2 Ağustos 2016 Salı

Tolga Ciğerci & Galatasaray, Leiva'yı Tempoyla Desteklemek Mi Demiştik


Riekerink'in iki orta saha isteği var. Gerekirse tek forvet hamlesi ama mutlaka iki orta saha hamlesi diyerek. Hazırlık maçlarına da baktığımızda maalesef Dzemaili'den beklediğimizi alamadık. Tabii bunda en büyük etmen yanlış pozisyonda oynaması, 6 numara olarak katkı vermedi, vermeyecek. Gider mi kalır mı bilmem ama kalması durumunda alternatif altına alacağı isim Sneijder, 10 numara pozisyonunu yedekleyecek, diğer bir ihtimalle de 8 numarayı ama yine zor, beklentinin uzağında. Manchester United maçında her iki pozisyonda da oynadı.

Lucas Leiva diyoruz, o da nokta atışı bir hamle olacak. Riekerink'in öncelikli planı topa sahip olmak ve pas yapmak ki Leiva misali bir 6 numarayla bu sistemi yürütmek mümkün. Yeni Melo beklentisi hata, fark ise şu. Melo daha agresif ve sert, Leiva ise teknik. Bir fark daha var ama, Leiva belki çok agresif değil ama Premier Lig'in de faulsüz şekilde en çok top kazanan isimlerinden biri. Aklıyla savunma yapıyor, kart görmüyor. Sıkıntı ise sakatlık durumu, bu anlamda da Hamit Altıntop algısı hata ama sezon içerisinde uzun sakatlık geçişleri olabiliyor. Bu yüzden de onu iyi bir isimle desteklemek çok kıymetli. Riekerink de bunu düşünmüş olacak ki bir orta saha daha hamlesi istedi ve Tolga Ciğerci doğru adres.

Tolga Ciğerci 24 yaşında, o da sözleşmesinin son yılına giriyor. Bu sezonun transfer politikasında da en önemli etmen bu galiba, sözleşmesinde son 1 yılına girmiş isimlere yöneliyoruz ama bizim için bir şey fark etmiyor, maliyetler yine aynı, düşüş yok. Hertha Berlin tutmak istedi Tolga Ciğerci'yi ama kalmak istemiyor, Galatasaray'ın teklifi onun için değerli. İyi de bir Galatasaraylı, belirtmek lazım. Tercihi de Türk Milli Takım'ı yönünde, transferi gerçekleşirse yerli statüsünde sayılacak.

Tolga Ciğerci'nin de uzun sakatlık dönemleri var, hatta gerçek anlamda hazırlık kampını ilk defa geçen sezonun başında yedi diyebiliriz. Onun da sağlıklı kalması mühim ama ben bu riske Tolga Ciğerci için girerim. Tempolu bir isim, sağlıklı olduğunda da 13, 14 km'leri zorlayabiliyor bu tempo. Galatasaray orta sahasının da ihtiyaç duyduğu biraz buydu, tempo yapacak, takımı taşıyacak bir orta saha. Leiva'yı Tolga Ciğerci'yle desteklemek müthiş bir hareket.

Tekniği de iyi bu arada, kendisi 6 için olduğu kadar 8 numara için de bir alternatif. Selçuk İnan'a da bir alternatif bulmak lazım derken, Tolga Ciğerci hamlesi bir taşta iki kuş. Güçlüdür, mücadele eder, fizik avantajı vardır, havadan da süpürür, sekeni alır. Şut özelliği de iyidir, sürpriz şutlar çıkarır. Önemli potansiyeldi, sakatlıklar onu geri attı ama geçen sezonu oldukça iyi geçirdi. Henüz 24 yaşında ve yürümek için hala uzun bir yolu var.

Beğendiğim ve Galatasaray'da görmek istediğim bir futbolcu, umarım transferi gerçekleşir. Orta saha konusu da böylelikle çözüme kavuştuğu gibi, Leiva ile birlikte de takım savunmasını çözmek adına iyi bir adım diye düşünüyorum. Maliyetini bilemem, onun üzerine yine konuşuruz ama 2.5, 3 milyon avro arası bir rakam gözden çıkabilir ki buna da değer. Eren Derdiyok, Leiva ve Tolga Ciğerci gibi adımlar doğru hamle, yol doğru..

4 yorum:

  1. Size sorum şu olacak; Yönetim tek ortasaha transferi yapmak isterse bu leiva mı olmalı yoksa tolga mı olmalı ?

    YanıtlaSil
  2. hocam bu cemaliyi ilk kez izlemişler gibi yorumlar yapılıyor.şaşıyorum.ilk geldiğinde ilk maçında notumu vermiştim.zaten oyuncuyu birkez izledin mi yetiyor ne olduğunu anlamak için.burda da defalarca yazdım.bu arkadaş agresif değil.yumuşak diye.hala yok 6 numara yok 8 numara olabilir mi diyorlar.yok kardeşim olmaz.çakma 10 ve çakma 9 numara pozisyonunda oynar sadece.süpriz koşular ile ceza alanına girecek ve şut atacak.olayı bu.top rakipte iken bişey bekleme.

    hocam hala anlatamadım sana.eğer hücum oyuncuların agresif değilse yani fazla defansa yardıma gelmiyorsa(ki galatasarayda böyle) o zaman melo tarzı oyuncuya ihtiyac vardır.

    ama hücum oyuncuların agresif olmasalar bile alan daraltmaya geliyorsa o zaman melo ya ihtiyacın olmaz.misal barcanın meloya ihtiyacı yok.herkes alan daraltarak oynuyor.

    imdi senin öndeki dörtlün alan daraltabiliyor mu?yok.o zaman melo devreye girecek.

    leiva selçuk ikilisini süper ligde haşat ederler haşat.rize bile 4 attı şu orta sahaya karşı.kazanılan young boys maçından sonra ne yazdım.galatasarayda değişen hiçbirşey yok .ne oldu.manu maçında defans yerlerde.kardeşim 2 tane çift ciğerli oyuncu şart göbeğe.öyle teknik falanda olmasına gerek yok.koşacaklar pres yapacaklar ve topu sneijdere brumaya verecekler.hepsi bu.selçuk cemali hamit levia ile olmaz aga.bunlar alan savunması yaparlar genelde.öndekiler alan savunmasına katılmazsa bunların yaptıkları gölge savunmadan başka bi işe yaramaz.

    burda yazdım.bak boşta flamini var.al abi.2 sene deli danalar gibi pres yapsın.iş yapar aga.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 3 3 ün sağ içinde yıllarca oynadı da o özelliği de gitmiş gibi.

      Sil

 

Sportif Cümleler Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger