28 Aralık 2016 Çarşamba

Kupada düşülen hal içler acısı, Tuzlaspor 3-2 Galatasaray


Futbol üzerinden yorumlayamayacağımız bir maç daha, Riekerink'in iflas niteliğindeki maçlarından biri diyelim. Kupa maçlarındaki stratejiyi düşünüyorum, amaç ne gibisinden. Avrupa yok (olsa dahi), bu kupa hedeftir bir noktada. Gruba bakıyorum, tek Süper Lig Takımı Galatasaray. 4 maç sonunda sıralamaya bakıyorum, 3. durumdayız. Oynanan maçlara bakıyorum, şu 5 puanı toplamak bile büyük bir iş gibi geliyor.

Bir felsefeniz olur, ya genç oyuncularla devam edersiniz (ki grup buna müsait), yenilirsiniz ama en azından felsefe buydu deriz, gençler oynadı gibi bakarız. O yok ama, Galatasaray gençleriyle oynamıyor, onları görmüyor. Oysa Riekerink'in saldığı nam "altyapı hocalığı", "gençleri çok sevmesi ve şans vermesi" üzerine değil miydi? Bize öyle tanıttılar ama öyle olmadığını görüyoruz, gençler falan şans bulmuyor bu takımda.

65 dakika Hamit Altıntop'a sabrediliyor mesela, kupayı da geçtim, lig maçlarında kulübede de o var. Oynadığı maçların hepsini izledim, sahada yürüyecek durumu olduğunu düşünmüyorum. Sakatlıklar bitirmiş, dönememiş. Bir şey diyemem, hiç kolay değil ama neden ısrar, ne amaçlanıyor, düşünce nedir? Hamit Altıntop'u Birhan Vatansever'in önünde görmek niye? Kısa örnek vereceğim, Erzincanspor deplasmanı o buzlu zeminde orta sahayı ayakta tutan isim Birhan Vatansever'di. Bu Tuzla maçında da kaptığı golle 2. golün oluşmasını sağlayan o, yine rakibi 10 kişi bıraktıran da. Ama Hamit Altıntop oynuyor işte.

Sneijder şu maçta 90 dakika kulübede oturdu mesela, niye? Madem oynamayacak, niye maç kadrosunda yer alıyor. İçeride oynanan Tuzlaspor maçında da zorlanıyorduk, Sneijder açmıştı kilidi. Bugün niye oynatılmadı, neden kenarda tutuluyor bilmiyorum. Düşünüyorum ama Riekerink'in kupa mantığını gerçekten çözemedim.

As kadrolara yakın oynuyoruz yani, oynayan isimleri hep birlikte izliyoruz. Bazı isimlerin beklentinin çok uzağında olduğu doğrudur (Josue & Cavanda gibi) ama şu kadroların da hakkı düşülen bu durum asla olmamalı. Sen Tuzlaspor'a kaybediyorsun, açıklaması yok. Kendi sahanda Elazığspor'u yenemiyor ve baskı yiyorsun. Formanın hakkı da bu değil, Galatasaray'ın şu grupta düştüğü durum gerçekten içler acısı.

Disiplin de yok, bu sezon başından beri süregelen bir durum. Futbolcuların oyundan çıkarken veya oyuna alınmadıklarında yaptıkları atarları yazıyorduk, bugün yenen kırmızı kartlara bakalım. Uzun zamandan sonra ilk defa Chedjou için istekli, yüzü gülüyor derken yediği kırmızı kartın izahı yok. Yasin Öztekin aynı şekilde, topla alakaları yok, tamamen sinir harbi ve rakiplerini sakatlamaya yönelik çok çirkin hareketler. Yakışmadı bu görüntü, ağır cezalar bekliyorum ama disiplin sorununa bu da çare olmayacak.

Transfer dönemine giriyoruz, belli ki hamleler de yapılacak ama Riekerink'le devam etmemek adına ortam güzel. Ocak ayı boş geçmemeli, hazır da yarışın içerisindeyiz ve değişim adına fırsat var. Olmayacak çünkü, olmuyor. Zora geldiğinde yine kaybediyorsun, can çekişerek kazanılan maçlar, kaç maç iyi oynadık diye sorsak o bile bir elin parmağını belki geçmeyecek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Sportif Cümleler Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger