1 Eylül 2016 Perşembe

Son Gün Temizliği


Son gün ayrılıklarını topluca konuşalım, Donk'tan başlayarak. Şaşırdım çünkü, böyle kazançlı bir anlaşma beklemiyordum. Yabancının en kötüsü dahi bir şekilde kazanç sağlayabiliyor. Kasımpaşa'ya kiralık olarak gitmiş olsaydı, ücretinin en az %70'lik dilimi Galatasaray'a kalırdı ama Real Betis'e gitmesiyle birlikte 1 milyon avro'sunu onlar, 500 bin avro'sunu biz ödemiş olacağız. Başarı kısmı ise, 20 maçın en az 45 dakikasında forma şansı bulması durumunda da 1.5 milyon avro'luk satın alma opsiyonu devreye girecek, zorunlu şekilde. Daha iyi şartlarda gidemezdi Donk, fazlasıyla kazançlı bir anlaşma olduğunu düşünüyorum ki tarihin en kötü ve mantıksız transferleri arasında yerini şimdiden aldı.

Tarık Çamdal'a geçelim, belki de tarihin en kötü Galatasaray transferi. Geldiği bonservis, aldığı yıllık ücret ve geçen 2 yılda yapamadıkları. Öyle bir isim ki, ücretinin 1 milyon avro'sunu ödüyoruz, 200 bin avro'luk kısım ise Eskişehirspor'un, Tarık Çamdal ise 100 bin avro gibi bir rakamdan vazgeçmiş. Zarar, her haliyle hem de ama yapacak bir şey de yok. Sözleşmesini fesih edemiyorsun, talibi yok ki gönderemiyorsun. Dzemaili durumu gibi değil yani, mecbur kaldık ama yapacak bir şey yoktu, iyi iş bence.

Umut Bulut için de aynı durum söz konusu. yapacak bir şey yok. Umut Bulut da öyle bir anlaşma yapmış ki hiç zararı yok. 1.045.589 milyon avro karşılığında sözleşmesi fesih edildi, yanlış okumadınız. Küsüratına kadar alarak, bu da Galatasaraylılık işte, Denayer'in yaptığı da. Bu ismi neden iyi hatırlayayım, bana bir neden gösterin. Kayserispor'la da 2 yıllık anlaşması var, 900 bin avro'dan. Hem bu sene zarar etmiyor, hem gelecek sezonu kurtarıyor. Bir sezonu para almadan geçse, gelecek sezon için o sözleşmeyi bulamazdı. Böyle adamlar giydi işte bu formayı, böyle futbolcular için bazı teknik adamlar "evladım" dedi. Yazık, ne diyeyim.

3 yorum:

  1. şöyle bir floodum var belki rakamları kullanırsın daha sonra :)
    https://twitter.com/kazimozkan_/status/771086181480235008

    YanıtlaSil
  2. hocam bazı yorumlarınıza katılmıyorum.

    donk stoper mevkiinde değerlendirelebilirdi.bence kötü oyuncu değil.yıllarca belçika liginde oynamış kaptanlık yapmış.hollanda ve birazda premier lig görmüş.boş oyuncu şu kadar süreler oynayamaz aga.

    http://www.transfermarkt.de/ryan-donk/detaillierteleistungsdaten/spieler/38414

    ya ayağı iyi stoper kontenjanında değerlendirilirdi yada cm pozisyonunda.ama biz gittik dm yapmaya çalıştık.olmadı tabi.serdar aziz e yatırım yapacağıma donku kadroda tutardım.net

    umut bulut vakıasına gelirsek.çabuk unutuyoruz bazı şeyleri.galatasarayda 2 şampiyonluk gördü.iki şampiyonluğada katkıları oldu.2012-2013: 12 gol 5 asist
    2014-2015-: 11 gol 3 asist

    sadece golleri ile değil mücadelesi ilede katkı verdi.son sezon umut kötüydü.takım olarakta dibe vurmuştuk zaten.kişisel olarakta kötü günler geçirdi umut bulut.

    http://www.transfermarkt.de/umut-bulut/detaillierteleistungsdaten/spieler/10143

    hocam tam sekiz sezon çift haneli gol rakamlarına ulaşmış.boru değil.
    imdi umut 1.8 milyon alıyor değil mi?tamam çok.ama sen ne yaptın?toplam maliyeti 1.9 milyon avro olan sigtorsonu aldın.yedek olarak.umut bulutauda göndermek için 1 milyon verdin.ne etti.2.9 milyon avro.

    peki sana soruyorum.özgüveni yerine gelmiş bir umut bulut eren derdiyok un yedeği olamaz mı?bal gibide olur.zarar ne ?1.1 milyon avro.

    tarık olayı dediğin gibi rezillik.başka bişey değil.ama benim takıldığım olay tarık transferinde paraların nerelere gittiği muamma.pis kokular var bu işlerde aga.es es ten 4,5 milyona oyuncu alıyorsun.kariyeri yerlerde genç oyuncu.sonra 1.3 milyon maaş veriyorsun.sonra geri gönderiyorsun aynı kulübe.o kulüp 200 bin avro veriyor tarıka.4,5 milyon bonservis verdiğin oyuncuya 200 bin avro maaş veriyor.çoh enteresan.bunların olmasının nedeni daha önce çok yazdım.kulüplerin özelleşmemesidir aga.

    YanıtlaSil
  3. ayrıca 3 olayada iyi iş demişsin hocam.bence üçüde iyi iş değiller.

    donku göndermek doğru özellikle serdar azize yatırım yaptıktan sonra.ama dediğim gibi serdar aziz alınmasaydı stoper alternatifi olarak kalsın derdim.iyi iş olmadı aga

    umut bulut: yedek golcümüz sigtorson un maliyeti aslında 700 kiralık+1.2 maaş+umut un 1 milyonluk maaşı yani toplamda 2.9 milyon avro.yedek golcümüzün maliyeti.bunun neresi iyi iş aga?ben olsam umut a özgüvenini sağlayarak 1.8 ile devam ederdim.1.1 milyon avroda cepte kalırdı.

    tarıka gelirsek:ne yani 300 bin avro cepte kaldığı için mi iyi iş anlamadım.en azından yarısını karşılamaları lazımdı.

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir