18 Kasım 2016 Cuma

Riekerink'in sahte 9 Podolski'si


Riekerink'i Fenerbahçe karşısında 2 kere izledik, kaybetmedi. 0-0'lık maçı kaybedebilirdik, kötü bir oyun vardı ama takımın içerisinde bulunduğu buhrandan kaynaklıydı. Telafisi vardı yani ama yine de kaybetmemesi önemliydi. 1-0'lık Türkiye Kupası galibiyetinin ise ilk yarısında doğru ve iyi futbol izledik, ikinci yarısında ise biraz nefes yetmedi ama skoru doğru şekilde koruduk, çok fazla pozisyon vermedik ama mühim nokta şuydu, o maçın telafisi yoktu. Bu derbide de aynı durum geçerli, kendi sahamızda aldığımız Trabzonspor ve Başakşehir mağlubiyetlerinden kaynaklı yine telafisi olmayan bir maça çıkıyoruz, özellikle de Riekerink özelinde.

Geçenlerde bu derbiyle alakalı bir şeyler yazmıştım, orada bir 11 tahminim vardı. Ben üçlü orta saha bekliyordum, bence öyle de olmalı ama Riekerink'in bahsettiği şey "kendi oyunumuzu oynamak". Bu nedenle Tolga Ciğerci & Selçuk İnan orta sahasına dönüş var gibi, Nigel De Jong'la orayı üçlemek şu saatten sonra sürpriz olacak. 

Doğru tahmin ettiğim iyi şey var ama, ilki stoper tandemi. Serdar Aziz & Hakan Balta'yı beklediğimi söylemiştim, öyle de olacak gibi. Serdar Aziz & Semih Kaya yazılıyordu ama bu fantazi bir düşünce, bu ikiliyle geriden oyun kurmanın bir imkanı yok. Hakan Balta'nın hem bu özelliği, hem de sol ayaklı olması onu bir noktada vazgeçilmez kılabiliyor. En azından Chedjou mu Hakan Balta mı sorusunda cevap kendisi ama onun da yeterli noktanın uzağında olduğunu söylemek lazım. Belli oldu ki Sabri Sarıoğlu da sağ bek, oysa geçen sezon Volkan Şen kaynaklı Semih Kaya sağ bek tercihi oluyordu, böyle bir şey bekledim ama olmayacak gibi.

İkincisi ise forvet noktasında, ben Podolski'nin forvet oynayacağını, Eren Derdiyok'un ise kulübede başlayacağını düşündüğümü söylemiştim. Görüntü de bu yönde, forvet Podolski gibi. Özellikle de son Fenerbahçe derbisinde attığı gol ve bu maçta içine gireceği ruh halini düşününce de doğru bir tercih. Podolski'yi kanatlarda kaybetmektense, forvette en azından bitirici noktasından faydalanmak bence mantıklı. Sahte 9 gibi oynayacaktır, daha çok gezerek, pas aksiyonuna katılarak, şut kovalayarak ki en önemli noktası da bu. Yine de bu durumda Bruma ve Yasin Öztekin'in önde basması, ekstra savunma katkısı vermesi gerekecek. Bu noktada Eren Derdiyok bile yetersizken, Podolski'nin hiç katkısı olmaz.

Fenerbahçe'nin kilit eksikleri var, yokluğunu hissedeceği futbolcuları. Lens onların hücumda taşıyıcı gücüydü, Mehmet Topal ise her ne kadar defansif bir orta saha olsa da o bölgeye takımı adına getirdiği rahatlık ve akıl büyüktü. Ben bu maçta Van Persie'yi forvet arkası, Emenike'yi forvet olarak kullanırlar diye düşünüyorum. Lens'in yokluğunda da Sow tercihi beklentim. Onlar adına da bazı bilinmezlikler var, tercihlerini merak ediyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir