6 Mart 2017 Pazartesi

3-4-3 devam ediyor, umarım yerleşir bu felsefe


Şampiyonluk yolunda ümitler Beşiktaş karşısında yıkıldı. Eleştireni çok oldu ama o gün ortaya koyulan felsefe bence yanlış değildi, en azından mevcut şartlar itibariyle. Biz Galatasaray'ız, kendi sahamızda böyle oynarız, şöyleyiz, böyleyiz demeyle olmuyor maalesef, keşke olsa ama bu işler o kadar kolay değil. 

Beşiktaş'ın mevcut durumu da ortada ki Tudor doğru bir plan uyguladı ama olmadı. Beşiktaş'ı pozisyona sokmadık, neredeyse şut dahi çektirmedik ama şanssız bir golle kaybettik. Mükemmel bir savunma planıydı o, hücumda aksadık ama pozisyon bulamadık denilemez. Yasin Öztekin'in verilmeyen penaltısı, Podolski'nin kaçırdıkları ve bazı isimlerin almadığı sorumluluk. Tudor ne yapsın noktasındayım.

Şampiyonluk için şans yok, 2.'lik noktasında da çok fazla bir beklentim kalmadı aslında. Fenerbahçe ile anlamsız bir 3.lük yarışı olacak ama Tudor'a baktığınız açıyla değişir bu tablo. Riekerink'in çok daha önce gitmesi gerekliydi, Riekerink kalsaydı da bu tablo değişmezdi. Değişmesi adına bir şans yaratılmak istendi, Tudor bunu denedi ama benim planım daha uzun vadeli, yeni sezona yönelik. Bunu geldiği gün de söyledim, yine söylüyorum. Sıralamadan bağımsız konuşmaya devam edeceğim.

Antalyaspor deplasmanına gidiyoruz, Eto'o nun yokluğu bir avantaj ama Rıza Çalımbay'la birlikte iyi futbol oynayan, çıkış yakalayan bir Antalyaspor var. Zor bir maç olacak ve Galatasaray'ın da kadrosu eksik. Ama bazı eksiklerin pozitif noktada artılar sağlayabileceğini düşünüyorum aslında, Nigel De Jong gibi. Orta sahayı düşüren, agresif oynamaya çalışan ama top dahi kazanamayan bir defansif orta saha. Tempo noktasına girmiyorum bile.

Sneijder ve Podolski de olmayacak. Tudor'un düzeninin Podolski'ye de uymadığını düşünüyorum. Beşiktaş karşısında gördük, sadece ilk yarıda üç kez ceza sahasına girdik ama Podolski kayıp. Sahte 9 Riekerink'e uyarken Tudor'a uymuyor. Ayrıca Podolski'nin de gideceğinin resmen açıklanmasının ardından bir beklentim de kalmadı kendisinden. Sneijder ise Beşiktaş karşısında yeni düzene iyi bir cevap veremedi, Tudor'la birlikte onun da bir geleceği olmayabilir.

Tudor'un son taktik idmanda denediği 11'i paylaşayım;

Muslera
Semih Chedjou Balta
Garry Ciğerci Selçuk Carole
Josue Derdiyok Bruma

3-4-3 devam ediyor, sakatların ve cezalıların haricinde bir de Yasin Öztekin kesik yemiş gibi. Oysa Beşiktaş maçında sağ tarafta iyi iş çıkardığını düşünüyordum, onu kesmek hata olur. Bana sorsanız tercihim başka olur tabii. Yasin Öztekin'i sağda kullanırdım, Carole'yi Hakan Balta yerine sol stopere çeker ve sol tarafta Linnes oynardı. Umarım böyle olur ama kadronun yukarıda yazdığım gibi çıkmasını bekliyorum..

10 yorum:

  1. Benim 3-4-3 üm.
    Semih Chedjou Balta
    Linnes Josue Tolga Garry
    Yasin(Sinan) Poldi Bruma
    Garry 'e oğlum çizgiden ayrılma geride dönme derdim. Linnes e oğlum Yasin ile işleyin sağ tarafı derdim. Hakan Semih boşluk buldunuz mu topla gidin derdim. Tolga Josue oğlum "Pas! Pas! Pas!" Poldi sende ota ... şut çekme. Haydi çıkın oynayın derdim.
    Pek buranın yeri değil ancak Fenerbahçe de benzer bir sistem deneyebilir.
    Kjaer Mehmet Topal S(s ile başlayan stoperleri)
    Şener(Vanderwiel) Alper Salih İsmail
    Lens Sow Atııf
    Gs kadrosuna göre orta saha bir parça daha kırılgan. Ancak pas ve dribling konusunda eşit. İkinci kadronun savunması daha kuvvetli. Kanat performansı iki kadronunda daha kuvvetli.
    İki takımdan 3-4-3 ler bunlar. Bana göre iki takımda bu diziliş ile şuan ki durumlarından kötü olmazlar. En azından daha zevkli geçer maçları.

    YanıtlaSil
  2. Tudor değişik bir 3-4-3 deniyor gibi. geçen hafta sneijder ve bruma kanatlarda oynadı senin yazdıgın kadro ıle cıkarsa bu defa sneıjder yerıne josue ıle cıkacak. bende senın gibi dusunuyorum savunmadan hakan baltanın yerıne carole oynamalı sol stoper olarak. kanat beklerı olarak ıse elımızde ki en ıyı oyuncular lınnes,cavanda ve rodrıges. bu adamlar bu sıstemın kanat beklerı olarak bıcılmıs kaftan. lınnesın kesık yemesıne hala anlam veremıyorum orası ayrı bır konu. savunma konusunda zaafıyetlerı var ama takımda kı en ıyı hucumcu bek. benım tercıh ettıgım 11 ise asgıdakı gıbı.
    muslera
    ahmet- chedjou- carole
    yasin-tolga-josue-linnes
    rodriges-eren-bruma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3-4-2-1 diyebiliriz aslında, Josue ve Bruma forvetin arkasında serbest rolde.

      Sil
  3. Hikmet KESKİN06 Mart, 2017 09:45

    Üstat, kusura bakma, bu aralar yorumlarını fazlasıyla eleştiriyorum.

    Öncelikle kabul etmek gerekir ki Riekering yanlış zamanda gönderildi. Yapılacak en iyi hareket sene başında Riekering'e teşekkür edip altyapının başına sınırsız yetki ile getirip yerine başka bir teknik direktör getirmekti. Hadi devam edildi şampiyonluk yarışının en ateşlendiği noktada kendisini gönderip Tudor'un getirilmesi tam bir intihar oldu. Sen sürekli derbi maçların kazanılması adına Tudor'un gelmesinin doğru olduğunu yazdın ama son derece yanlış bir karardı bu. Tudor'a inanan birisi olmasamda sene sonunda getirilmesi doğru olabilirdi, sene başında getirilmesi de doğru olabilirdi ama bu zamanda çok çok yanlış oldu. Bana göre az olan derbi maçlarını kazanma şansını tamamen sıfıra indirmiş oldu Galatasaray bu hareketle. Şimdiden yazıyorum ki Fenerbahçe maçını da kazanamayacak takım ne yazık ki. Bu akşam ki Antalya maçı da çok zor. Zaten çok iyi top oynamayan Galatasaray daha da kötü bir durumda. Sen defansı söylesende ben Tudor'un şimdiye kadar bir farkını göremedim. Hatta daha kötüye giden taraflar var.

    Aslında asıl eleştirdiğim konu Tudor'a göstermeye çalıştığınız toleransın Riekering'e hiçbir şekilde göstermiyor olduğunuz. Gol kaçıyorsa Tudor ne yapsın yorumunuzu Riekering için hiç göremedik mesela. Saçma sapan defans hatalarının suçunu çok kolay bir şekilde Riekering'e yıktınız. Trabzonspor maçın mucizevi bir şekilde 0-1 bitti, Riekering'i suçladınız, o ne yapsın diyemediniz (Trabzon'un sadece 1 şutu vardı o maçta). Riekering Selçuk'u oyundan çıkardı, ülkede olay oldu. Tüm programlarda adama resmen hakaretler edildi. Kupa kazandığı maçın sonunda kendisine sorulan soru "2 kupa kazandınız ama hala Galatasaray gibi bir kulübün teknik direktörü olacak kapasitede olmadığınız söyleniyor. Bu sizi üzüyor mu?". Bu şartlarda başarılı olmaya çalışıyordu Riekering ve sizde destek olmayıp gönderilmesi gerekenlerden birisi oldunuz. Asıl Galatasaray değerlerine uymayan nokta burası. Son zamanlarda sezon ortasında çok fazla teknik direktör değiştirmeye başladı ve asıl korkutucu olan, Galatasaray'a yakışmayan tablo bu benim için. 5-6 maç sonra Tudor'da gönderilecek ne yazık ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göstermedim mi, Riekerink'e Türkiye'de ilk Bey diyen kişi bendim :( Hakkımı aşırı yemişsiniz ki, beni takip ettiğinizi düşünüyorum. Ben Riekerink'in düzenini eleştirdim haftalar geçtikçe, Riekerink'e 2 haftada asmadım.

      Sil
    2. Saçma sapan defans hataları denilen mesele takımın duran toplardan yedikleri ve pozisyon alamama nedeniyle yenilenler olsa gerek. Bu tip goller yenildiğinde defans hatası olarak bakılmaz bence. Geriden koşarak zıplayamayan kafa vuramayan Semihin her duran topta rakip kalede olması da. Kanat oyuncularına içeri kat et talimatı verip Erenle pivot oynamaya çalışan bir teknik direktörden bahsediyoruz. Ümitliydik dinozorları yiyecek diye. Ama her geçen hafta üzerine koyarak geriletti bizi. Devre arası büyük şanstı. Onu da basiretsiz yönetim beceremedi. Saygılarımla.

      Sil
    3. O soruyu soran densiz adamı biz yıllardır tanıyoruz. Ama sanırım yönetim kadrosu tanımamış. Geçmişi bol vukuatlı bu adamı Riekerink tanımayabilir gayet doğal. O tam bir facia oldu.

      Sil
    4. Riekerink konusunda çok yazdım çizdim. O yüzden uzun uzun yazmıyorum artık. Görüşlerine saygı duyuyorum ama benim Riekerink le alakali aylardır yazdıklarım blogda mevcut :)

      Sil
  4. Carole kadar pozisyon bilgisi kötü, ileri çıkarken bu kadar ürkek ve kararsız kalan bi sol bek daha gelmemiştir şu takıma. Orhan Ak, Victoria bile Carole'den kat kat iyiydi. Yasin orta 4lünün en soluna, Linnes de en sağa gelecek şekilde en mantıklısı. Lakin orta sahayı seneye adam etmek lazım.

    YanıtlaSil
  5. Bugünde çok net gördük ki futbol iyi oyuncular ile oynanan bir oyundur bugün bruma oynamasa bu sistem ne getirebilirdi seneye nasıl bir kadro kuracağız merak içindeyim ortasaha ya 2 direk oyuncu şart hangi parayla kimi alabiliriz eğer sene sonunda şuan oynayan en az 5 oyuncu gonderilmez ise ne kombine ne forma maçları dahi izlemem yetti artık bu kadarı da fazla bana kalırsa insanları böylesine alenen yıpratan bir yönetim hatırlamıyorum kaç hafta hakkın yendi gıkını çıkaramadın Karabük kayseri Rize Beşiktaş 6 hafta 2 galibiyet gelde şampiyonluk kovala azizliğine katlanamıyorum bunların

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir