27 Haziran 2017 Salı

Hatem Ben Arfa & Galatasaray, forma / kombine sattıracak futbolcu


Ben Arfa söz konusu olduğunda yakın geçmişe inmek lazım. Newcastle United sonrasında takımsız kaldığı bir dönem var, yarım sezon oynamadığı. O dönem Nice'a imza atmıştı ama aynı sezonda içinde 3 kulüpte oynayamayacağı için transferi kesinlik kazanmamıştı. Yaz dönemi serbest statüdeydi ama öyle bakılıyordu ki Ben Arfa'ya kimse istemedi. Galatasaray'la alakalı da konuşulmuştu, üzerine kimse konuşmadı bile.

2015 - 2016 yaz döneminden bahsediyorum, hatırlayın Nice ile bir hazırlık maçı yapmıştık ve 4-0 kaybettik. Ben Arfa müthiş işler yapmıştı o gün, tüm fizik dezavantajına rağmen. Kilo almıştı, fizik noktasında kötü durumdaydı ama toparladı, o sezon Nice formasıyla müthiş performans gösterdi. Kendi kalitesi adına komik bir rakam alıyordu üstelik, yani kaçan büyük bir fırsat hamlesiydi. 1 sezonluk sözleşme yapmıştı, öyle bir sezon geçirdi ki sezon sonunda yolunu PSG'e kırdı. Barcelona gibi takımlarla dahi ismi geçmişti.

PSG'de işler istediği gibi gitmedi, onun adına hayal kırıklıklarıyla dolu bir sezon. Ayrılığı da kesin gibi bir şey ama nereye gideceğini merakla bekliyorum. Nice olabilir mesela, Belhanda'nın ayrılığı sonrasında Ben Arfa onlar adına önemli bir isim. Nantes'in adı geçti ama onların da başkanı Ben Arfa'nın Türkiye'ye geleceğini söylemiş mesela, adam resmen transfer duyumu veriyor. Fenerbahçe denildi, Beşiktaş'ı anan oldu, e tabi Galatasaray da bu haberlerden geri kalmadı.

Belhanda olmasaydı Ben Arfa olacaktı haberlerine inanmam, Ben Arfa'nın alternatifi Belhanda olabilir çünkü. İkisi de 10 numara ama özellik anlamında benzerler, bir nokta haricinde. Belhanda sol tarafta oynayabilir ama Ben Arfa'yı sağ kanatta oynattığınızda en az 10 numara verdiği katkıyı verir. Gerçek pozisyonlarından biri çünkü. 

Belhanda acaba Sneijder yerine mi geldi diye düşünüyoruz, bir de üzerine Ben Arfa'yı mı düşüneceğiz. Belhanda sol tarafta, Ben Arfa sağ tarafta oynar ama saha içinde üç 10 numara olur bu. Sneijder ayrılırsa ise Belhanda / Ben Arfa ikilisinin bir arada daha iyi olabileceğini düşünüyorum, her ikisinin de kanat özelliği olduğu için. Hareketli oyuncular, dripling özellikleri olan. 4-3-3 oynarsınız mesela, her ikisini kanata atıp, bir örnek.

Ben Arfa'yı çok fazla anlatmaya gerek yok, büyük futbolcu. Maliyeti de kalitesine oranla büyük olur ama kalitesiyle bu ligin tozunu atacağı kesin. Çalışmıyor, tembel, bazı zamanlar sorun yaşayabiliyor ama inandığında, oynadığı takımı sahiplendiğinde yaptığı işler büyük, Nice'ı getirdiği nokta gibi. Büyük bir futbol aklı, tekniği, dripling özelliği, kendine has yetenekleri olan. Tek başına maç alan adamlardan işte, Ben Arfa çok büyük futbolcu. Taraftar açısından yaratacağı etki büyük olur, forma / kombine sattıracak adamlardan.. 

11 yorum:

  1. asıl mevkisi sağ kanat zaten sol tarafa sneijderi gönderip sola iyi bir oyuncu alıp genç oyuncu da olur mesela Hagi nin takımındaki florinel coman-belhanda-ben arfa müthiş olurdu

    YanıtlaSil
  2. Ben arfa wesin gidişi anlamına gelir, çok iyi bir oyuncu, wesin yerine gelirse cok iyi bir transfer olur ama sanki daha kosucu, dripling özelliği olan tempolu bir isme daha ihtiyacımız var ileri üçlüde..
    Aslında ismi bizimle anılan bir de stefan jovetic var, sag tarafta oynayabilir mi bilmiyorum, ama karakter ve hız olarak bizim takıma çok uyar diye düşünüyorum.. elbette maliyeti cok yuksek olur, ama gomis jovetic çok yıpratıcı bir forvet hattı olurdu, arkalarında wes ve belhanda, kenarlardan etkili bindirmeler yapan bek oyuncuları ve iki kesici, yüksek tempolu orta saha..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jovetic daha forvet arkası özellikli, 2. forvet diyebileceğimiz tip bir isim. Kalitesi büyük olur ama kanatlar adına değil.

      Sil
  3. Burak kardeşim Jovetic ismi de geçmeye başladı mesela. 4-3-3 oynayacağımızı varsayarsak sizce Jovetic mi Ben Arfa mı daha mantıklı olurdu? Eee şu da bir gerçek ne gelen var ne giden :D (Uçaklar inemedi...........)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Arfa olur, Jovetic daha forvet arkası özellikli :)

      Sil
  4. ben arfa alınsa anında kombine alırım öyle bir adamdır kendisi

    YanıtlaSil
  5. 3 Hollandalı gitmeden Galatasaray düzelmez Sneijder'e saygı duymuyorum verdiklerinin çok üstünde para kazandı bizden. De Jong'a zaten eskiden beri saygı duymazdım Dünyanın başka bir ülkesinde doğsa kariyeri çok farklı ilerlerdi De Jong'un. Yeni nesil Galatasaray taraftarına da Seba'yı kovan Beşiktaş taraftarı ne olursa olsun meşru olmasa bile güç peşinde koşan F.Bahçe taraftarına saygı duymadığım gibi...

    Sneijder varken takım sürekli sola çeker spacing dengesizliğinden kendi kendimizi savunulması kolay bir takım haline getiriyoruz.

    Sneijder hiç söylenildiği gibi tek top ustası değil ezdiği vermediği pasların (özellikle geçen sezon başı Carole'un boş koşularını hiç görmedi (adam 1 attı 2 attı 3 attı sonra kesti). Sneijder de peki gol sezgisi topsuz koşu var mı Sasa İliç Alex Talisca vari Yok... İnter'de de öyleydi ceza sahasına fazla girmezdi. Zaten takımın herhangi bir oyun planı olmadığı için olsa da yansıtamadığı için Sneijder'in pasörlüğünü de takım efektif hale değerlendiremedi. Uzaktan attığı şutlar dışında özel yeteneği de yok Sneijder'in dribling ani hızlanma ikinci forvet özellikleri gibi ekstraları da yoktu.

    Sneijder gitmezse Galatasaray kimi alırsa alsın takımın maximumu Terim'in 2012 sezonu gibi uyumsuz ama toplam kaliteyle (bireysel çözümlere) iş yapan bir takım olur.

    Sneijder'i gönder önce sonra ben Arfa'yı al sağ kanadımız(açık yani) eksik zaten ne Garry ne Yasin sağda oynamayı sevmiyor. Belhanda en azında Sneijder kadar belli bir alanda oynamıyor daha gezgin bir adam. Sneijder'in inatla sola çektirmesi hem sağ beklere sağ açıklara sorun yaratıyor. Sneijder'in gitmesi için dua ediyorum. Sorun para değil.

    Göbeğe de iki oyuncu alınmazsa (6 ve 8) at gitsin bu sezonu Gomis gelmiş ne fayda Eren de kötü oyuncu değildi zaten...

    Sneijder gidecek 2 kaliteli orta saha göbek alınacak gerisi bulunur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buna katılıyorum :) Sneijder de katkı verir ama Tudor o noktada haklı, hareket istiyor, statik olmayı değil.

      Sil
    2. sneijder in golü ile cl de tur atlandı.drogba indirdi snijder vurdu.tur atlayınca da en az 5 milyon avro geldi.yıllık maaşını çıkardı.çok fazla günlük ve küçük düşünülüyor.

      statik mi?ne statiği hafız.sneijder sürekli gezen top alan toptan kaçmayan bir oyuncu.

      Sil
  6. Burak kardeşim Bacary Sagna iddalarına ne diyorsun fayda sağlar mı bu yaştan sonra? Düşüncelerin nelerdir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 sene katkı verir tabi de çok yaşlanmadık mı.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir