28 Ocak 2016 Perşembe

Liderlik Bilal Kısa'dan Sinan Gümüş'e Geçti


Daha önce de bahsetmiştim, sevgili @DennisMertkamp 'ın her maç sonunda yaptığı bir çalışma bu. Galatasaraylı futbolcuların 90 dakika başına skora etkisini bizlere sunuyor ve bu konudaki en iyi istatistik çalışma da bu. Ben de belirli aralıklarla blogda paylaşıyorum, gözüme çarpan bazı değişiklikleri yazıyorum.

Tabii burada değerlendirmei maç sayısı ve aldığı dakika üzerinden yapmak gerekir. Mesela, Donk sadece 4 maçta forma giydi ama Karşıyaka maçında yaptığı 1 gol 1 asistle 5. sırada ama onu değerlendirmek için en az 10 maçı geçmesi gerekiyor. Bir dönem bu istatistiğin lideri Emre Çolak'dı ama maç sayısı ve aldığı süre düşünülünce lider o değildi. Burada 1. görünen aslında bu istatistiğin lideri olmayabiliyor.

Bu istatistiğin gerçek lideri bu anlamda Bilal Kısa'ydı ve 21 maçta 5 gol 5 asistlik katkısı çok değerli. Hakkı verilmiyor ama hakkı verilmesi gereken isimlerinden de başında geliyor ama liderliği Sinan Gümüş'e kaptırdı. Şu an bu istatistiğin lideri Sinan Gümüş.

19 maçta 7 gol 1 asist. Üstelik bu 7 gol de oynadığı son 6 maçta geldi diye biliyorum. İnanılmaz formda, büyük çıkış yakaladı ve yükselerek ilerliyor. Podolski'nin yokluğunda da gol yükünü sırtlamış görünüyor. Galatasaray adına büyük bir kazanım oldu, son günlerde çok bahsediyorum ama şu kötü sezonun tek iyi yanı belki de..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir