4 Temmuz 2016 Pazartesi

Seyreyle Maziyi #9; En Güzel Transfer Fotoğraflarından


Şu günlerde nostaljiye dönmek en doğrusu, bu yüzden de eski konuları konuşmaya şu sıralar daha sık yer vermeli. En azından kendim için söyleyeyim, eskiyi düşünerek bugünü biraz olsun unutmak adına iyi bir yol diyebilirim.

Benim için önemli bir fotoğraf bu. O dönemler böyle fotoğrafları gazeteden keser ve duvarıma yapıştırırdım. Çok heyecanlandığım bir transfer harekatıydı bu. Mondragon'u Galatasaray'a gelince tanıdım gerçi de diğer üç ismi bilir, sever ve sıkı takip ederdim.

Büyük bir yaprak dökümü vardı, dağılmaya başlayan Uefa kadrosunun en büyük yaprağı döktüğü sezon. Hagi futbolu bırakmış, Taffarel, Okan Buruk, Emre Belözoğlu, Fatih Akyel gibi isimler gitmiş, kısa bir süre sonra sezona Galatasaray'la başlayan Ümit Davala, Jardel ve Popescu satılmış, büyük bir yaprak dökümü yaşanmıştı. Haliyle de büyük bir değişim kaçınılmaz oldu ama daha da önemlisi o sezon yaşanan maddi zorluklar vardı. Haliyle de korkum Galatasaray'ın büyük güç kaybetmesiydi.

Lucescu'nun kariyer sezonlarından biridir. Giden isimleri saydım, çok büyük güç kaybıydı. Bu isimlerin yerlerini doldurmak zor işti, üstelik maddi anlamda zorluk yaşıyoruz derken. Akıllı hareket edildi ama, transferde daha çok kiralık formülü işledi. Hemen hemen gelen bütün yabancılar kiralıktı, maliyetsiz ve isimlerini daha önce pek duymadığımız isimler. Yerli konusunda da akıllı hareket edildi derken hem değişim yaşandı, hem Galatasaray gücünden bir şey kaybetmedi, hem marka değerini korudu ve Şampiyonlar Ligi'nde kök söktürmeye devam etti. 

Mondragon'u dediğim gibi çok tanımıyordum, büyük de bir kariyeri yoktu. Metz'den kiralık olarak gelmişti ve kariyerini bir anlamda Galatasaray'da çizdi aslında. Ayhan Akman ise Beşiktaş'ın rekor transferlerinden olmuştu ama beklentiyi karşılayamadı. Galatasaray'da ise uzun bir kariyeri oldu ve ofansif orta saha olarak geldiği Galatasaray'da defansif dönüşümünü ve joker özelliğini yıllar içerisinde izledik. Ümit Karan ise dönemin gözde golcülerinden, onun da uzun bir Galatasaray kariyeri oldu. Berkant Göktan ise beni en şaşırtan hamleydi, Ümit Milli Takım'ın gözde gurbetçisi. Daha iyi bir kariyer beklerdim ama Galatasaray'dan ayrılması tüm kariyerini bitirdi belki de.

Şu dörtlüyü bir arada görmek o dönem heyecanlandırmıştı beni. Gerçi bizler transfer seviyoruz, özellikle de o dönem transferin her türlüsü heyecanlandırıyordu ve hazırlık maçı kovalıyordum. O dönemi genel olarak ele alınca da transfer anlamında belki de rekor kırılmıştır, gelen ve giden isimler anlamında, bakmak lazım. Değişimin büyük olması, kağıt üzerinde güç kaybı ama Galatasaray'ın marka değerinden bir şey kaybetmemesi de Lucescu'nun ustalık eseri.

1 yorum:

  1. Bu dörtlüde içimi acıtan iki isim var. Biri Berkant bizde muhteşem bir Juve maçı var unutamadığım. Çok büyük yetenekti ama çok vaat az verim oldu hep. 17-18 yaşlarındaki performansı bugün olsa Alman milli takımı çin bile adı geçerdi. B. Munchen günleri öylesine parlaktı. Bir diğeri Ümit Karan. Ah be kral ah be kaptan ne diye es es menajeriyken Eskişehir-FB şikesine şahit olur da lanet olsun size diye istifa etmezsin. Birgün tapelerle medyaya düşer bu durum ağzımızda buruk tat bırakır.

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir