18 Nisan 2017 Salı

Vlogger #3; Igor Tudor?

Sadece Galatasaray özelinden devam etmemize gerek yok, dilediğinizi sorabilirsiniz dememe rağmen soruların hepsi Galatasaray üzerine. İnsanlar da haklı, takip edilme, okunma nedenim bu. Tudor'u tartışmaya başladığımız günler ve önümüzde bir Fenerbahçe derbisi var. Tudor'un da Galatasaray geleceğini belirleyecek maç, kredisini geçmiş haftalarda azalttı ve Tudor açısından bir derbi olmaktan öteye geçti. 


Merhabalar. Öncelikle yazılarını düzenli olarak takip ettiğim tek kişisin, onu belirteyim. Sezon sonu takımda bir temizlik olacağı kesin diyebiliriz. Kalmaları durumunda mevcut yönetimin ve Tudor'un, bu büyük kadro değişikliğini doğru şekilde gerçekleştirebileceğine inanıyor musun? Hem maliyet hem de kalite noktasında değerlendirirsen sevinirim. / Mustafa Yalçın

Çok teşekkür ederim, bunu başarabildiysem ne mutlu bana. Soruna gelirsek, mevcut yönetimin sağlıklı bir dönüşüm yaşatabileceğini düşünmüyorum. Tudor'un bu yönde mutlaka bir isteği olacak ama Şampiyonlar Ligi ihtimali kalmadı ve kredisini de çok azalttı. Bu durum da yaşanacak değişimi etkiler mesela. Maddi sorunlardan bahsediyoruz, önemli kontratlar var derken büyük bir değişim yaşamak zor. Yönetimin de bunu sağlıklı gerçekleştireceğine pek inanmıyorum.

Maçı kim kazanır? Beraberlikte Başakşehir 2,liği garantiler mi? / https://twitter.com/sstatli

Galatasaray'ın kazanmasını bekliyorum, başka bir şansının olmamasından dolayı. Beraberlikte değil, Galatasaray kazansa bile Başakşehir'in 2.'liği garantilediğini düşünüyorum, 7 puanlık fark erimez. Galatasaray o görüntüyü vermiyor çünkü, Fenerbahçe maçını kazanması da çok şey değiştirmez ama en azından Tudor'un yeni sezonu görmesini sağlar.

Kazanan 3.'lüğü garantiler mi? / https://twitter.com/baydemir25

Sanmıyorum, kazananın 3.'lüğü garantilemesi gibi bir durum oluşmaz. Fenerbahçe'nin Beşiktaş ve Başakşehir maçları var, fikstürü daha zorlu. Her iki takım da son haftaya kadar 3.'lüğü birbirine ikram eder ve ayakta kalabilen 3.'lüğü kazanır. İki takımın da görüntüsü birbirinden kötü, 3'lük yarışının karşılıklı ikramlar şeklinde geçeceğini düşünüyorum.

Başakşehir deplasmanına Podolski ve Sneijder'siz çıkan Tudor, Fenerbahçe karşısında  bu ikiliye şans verir mi? Olası bir mağlubiyette Tudor tartışılır mı? / https://twitter.com/MbBenlii

Sadece Podolski ve Sneijder değil, bence Nigel De Jong da bu maçta 11'de şans bulacak. Başakşehir karşısında Podolski kararı çok hatalıydı, önceki haftalarda Podolski'den önemli bir katkı alırken. Sneijder ve Nigel De Jong kararları doğruydu ama Başakşehir karşısında skor 3-0 olduktan sonra Sneijder'i oyuna alması büyük bir akıl tutulmasıydı. Ben Fenerbahçe karşısında Tudor ve Sneijder arasındaki buzların eriyeceğini düşünüyorum, Sneijder ve Podolski özelinde beklentim var. Olası bir mağlubiyette ise Tudor tartışılmaz, şu an zaten tartışılıyor. İş daha farklı bir noktaya gelir ve yeni sezonda Tudor'u Galatasaray'ın başında izleme ihtimalimiz kalmaz desek abartmış olmayız. Tudor'un geleceğini tayin edecek bu derbi.

Kaybedersek başkan ve yönetimin gitme ihtimali? Yoksa yine bir şey değişmez mi.. / https://twitter.com/arghyapu

Sence yenilen başkan görevi bırakır mı? Ben bırakacağını düşünüyorum? / https://twitter.com/gurcan03

Hemen hemen aynı sorular olduğu için bir arada cevaplayayım. 2. sorudan başlayayım, yenilen başkan görevi bırakmaz. İlk soruya dönersek, kaybedersek Dursun Özbek ve yönetiminin gitme ihtimali yok. 2018 Mayıs'ına kadar herhangi bir istifa, kongre beklememek lazım. Bir şey değişmez, çünkü ortada iddialı bir başkan adayı da yok.

Derbide Tudor kendi felsefesini mi uygular yoksa yönetim tarafından aldığı telkinler sonucu inandığı sistem dışında kadro mu oluşturur? / https://twitter.com/volcaline

Telkinlerle kadro kuracaksa, kendi düzeninin dışına çıkacaksa Riekerink neden gitti. Bu telkinleri dinleyen isim Riekerink'di ve bu yüzden eleştirdik. Tudor kendi inandığı felsefeyle oynamak zorunda, bunun dışına çıkmamalı. Sneijder, Podolski ve Nigel De Jong gibi isimlerin 11'e döneceğini düşünüyorum ama kendi düzeninin, felsefesinin dışına çıkmayacaktır. Buna inanmak istemem. Bir değişim olduğuna inanıyorum ve bunda ısrar etmek zorunda. Yoksa aynı düzen hiç bitmemek üzere devam edecek.

Olası Balotelli transferi Tudor'un istediği takımı kurmasında yeterli krediye sahip olamadığı gösterir. Menajer transferleri neticesi ne olur? / https://twitter.com/volcaline

Bilemeyiz ama, belki de Tudor istemiştir Balotelli'yi. Tudor için bir yargı oluştu, sorunlu veya yıldız isimlerle çalışmayı istemez gibi ama durum böyle olamayabilir. Gerçi Balotelli'nin geleceğini de düşünmüyorum, böyle bir gündem oluşmayacaktır. Menajer transferlerinin getirilerini ise yıllardır izliyoruz, Galatasaray'ın içinde bulunduğu durum ortada. Şunu da belirteyim, Tudor'un transfer konusunda o kadar iddialı bir isim olmadığını söylemek gerek. Karabükspor'da da böyle oldu, transferleri yapan isim o değil. Tarzı belirler, şu pozisyonlara futbolcu lazım der ve transfer buna göre yapılır. Tudor gidip "x ismi alın" demez, Galatasaray'da böyle bir kredisi şu aşamada yok.

Galatasaray 3'lü mü yoksa 4'lü mü oynar derbide ve oyuncu tercihleri nasıl olur? Beraberlik durumunda Trabzonspor'un 3.'lük ihtimali nedir? Ayrıca Fenerbahçe'nin nasıl bir kadroyla sahaya çıkacağına inanıyorsun? / https://twitter.com/tufekci5334

Fenerbahçeli bir arkadaşımız olarak soru sormana sevindim :) Tudor'un 3'lüye döneceğini düşünüyorum, Başakşehir karşısında düşülen durumun ardından. Sneijder, Podolski ve Nigel De Jong gibi isimler de 11'e döner. Beraberlik durumunda ise Trabzonspor'un 3.'lük adına ciddi bir ihtimali var elbette, çok sağlam bir şekilde geldiler ve Avrupa ihtimalini zorluyorlar. Fenerbahçe'de ise değişen tek şey forvet tercihi, Van Persie ile başlanır, özellikle kupada Beşiktaş maçında yaptıklarının ardından. Böyle maçları kalite ve tecrübe kazandırır. Kanatlarda da Alper Potuk'u kesin görüyorum, diğer kanat ise Aatıf olacaktır, kalan 11 de klasik.

3 yorum:

  1. Medyanın 3'lü diziliş konusundaki ani çark edişi hakkında ne düşünüyorsunuz, 3'lü ne oldu da birden delilik oldu, takım savunması ciddi anlamda toplanmıştı, neredeyse pozisyon vermeden kaybedilen BJK maçı, oldukça beğenilen ve umutlandıran Antalya ve Gençler maçları ve kaybedilen Trabzon maçı; çok da kötü bir karne değil doğrusu.. Başakşehir maçında aynı sistemle oynasak belki hücumda pozisyon bulmakta zorlanırdık ama savunmada bu şekilde paramparça olmazdık..
    Jan Olde Riekerink Hollanda'da bir programda bu takımla üçlü oynamak delilik olur demiş; onun kafasındaki üçlü Ajax'ın efsane total futbol oynayan takımı olduğu için öyle düşünmüş olabilir; özellikle orta saha ve hücum oyuncularının profilleri o sistem için uygun değil, ama Tudor'un uygulatmaya çalıştığı oyun öyle total futbol falan değil; sadece birlikte savunma yapan, merkezi kalabalık tutan ve savunma oyuncularının bireysel eksikliklerini yardımlaşmayla kapatmaya çalışan, temel düzeyde kompakt ve direkt bir futbol ve bunda epey başarılı olmuştu..
    Rodrigues ve Yasin kanatlarda umut vericiydi; semih, çalık, cavanda, carole, chedjou'dan seçilebilecek her üçlüyü denedi ve hiç biri sırıtmadı; eren daha etkili oldu, Bruma özellikle Josue ile birlikte oynadığında etkiliydi..
    Kesin çözüm bulunamayan tek bölge merkez orta saha oyuncuları oldu; orada da sonuca bakarsak, önde Josue, arkada Selçuk ve Tolga ile başladığı iki maçı da kazandı, belki böyle devam etmesi daha iyi olurdu..
    Sanırım işleri Tudor adına karıştıran, Adanaspor maçındaki performansına kanarak Linnes'e güvenmesi oldu; Rodrigues ve Yasin bu takımın kenar oyuncuları, bu çok net.. İleri ikilide de sakat olmadıkları sürece Eren ve Bruma olmalı..
    Tudor'a kalan tek şey, Sneijder'in en verimli olacağı şekilde, yani 10 numara pozisyonda, oynayacağı bir şablonu hayata geçirmek veya hiç zorlamadan Selçuk-Tolga-Josue'yi seçmek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Medya 3lü dizilişe hiç inanmadı ki. Tudor'un 4-4-2'yi denemesini de mantıklı bulmuştum, taktiksel esneklik doğrusunda ama Başakşehir maçında tercihleriyle bunu yıktı.

      Sil
  2. Karabükspor'da transferleri Tudor'un yapmadığı tespitiniz çok doğru. Kaynaklarınız çok sağlammış.Aynen dediğiniz gibi belki şu özelliklerde adam istiyorum diyecektir.Kendi aldırdığı adam olan Rodiç kadroya giremeyip kiralandı.

    YanıtlaSil

 

Sportif Cümleler Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger