29 Mayıs 2017 Pazartesi

Bedelsiz ihtimal #17; Jesus Navas


Manchester City'de bir değişim harekatı var, sözleşmesi sona eren önemli isimlerle vedalar bir bir açıklanıyor. Zabaleta West Ham'la sözleşme imzaladı, Clichy için önemli takımlar konuşuluyor, Sagna ayrıldı, Yaya Toure'nin durumu ise bilinmiyor. Jesus Navas da onlardan biri, yollar ayrıldı ki takımlarımız bu yollu hayaller kuruyor. Zabaleta'yı haftalardır konuşuyorduk, Clichy'nin ismi Galatasaray ve Fenerbahçe için geçiyordu, Jesus Navas adına da daha çok Fenerbahçe'yi duyduk ama Galatasaray'a da yazılır. Özellikle Bruma'nın ayrılığı sonrasında.

Galatasaray'la alakalı konuşmak gerekirse, sürekli 30 yaş ve üstü isimleri konuşuyoruz. Forvet ve lider stoper için yaşa pek aldırmıyorum, garanti adımlar atmak gerekiyor ama diğer pozisyonlar adına da bu yaş aralığında isimleri konuşunca nerede kaldı gençleşme demek gerekiyor. Sorunlardan biri de takımın yaş ortalamasını yüksek olması değil miydi? Karar vermek lazım, kısa vadeli bir başarı harekatı mı kurgulanmalı yoksa gençleşip, gelecek adına hareket etmek mi.

Görünen o ki kısa vadeli başarı harekatı var, bunun da eksileri olacak tabii, özellikle olası başarısızlık halinde. Bu tarz futbolcular için büyük paralar konuşulur, bunu göze almak lazım. Geri dönüşü olmayacak çünkü, başarılı olmaktan başka bir çareniz kalmıyor. Bu da bir felsefe, saygı duyarım ama doğru isimleri bulmak kaydıyla.

Bruma'nın transferini beklemek lazım, önemli rakamlar konuşuluyor o transfer adına. Bruma bir sol kanat, içe kat eden. Galatasaray'ın kanat profili de genellikle böyle, sol kanatta oynamayı seven ve içe kat eden isimler. Çizgide oynayan bir kanat oyuncumuz yok ve bunun ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Sağ kanat için yazmak gerekiyor, Bruma'nın ayrılığında bile sol kanatta o profilde isimler var. Çizgide oynayacak, dibe kadar inip ceza sahasına girecek, ortaları ile forveti destekleyecek bir isim. Jesus Navas bu profilde, bu noktada transferi düşünülebilir.

Fenerbahçe'de Lens etkisi gibi, bahsettiğim profil bu. Bruma'nın varlığında bile böyle bir kanat oyuncusuna ihtiyaç vardı ama bizler Yasin Öztekin ve Garry Rodrigues gibi isimleri sağ kanada yazıyoruz. Sinan Gümüş son haftalarda oynuyor ama o da aynı tip, sol ayağıyla içe kat eden bir kanat oyuncusu. Jesus Navas belki iddialı bir isim ama profil anlamında böyle bir futbolcunun transferile mutlaka ihtiyaç olacak.

Maliyeti oluyor ama bu işlerin. 31 yaşında Jesus Navas, bonservisi yok ama önemli bir rakam isteyecek, bir de işin imza ücreti var. Büyük futbolcu, katkı vermemesi de imkansız gibi bir şey. Ama geri dönüşü olmayacak, önemli rakamları konuşacağız ve başarı tek hedefiniz. Talipleri de var, özellikle Premier Lig'de böyle isimleri tutmak için çabalarlar. Zabaleta'yı gördünüz, getiremedik. Clichy de zor, Jesus Navas'ı transfer etmekte.

9 yorum:

  1. Burak kardeşim benim anlamadığım bizdeki gençler neden şımarıyor? Sinan Gümüş'ün kalmasını çok istiyorum ama disiplinli bir Sinan'ı istiyorum ki Bruma'nın gitmesini de bir o kadar istiyorum ben bu kadar ukala, kendine oynayan bir futbolcu görmedim. Tamam kabul ediyorum en etkili futbolcumuz ama ben sporcunun çevik ve ahlaklısını istiyorum. Henüz 21 yaşında daha kupa bile kazanamadı neden gitmeyi kafaya koyar bir insan anlamış değilim hani kupalar kaldırır avrupada başarı elde eder bir futbolcu yeni serüvene atılmak ister anlarım ama böyle ukala bir topçuyu ben şahsi fikrim olarak istemiyorum bunları da kim böyle şımartıyor anlamıyorum.Bunlarla ilgili yorumunu merak ediyorum. Jesus Navas' a kim hayır diyebilir ama takım huzur evine döndü malesef. Ben genç bilinmedik topçu istiyorum Ribery gibi. Alacaksın 3-4 sene yararlanıp başarı yakalayıp parlatıp satmalarını istiyorum... Sadece biz mi düşünüyoruz kardeşim bunları???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmadan oldu havasına sokuyoruz çünkü, o gazı da alınca kendilerini olmadıkları bir yere koyuyorlar. Sinan Gümüş'te olan bu mesela. Gençleşmek konusunda haklısın, ben konsept gereği yazıyorum :)

      Sil
    2. Yok seni biliyorum zaten yazılarını da severek okuyorum...Teşekkürler yorum için inşAllah bir an önce bu yönetim gider ve toparlanırız. Ben bu kadar tükürdüğünü yalayan ve taraftarı ile dalga geçen(yalan söyleyen) başkan görmedim...

      Sil
  2. 2018 yaklaşıyor, yönetim tabi ki önce kendisini kurtarma pesinde.Luce Zenitten ayrıldı.Yarın ki Alanya macını da görüp Tudor hakkında bile yeni karar alabilirler.Yönetim başarısını tabelayla ölctügü icin genclesme ikinci planda kalır.Tecrübeli yaşlı oyunculara yönelmelerine şaşmamak gerek.Yani yol kısa ve zorlu o yuzden acemilerle ugrasmazlar.Luceye bile kayabilirler son anda.En azından biz genclere ve gelecege odaklanalım: Emrah Bayraktar adımına ilaveten GS ekol oyuncularida alt yapida rol model olarak goreve katilmalidir.Avrupa kulupleri bunu yapiyor.Futbolculugu kadar insani degerleri de yuksek olan genclerin önü acılmalidir.Bence, dogru duzgun cumle kuramayan, dünyadan ve ulkesinden bi haber, paramla doverim edasinda, "artiz", düşünme, akıl yurutme becerisi dusuk futbolcuları bu eksikliklerini kapatmadan A takimlara cikarmayalim.Maalesef merkezde para, finans oldugu icin tepeden asagi degisim yaratmak cok zor.Bahsettigim sekilde futbolcular yetisirse asagidan yukari degisimi baslatabiliriz.Paradan da,tabeladan da öte seyler evet vardır.Almanya da yanilmiyorsam Dortmund 19 yaş macıni 35 bin kisi izledi.Var mi daha iyi ornek.Favre de bu ilerlemeye ayak uydurursa 5 sene de Dortmund u konusur dunya gelecekte. Yorumun yeri belki tam bu baslik olmadi ama icimizden gelmisken yazmadan edemedik.Saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ona takıldım işte. Yönetim önümde 1 sene var diye düşünüyor ve maliyetten kaçınmayacaklar. Bu da bahsettiğim futbolculardan geçiyor ama olası başarısızlıkta bu maddi enkazı kim kaldırır bilemem.

      Sil
  3. Katar emirliginden bir prens tabi ki :) Bunu yine demistim ama , belki de esas amaclari bu bilemeyiz...

    YanıtlaSil
  4. Sol açıkta savunma ve iç oynama becerisi olmayan Rogrigues ve Yasin var Sneijder elde kalıyor gibi hazret kafadan oynar. Şimdi bi de sağ kanada da savunması zayıf göbeğe destek veremeyen birini alırsak mecburen tek santrforla oynamak durumunda kalıcaz Sneijder asla 2.forvet yada destekleyici forvet arkası olmadı ne Talisca ne Alex Hagi kadar gole yakın değildir Yasin Rodrigues de Babel Lens gibi skorer değildir velhasıl 2 savunması olmayan açık + sneijder ne hücumda ne de savunmada verimli olmamız çok zor. Sneijder gönderip iki 8 + sağ iç (davaları gibi) alıp 4-4-2 oynanmalı bence

    YanıtlaSil
  5. Jesus Navas bize göre iyi oyuncu ada içinden talibi çıkmazsa fiyatı çok düşer tipik her sisteme uymakta zorlanan ispanyol oyuncu profili bence. Demek istediğim ise Navas'ın gole yakın bir oyuncu olmadığıdır Hasan Şaş gibi... Rodrigues -Sneijder -Navas kaç gol atar ne kadar orta sahaya yardım eder

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4-4-2 kanadı aslında, müthiş gider Navas :)

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir