25 Ocak 2017 Çarşamba

Jordan Ferri & Galatasaray, bu saatten sonra transfer yapacağımızı düşünmüyor olsam da


Transfer gündemine genel bir yorum getireyim, bu saatten sonra Galatasaray'ın herhangi bir futbolcu alabileceğine pek inanmıyorum. Podolski'den beklediklerini alamadılar, Chedjou ve Yasin Öztekin takımda kaldı, Garry Rodrigues / Ahmet Çalık ikilisi için ise toplam ödenen bonservis 6 milyon avro. Ffp diyoruz, maddi sıkıntılardan bahsediyoruz ve hamle imkanı düşük. Bunun da nedeni yönetimdir, bu hamlesizliği yaratan onlar. İlerleyen günlerde sürpriz olur mu bilemem, bekleyip göreceğiz.

Sürekli yazdım, dile getirdim. Ara transferde tek atımlık bir kurşunum varsa, bunu "orta saha"dan yana kullanırım diyordum. Galatasaray'ın ihtiyacı 8 numaradır, olmazsa olmazıdır. Galatasaray orta sahası maalesef temposuz ve çok hareketsiz. Selçuk İnan'ın alternatifi yok ya da onu alternatif altına alacak bir isim yok, haliyle mecbursunuz. Bu da takımı ileri noktaya taşımıyor, merkez güçlenmeli, tempo ve hareket kabiliyeti kazanmalı.

Jordan Ferri ismi yazılıyordu dış basında, ilgimiz oldu mu, ne düşünüldü bilmiyorum ama böyle bir hamleyi yapmak zor, en azından Galatasaray yönetiminin şartları zorlayacağını artık düşünmüyorum. Aranan profildir yoksa, transferi anlamında yaratacağı fark olacaktı. Tempo sorunundan bahsediyor ve bir 8 numara arıyorduk ya, Ferri iyi bir transfer olabilirdi. Yaşı da 24, ideal bir hamle.

En basitinden, Emre Çolak da Galatasaray'da kalmış olsa fark yaratacaktı mesela. Orta sahamızda dripling özelliği olan, topla çıkabilen tek isim yok. Emre Çolak'ın Riekerink sonrası gelişim gösterdiğini görmüştük, bu sezon Deportivo'da önemli işler yapıyor. Bu yükselişi Galatasaray'da da devam ettirebilirdi, Riekerink'in tuttuğu bir isimdi ve şu yapıda iş yapmama şansı zaten yok. Kendisi için iyi yaptı tabii, şu an görüyoruz.

Tarz noktasında Jordan Ferri de öyle bir isim, tarz noktasının altını çiziyorum. Kıyas yapmıyorum, ihtiyaç olan tarzı her fırsatta dile getiriyorum. Fizik anlamında güçlü bir futbolcu değil ama oyunun iki yönünü oynamaya çalışan, topla ilişkisi iyi ve pas noktasında seri, dripling özelliği olan ve oyun bilgisi yüksek bir futbolcu. Galatasaray orta sahasının aradığı ideal profil, özellikle de bu günlerde Josue ile o boşluğu kapatmaya çalıştığımızı düşününce..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir