5 Şubat 2017 Pazar

Hagi'yle büyümek


29 yaşındayım, bana en büyük kahramanlarından biri kim diye sorulduğunda da "Hagi" diyorum. Benim jenerasyonum Galatasaraylıların da böyle söylediğine eminim. Prekazi'yi anlatırdı bizden büyükler, şimdilerde de bizler Hagi'yi anlatıyoruz gençlere. Hagi'yle büyümek çok başka bir şey, nasıl tarif edeyim. Yazmak istedim ama anlatamıyorum, Hagi çok başkaydı, bir daha böylesini izleyeceğimizi sanmıyorum.

Futbol oynamaya yetenekli bir çocuk değildim. Hala da öyle değilim gerçi, futbola yönelik bir yeteneğim yok. Ateşli, mücadeleci ve agresif bir yapım var, illa Hagi'yle kendim arasında bir bağlantı kurmaya zorlarsam bunu yazabilirim ama mahalle maçlarındaki Hagi ben değildim. Olmakta istemezdim galiba, benim için Hagi'nin anlamı "giydiğim parçalı 10 numara forma". Hagi olmadım ama Hagi'yi hissettim, Hagi'yle büyümek benim için bu aslında.

Günümüze bakalım, bugün yıldız diye andığımız futbolculara. Galatasaray'da çok büyük futbolcular izledim, efsane diye kabul edeceğim. Bugünlerde bu tarzda futbolcu az, formanın hakkını sonuna kadar veriyor diyebileceğimiz. Muslera'yı kayırırız ama Sneijder de dahil olmak üzere yok işte, kimse olamıyor, yakından yaklaşamıyor. Hagi'yle büyümek biraz da sonsuz güven demek, Hagi bitti demeden bitmeyeceğini bilmek.

İstatistiğe saygım var, günümüz futbolunun kabul edilmez gerçeği. Ama futbolu sadece istatistik üzerinden okumak imkansız, bunu da kanıtlayan en büyük isimlerden biriydi Hagi. "Hagi bir çakar, ne olduğunu anlamazsın" diyeceğimiz şey işte, bunu hangi rakam açıklayabilir. Biz bunu çok yaşadık, Hagi'yle ayağa kalktığımız, tanımlandıramadığımız öyle anlar var ki. Futbol yetenek ve mücadele oyunu, Hagi'de bu iki olgu da en üst noktadaydı. Galatasaray forması Hagi'ye çok yakıştı.

Hagi'yi izleyen bizlerin de futbola bakış açısı doğal olarak başka. Bu yüzden diyorum, Hagi'yi izleyemeyen nesil fazlasıyla şanssız. Bugün o tat yok, yarın olur mu bilemiyorum. Günümüzde yıldız diye adlandırdığımız, uğruna öldüğümüz futbolcuların Hagi'nin yanından geçemediğini görüyoruz. Yıldız futbolcu her an sahne alır, maç seçmez. Şampiyonlar Ligi'nde de seni ayağa kaldırır, Uefa Kupası'nda kupa da kazandırır, Türkiye Ligi'nde ise zaten onun gibisi olmaz.

96 - 2000 dönemi, Galatasaray tarihinin belki de en parlak zamanları. Fatih Terim'le oluşan, büyüyen ve mükemmel şekilde neticelenen bir jenerasyon. Sadece bizler değil aslında, Galatasaray da Hagi'yle birlikte büyüdü diyebiliriz. O dönem adına sayabileceğimiz birçok özel karakter var, efsane statüsüne koyabileceğimiz birçok isim gibi. Onlar da Hagi'yle birlikte büyüdü, ilerledi. Hagi'yle büyüyen sadece bizler değiliz, biz kendimizi şanslı nesil olarak adlandırıyoruz.


"Sol ayağına kitap yazılır, ama sağ ayağını da çok iyi kullanırdı." Hagi üzerine en doğru tanım bu. Anlayamazsın yani, o top nasıl yükseliyor, bir anda nasıl kalenin içine düşüyor. Abartmıyorum, Tsubasa'nın drive şut'u vardır, izleyen bilir. Top yükselir ve kale önünde bir anda düşer ve çizgi film olmasına rağmen biz buna çıldırırız. Hagi'nin böyle sayabileceğim birçok gol var, en güzel golleri veya hareketleri diye bir olaya girersek zaten işin içinden çıkamayız. Hagi'nin bu noktada yarattığı sonsuz bir karmaşa var, şu şu şu diye seçebilmek, adlandırabilmek imkansız.

Hagi'yi bugün transfer edemezsin, öyle bir paran yok. Hagi'den sonrası yeni Hagi arayışlarıyla geçti işte, bulamadık. En iyileri Sneijder, en çok sevdiğimiz, bugün adına olmazsa olmaz dediğimiz. Çok seviyorum ama Hagi değil işte, Hagi'nin yakınlarına Sneijder'i yazamam. Yok yani, Hagi gibi bir 10 numara gelmedi, bugün herhangi bir paraya da Hagi bulman imkansız.

Kutlu olsun, 52. yaşına girdi Hagi. Bizler onunla büyüdük, ne mutlu ki onu canlı olarak izleme şansı bulduk. Bize Prekazi anlatılırdı, biz ise Hagi'yi anlatacak. Bugünün geçleri ise yaşları ilerlediğinde kendilerinden daha gençlere hangi yıldızı anlatabilir? Bu tarz futbolcular pek kalmadı, futbol da değişiyor, iyiden iyiye ruhunu kaybettiğine inanıyorum.

Bizler forma aşığı insanlarız, Galatasaray'ı menfaatsiz seviyor ve bir ömür sevmeye devam edeceğiz. Ama Hagi gibi futbolcular yok işte, o gün aldığım keyif başkaydı, çocukluğum sadece Galatasaray için değil her anlamda çok başka. Hagi de o dönemimin en kıymetli renklerinden biri, belki de en önemlisi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir