ertesi gün bizim spor gazeteleri o gazeteyi referans gösterip aynı haberi İtalyan referansı ile haber yapmıştı. Bayağı da gülmüştum :)))

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir