2 Haziran 2016 Perşembe

Gidin Yani, Ne Diyelim..


Nuri Şahin'in Dortmund formasıyla Bundesliga'nın en iyisi seçildiği dönemi hatırlarsınız, o performans sonrasında Real Madrid'e transferi gerçekleşmişti. Sözleşmesindeki madde gereği Dortmund büyük kazanamadı ama gidenin yerini daha az paraya doldurmayı başarmıştı, Nürnberg'den İlkay Gündoğan'ı 5 milyon avro'ya transfer ederek.

Nuri Şahin'in yerini doldurmasını geçtim, çok daha iyisi de oldu hatta pozisyonunun Dünya üzerindeki en iyi isimlerinden birine dönüştü, o da Dortmund'la önemli başarılar kazandı ama kafasını kaldırdığı ilk an söylediği şey "ben gidiyorum" oldu. Her sezon dinledik bunu. 

Sonrasında sakatlık dönemi, neredeyse bir sezon futbol oynamadı ama Dortmund ısrarla bekledi, onu yeniden ayağa kaldırdı, İlkay Gündoğan eksi günlerine döndü derken söylediği şey "gidiyorum" oldu. Dortmund'la sadece bir sezon sözleşme uzatması da bugün olası +50 milyon avro'dan söz etmememize nedendir. Sözleşmesinin son sezonuna girecek olması İlkay Gündoğan'ın sadece 27 milyon avro (Premier Lig piyasasında) bonservisle takımdan ayrılmasına yol açtı ki bu bence büyük bir kayıp.

Gidişi iyi oldu o ayrı nokta, her sezon "gidiyorum da gidiyorum" söylemini duymayacağız, Dortmund tüm şartları zorlamasına rağmen kendisini takımda tutamadı. Guardiola eğer Bayern Münih'de devam ediyor olsaydı oraya da giderdi ama onun uğruna Manchester City yolunu tuttu. İyi mi yaptı kötü mü yaptı bunu zaman gösterir ama Dortmund bu işten büyük kazanamadı ona üzülüyorum.

Üzücü olan bir noktanın ardından herkesin "gidiyorum" demesi. Götze, Lewandowski, Hummels diye başlıyor liste, İlkay Gündoğan'ın Bayern'e gitmemiş olması onu bu listeden ayrı tutmaz. Mkhitarian da sözleşmesinin son yılına giriyor mesela ve ısrarla sözleşme uzatmıyor. Seneye bosman olacak, bu işten Dortmund'un kasasına bir lira girmediği gibi Mkhitarian ve menajeri çok büyük kazanacak. Gidin abi ne diyeyim yani. Dortmund'a gereken şey bu takımın büyüklüğünü kavrayan, benimseyen ve tercih eden futbolcular. Marco Reus neden özel diyoruz, şu ortamı gördükten sonra hala heykelinin dikilmemiş olması hata.

Saha içine bakarsak, İlkay Gündoğan'ın yerini doldurmak imkansız, Hummels için de olduğu gibi. Takımı özel kılan isimlerdi, pozisyonlarının Dünya üzerindeki en iyi üç futbolcusundan biriydi bu adamlar. Orta sahaya bakıyorum, özel kimse kalmadı. Sebastian Rode diyorlar, böyle dolmaz bu yer. Nuri Şahin mi ayağa kalkacak diyorum ama imkansıza yakın. Weigl dışında pozisyonunda fark yaratan bir isim de kalmadı orta sahada ki o da defansif yönde. Kayıp büyük, yerini doldurmak kısa vadede imkansıza yakın. Takım ısrarla yeni yetenekler peşinde, uzun vadede mutlaka yarar sağlayacak ama şampiyonluk yarışı, Şampiyonlar Ligi dediğimde durum zorlaşıyor, Dortmund kendini özel kılan isimlerini kaybediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir