27 Nisan 2017 Perşembe

Lucescu dün de gündemdi, bugün de, yarın da


Lucescu'nun başarısızlıklarına alışkın değiliz ama Zenit kariyeri başarısızlıkla sonuçlanmak üzere. Eli kulağındadır, kendisiyle devam edilmeyecek. Lucescu bu ülke futbolunun en önemli gündemlerinden biri, 72 yaşında dahi konuşuyoruz kendisini. Galatasaray'la adı yeniden geçmeye başladı, çıkan haberlere göre 3 farklı seçenekle.

Galatasaray ve Beşiktaş'ın 2000'li yıllardaki kırılma noktasıdır Lucescu. Bu iki kulüp 2000'li yıllarda büyük hanedanlıklar olabilirdi ama onlar Lucescu'yla devam etmemeyi tercih ettiler. Biz Galatasaray açısından bakalım, 2001-2002 şampiyonluğu başlı başına konuşulur mesela. Hagi, Popescu, Jardel, Taffarel, Ümit Davala, Emre Belözoğlu, Okan Buruk, Fatih Akyel gibi çok önemli isimler takımdan ayrılan ve maddi sıkıntı yaşanan bir sezonda Galatasaray'ın marka değerini yukarıda tuttu bu adam. Şampiyonlar Ligi dönemini hatırlayın, bir daha o başarıyı yakalamamız çok uzun yıllar sürdü.

O hanedanlığı Shakhtar kurdu işte, Ukrayna futbolu çağ atladı bir noktada. Lucescu az parayla da büyük işler yaptı, büyük paraları da mükemmel kullandı. Shakhtar'dan birçok isim çıktı, bugün Avrupa'nın en önemli kulüplerinde oynayan. İyi harcadılar, yalan yok ama çok da büyük kazandılar ve Galatasaray'ın veya Beşiktaş'ın da 2000'li yıllarda yapabileceği bir işti bu, fırsat teptiler. Lucescu gibi teknik adamlar kolay bulunmaz, böyle fırsatlar başa gelmezdi. 

Tabii 2000'li yıllar üzerine konuştum, bir gerçek var ki Lucescu bugün 72 yaşında. Bazı heyecanların bitmesi doğal, teknik direktörlük melekeleri de azalabilir. Zenit'de büyük hayal kırıklığı oldu işte, Beklentiyle gittiğine eminim, önemli bir para kazanıyor çünkü. Shakhtar da onu bırakmamak için elinden geleni yapmıştı, Prandelli öncesi Galatasaray'a bu yüzden gelememişti. Mancini'yi bu uğurda gönderdik, Lucescu'yu cepte görerek.

Bugün de Lucescu gündeme gelecek, yüksek ihtimal yarın da konuşulacak. Ta ki bu işlerden elimi ayağımı çekiyorum diyene kadar. Yaz dönemi de mutlaka Lucescu'ya gidilecek, eminim. Lucescu'nun Türkiye'deki ortamdan hoşnut olmadığını biliyorum, sürekli yönetimlerin değişmesinden. İstikrar adamı olduğunu biliyoruz, Shakhtar'da yıllar geçirdi, bıraksak Galatasaray veya Beşiktaş'ta da geçirirdi. Galatasaray ve Beşiktaş'ta yönetim değişti, gitti, hatırlarsınız. Ama yaş 72 oldu, uzun vadeli bir plan yapma ihtimali kalmadı. Ne düşünüyor bilmiyorum, teknik direktörlüğe devam edecek mi emin değilim.

Galatasaray'ın Kalli harekatını hatırlarsınız, yaşla alakalı olmaz demiyorum bu yüzden. Ama Lucescu ile ilgili 2-3 sezon önce şöyle bir proje konuşuluyordu, hatta Trabzonspor'la da bu konuda anlaşmıştı. Kendisi 1 sezon teknik direktörlük yapacak, oğlu Razvan da 1 sezon yardımcılığını yaptıktan sonra teknik direktörlüğe geçecek, Lucescu da onun başına. Yine aynı şey konuşulabilir, Galatasaray özelinde bahsedilen planlar sadece teknik direktörlük için değil. Lucescu'nun ceo veya sportif direktör olması da düşünülüyor, yani futbolu yönetmesi. Bu güzel olabilirdi mesela, Tudor için de büyük avantaj olurdu ama yine oğlunu mu ister mesela? Ya da Hagi gündem olur mu, bilemiyorum. Lucescu bunları kabul eder mi, yine de çok zannetmiyorum..

5 yorum:

  1. zenit neden böyle oldu anlamadığım esas şey o. illa 22 puan farkla şampiyon mu olacaksınız? 2. veya 3. ol işte ne var bunda..

    YanıtlaSil
  2. Neden illa razvan, böyle bir şey olabilir mi? Gelsin ayni şeyi tudorla, hagiyle yapsın, razvan basının çaresine yapar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lucescu kalan ömrünü oğluna adamak istiyor galiba :)

      Sil
  3. Lucescu haberlerine inanmıyorum. Bu adam bütçe ister biz ise daralma yaşıyoruz, küçülüyoruz. Kenar mahalle işleri yapmak Lucescu`ya göre değil artık. Yönetim devam ederse Tudor kalır. Zaten bu, onun takımı da değil. Yönetim giderse ki zannetmiyorum o zaman kıyım olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de inanmıyorum, bu yaşta neden böyle bir kaosun içine girsin. 2 kez kötü tecrübe etmişken. Lakin oğlu ile alakalı projesi 2-3 yıldır konuşulan bir olay, bir ihtimal bunun için böyle bir topa girebilir.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir