3 Eylül 2016 Cumartesi

Sigthorsson da Elmander'le Kıyaslanacak


Sigthorsson konusunda da ilgi çekici detaylar var. Başarılı bir Milli Takım kariyeri olduğunu zaten yazmıştım, 44 maçta 22 golü var ki yaşı henüz 26. Kulüp kariyeri ise aynı oranda değil ama yararlı bir futbolcu, ona karşı beklenti düzeyinizle ilgili bir karar bu. Takımın bir numaralı gol yükü derseniz o beklenti gerçek olmuyor ama daha farklı özelliklerini ön plana çıkarıp, takımın parçalarından birisin denildiğinde katkı alınabileceğini düşünüyorum.

Euro 2016'da da 2 golü var, daha önemlisi ise Bale'nin ardından en çok defansif aksiyonda bulunan forvet olması. Sigthorsson denildiğinde de bir Elmander kıyası olacak, De Jong & Melo durumu gibi ama Elmander'in ardından ilk defa tarz anlamında ona yakın bir isim aldığımızı da söylemek lazım. Bu takımın 1. forvetinin Eren Derdiyok olduğunu düşünüyorum, Sigthorsson ise onu tamamlayacak isim olacak. Defansif aksiyonda bulunacak, önde mücadele edecek, savaşacak, sonradan gelmeyi de kendine sorun etmeyecek bir isim. 

Elmander daha iyi bir isimdi, orası kesin. Kıyas da yapmak istemiyorum, her zaman yeni bir futbolcu için "bundan sonrası" derim, Sigthorsson'u da böyle değerlendirmek gerekecek, neler yapacağını hep birlikte izleyip göreceğiz. Son 2-3 gün için gelebilecek en doğru isim geldi diye düşünüyorum, şartlar dahilinde tabii. Çok büyük bir maliyet yok, alternatif bir isim için de doğru hareket. 26 yaşında, opsiyonu da alınabilirse ileriye dönük bir alternatif.

Eren Derdiyok için de 15 gol sınırı belirlemiştim, saha içerisinde meziyetleri çok farklı olduğu için. Duvar olması, servis özelliği, alan açması gibi. Podolski, Sneijder, Bruma ve Sinan Gümüş, hatta Yasin Öztekin (kötü sezonunda bile 7-8 gol atabiliyor) gol yapan ayaklar, bu yük takım içerisinde paylaşılacak ki gelen forvetin de bu isimleri beslemesi gerekiyordu. Ama görünen başka, Eren Derdiyok bu sayıyı geçebilir, müthiş başladı. Sigthorsson için de benzer durum, 10 golün altında da kalabilir, sezonu 6-7 golle de tamamlayabilir ama farklı meziyetlere bakacağım, özelliği başka. O mücadeleyi göstermesi de benim için yeterli olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir