25 Ekim 2016 Salı

Nigel De Jong, Nam-ı Değer Tahta Bacak.. Galatasaray 5-1 Dersimspor



Dersimspor futbolcularına ve taraftarlarına teşekkür etmek lazım. Futbolun içinde kaldılar, futbolu da güzel kılan bir numaralı unsur oldular. Benim adıma keyifli bir akşamdı, galibiyetten ziyade izlediğim futbol anlamında. Rakip bunu çirkinleştirmedi, ilk dakikadan son dakikaya kadar. Taraftar ise desteğini hiç esirgemedi, olabilecek en güzel şekilde. Eminim ki onlar adına da müthiş bir keyif oldu bu, Dersimspor'un rakibi olmaktan keyif aldım ben.

Ölçü bir maç değil, önce bunu belirtelim. Yazacağım yorumlar sonrasında bu gelecek çünkü, rakip ölçü değil, bu maç üzerinden çıkarım mı olur denilecek ama bazı görülen şeyler var. Bunları da konuşmak, üzerinde durmak lazım. Nedir bunlar dersek, Nigel De Jong ve Serdar Aziz üzerinden başlarız, hızlı oynamaya çalışmakla devam ederiz. Evet pas takımıyız, iyi pas yapıyoruz ve topa sahibiz ama bu takım temposuzdu, ağırdı ve buna bağlı pozisyona giremiyordu.

Nigel De Jong geldiğinde "tahta bacak" diyenler de olmuştu ve o günler bir istatistik paylaştım. Son 3 sezonu göz önüne alarak, Melo ile pas aksiyonunu kıyaslamıştım ve Nigel De Jong bu anlamda daha iyi durumdaydı. Melo'yu agresifliği kadar, bir defansif orta sahaya oranla tekniğiyle de bilirdik. Nigel De Jong da asla bir "tahta bacak" değildi, bir defansif orta sahaya göre ortalama üzerinde bir tekniği var ki, bu ligin standartlarında çok daha iyisi diyebilirim.

30-40 metreye rahatlıkla pas atabildiğini gördük, kanatları ve Sabri Sarıoğlu'nu bu paslarıyla müthiş kullandı. Bruma falan da işin içine girse eminim ki daha iyisi olurdu, oyunu hızlı ve mükemmel yönlendirdi. Maç ölçü olmayabilir ya da Nigel De Jong tam hazır olmayabilir ama doğru oynadı, hızlı ve hücuma tempo kazandıran isimdi. Kilit pasları da var, ceza sahasında arkadaşını pozisyona soktu ve görülen şu, Selçuk İnan'ın haftalardır oynayamadığı oyunu oynadığını düşünüyorum. Olması gereken bu yani, Selçuk İnan ve Sneijder'le çok ağırız maalesef, temposuzuz, hareketsiziz. Bugün hız vardı, tempoluyduk ki bunu da yönlendiren isim Nigel De Jong.

Beklediğim 11 vardı, bir tek Sabri Sarıoğlu & Cavanda tercihini tahmin edemedim. Podolski gibi bir isme oynama alışkanlığını geri getirmek adına önemli bir maçtı, 90 dakika sahada tutulması da doğrudur. Podolski benim için bir forvet, bu saatten sonra ya forvet ya da forvetin arkasında serbest adam olarak daha iyi katkı verecektir. Kanat olayı bence bitti ki, güçlendiğinde de Podolski önemli silah. Bu takımın en önemli bitiricisi, Dersimspor maçında da bunu bir kez daha izledik. 3 gol attı, dahası da olabilirdi ve artık geri döndüğünü düşünüyorum.

Serdar Aziz ise bu takımın en önemli stoperi, burası da net. Onun da 11'e yerleşmesi gerektiğini düşünüyorum ve gördük ki Linnes'i de kolay silmemek gerekiyor. Sabri Sarıoğlu ve Cavanda'nın üzerinde bir teknik, biraz daha ısrar etmek gerekiyor. Kerem Çalışkan'ın da iyi vurduğu ama kaçırdığı gol gerçekleşmiş olsaydı kusursuz bir akşamı geride bıraktık diyebilirdim. Yasin Öztekin'i ise mevcut kanat rotasyonunda mutlaka 11'de kullanırım, form dengesi onu gösteriyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir