31 Mayıs 2016 Salı

Türkiye'nin Ömer Toprak Gibi Bir Stoperi Var, Peki Ya Milli Takım'ın?


Güncel haberle başlayalım, sonra Milli Takım'a bağlarız. Hummels sonrası Dortmund'un bir numaralı adayı durumundaydı ama Leverkusen bu transfere pek yanaşmıyordu. Bild'in haberine bakarsak 22 milyon avro gibi bir bonservise bu transfer bitmek üzere ki Arda Turan'ın ardından Türk Milli Takım formasını giymiş en pahalı 2. futbolcu olacak. 

Kariyeri yaşadığı sakatlıklar sonrası dip noktasını da gördü ama oradan yükselmeyi başardı ve devam ediyor. Geçen sezona bakınca da uzun bir sakatlıktan döndü ama Bundesliga'nın en iyi performanslarından birini gösterdi. Lider özellikli bir futbolcu, Dortmund'un da Hummels sonrası bir numaralı tercihi yapma nedeni bu. Doğru da bir hamle diye düşünüyorum, 26 yaşında ve mutlaka daha da yükselecek. Leverkusen onu birçok maçta orta sahada da kullandı ki Hummels'e oranla yaratacağı özelliği ise hızı olacak. Merakla ve heyecanla bekliyorum bu hamleyi.

Milli Takım noktasına gelince. Zamanında Gökhan Töre kaynaklı yaşanan olayda suçu yoktu, bana göre haklı da bir duruş göstererek "o varsa ben yokum" noktasına getirdi işi. Hakan Çalhanoğlu da ilk etapta olaya bu açıdan yaklaşırken sonra vazgeçti ama Ömer Toprak görüşünü hiç değiştirmedi. Ama umutluydum, Fatih Terim'in her Almanya ziyaretinde Ömer Toprak da vardı ve hocanın gurbetçi isimlere ön yargılı baktığını asla düşünmüyorum. 

Yunus Mallı'yı ikna için çok uğraştı, hala da yeni isimler üzerinde devam ediyor. Ömer Toprak'ı da o ziyaretlerde görmek beni heyecanlandırmıştı ve geri dönecek diye beklerken Fatih Terim'in "Gökhan Töre var diye çağırmayı doğru bulmadık" söylemi bence büyük bir hataydı.

Kimse kimseyi sevmek zorunda değil ama Fatih Terim'in herkesi ortak paydada birleştirmesini bekliyordum, hala da bekliyorum. Ömer Toprak bizim adımıza vazgeçilmez bir isim olmalı, onu kadroya almamanın büyük bir lüks olduğunu düşünüyorum.

Zamanında Hiddink'in uğraştığı ve Milli Takım'a kazandırdığı isimlerden biriydi. Gurbetçi isimlerle çok ilgileniyordu ve maçlarını sık sık izlemeye gidiyordu, Ömer Toprak'la da bu sayede tanıştık, sonrasında da Türkiye adına oynamaya başladı ama bir süredir kendisini düşünmüyoruz bile. Ortada futbolcunun haklı olduğu bir konu var ama adım atılmıyor.

Şu an Euro 2016 kadrosuna bakınca takımın en iyi stoperi Mehmet Topal, durumu buradan düşünmek mümkün. Diğer isimler ise Hakan Balta, Ahmet Çalık, Çağlar Söyüncü ve Semih Kaya gibi isimler. Yalçın Ayhan, Aytaç Sulu gibi hak eden stoperleri de düşününce aslında en güçlü olabileceğimiz pozisyonda kendimizi zora sokarak zayıf kılıyoruz. Ömer Toprak kaliteyi en az 3 seviye yükseltir, Mehmet Topal da en iyi olduğu pozisyona geçerek orta sahanın kalitesini arttıracak ama biz bir tercihte iki pozisyonu birden öldürdük.

Gökhan Töre'ye gelirsek, ileride mutlaka katkı verecek ama form anlamında onun da Euro 2016'yı hak ettiğini düşünmüyorum, ayrıca cezası da var. Hatta onun 23 kişilik kadroda olmayacağını düşünenlerdenim. Gökhan Töre için Ömer Toprak'ı çağırmadık söylemine tekrar dönüyorum ve büyük hatalar zinciri olduğunu düşünüyorum.

Karadağ maçını izledik, Ahmet Çalık olmadı. Çağlar Söyüncü çok genç, Hakan Balta ideal alternatif ama o da sezonu ne derece iyi geçirdi tartışılır ve Semih Kaya'nın burada olması bence adaletsiz. Biz ise Mehmet Topal'ı stoper kullanıyoruz hatta Ozan Tufan'ı stoper alternatifi gibi görüyoruz. Euro 2016'da da en çok başımızı ağrıtacak konu bu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir