26 Mayıs 2016 Perşembe

Türkiye Kupası'nın Sonucuyla Alakasız Yazıyorum, Hakkım Riekerink'e Helal


Şimdiden yazayım, çünkü bu yazdıklarım kupanın alınıp alınmamasıyla alakasız olacak. Çok konuştuk, yaz döneminde kötü kadro planlaması, iyi çalışmayan kadro, sakatlıklar, teknik direktörler falan filan. Geçti bitti demek isterdim ama hasarı büyük oldu, Türkiye Kupası'nın gelmemesi durumunda da çok daha büyük olabilir. Ama benim Riekerink'e hakkım helal. 

Özellikle Mustafa Denizli döneminden kalma futbolu unutan, pas yapma özelliğini yitirmiş, savunmaya çalışan ama savunamayan, bu arada hücumu da unutan heyecansız bir Galatasaray vardı. Riekerink bu görevi kabul etmeyebilirdi ama ateşten gömleği giydi. Takım hedefsizdi diyemem, alınması gereken bir Türkiye Kupası ve ligi bir şekilde bitirmek gerekiyordu. Ama futbolla ilişkisini kesmiş, heyecanını yitirmiş bir takım.

Burada olası başarısızlık Riekerink'in olası Galatasaray kariyerini de etkilerdi, sonuçta altyapı için geldi ama taraftarın bakış açısı mesele. Ekstra bir talebi oldu, bir gün çıkıp da demedi ki "bu takımda çok sakat futbolcu var" ya da çeşitli mazeretler üretmedi. 

Sıfırdan başladı, iyi kötü ama denedi, baktı, takımı tanımaya çalıştı, kendi içinden çözümler üretmek istedi, futbol oynamayı öğretti, takım üzerindeki ölü toprağını attı ve bugüne geldi. Daha önce gelmiş olsaydı ligde 5.'lik hakkı da alınırdı, eminim. Şimdi de Türkiye Kupası finaline çıkıyoruz ve ligde Fenerbahçe'yle oynadığımız günle kıyasla şu an ayaklar daha sağlam yere basıyor, güvenliyiz. 

Kendisiyle devam edilsin anlamında yazmadım bunları, onun işi altyapı ve oraya geri dönecek. Zaten bir teknik direktör değil, kendisi antrenör. İkisinin arasındaki fark unutulmasın. O zor bir görev üstlendi, bunda da başarılı olduğunu düşünüyorum. Saydığım iyi özellikler kadar kötü yanları da sayarız ama tekrar ediyorum, bu adamın işi başka, teknik direktörlük yapmak değil. Elinden gelenin en iyisi "bu malzemeyle" buydu.

İşin özü, kendisine hakkım helal. Galatasaray bünyesine çok güzel bir karakter, beyefendi bir kişilik kazandırdığımızı düşünüyorum. Konuşmalarıyla da, hareketleriyle de örnek bir insan. Altyapıda da çok önemli işlere imza atacağını düşünüyorum ya da Galatasaray bünyesinde hangi görevi alırsa. Kıymet vermek gerekiyor, bunu hak etti..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir