28 Haziran 2017 Çarşamba

Mario Lemina & Galatasaray, transferin gerçek değerini orta saha gösterir


Gomis'i bugün geldi, Belhanda yarın geliyor, Maicon ise 2-3 gün içinde bekleniyor. Önemli transferler bunlar, kalitenin yükseldiğini düşünüyorum. Ama bu transferlerin gerçek değerini orta saha için atılacak adımlar gösterecek. Galatasaray'ın asıl sorunu bu pozisyonda, tempo ve sertlik kazanmamız gerekiyor.

Neyse ki orta saha için bazı isimleri konuşmaya başladık. Konuşulan isimlerin de hemen hemen hepsi doğru profil, gelmeleri durumunda katkı verecek isimler. Imbula, Asamoah ya da Vainqueur. Şimdi de Lemina'yı konuşuyoruz, Galatasaray'ın onu kiralayabilme ihtimalinden. Imbula için zor diyordum, olmayacak gibi görünüyor zaten. Stoke City bize kiralamak istemiyor ki Nice gibi taliplerin arasından doğaldır. Lemina'yı sorarsanız ise Imbula'dan daha zor bir ihtimali olduğunu düşünüyorum, piyasa ve bulunduğu durum nedeniyle bir tık daha önde.

Lemina'yı Twitter'a yazdığımda gelen soru "Imbula mı Lemina mı" üzerine oldu. Her ikisi de önemli isim, kim gelse yaratacağı fark büyük olacak ama Lemina'yı bir adım önde tuttum. O da Imbula'nın durumu itibariyle. Imbula'nın Premier Lig performansı hayal kırıklığı ama Lemina Juventus'ta her ne kadar istikrarlı şekilde forma bulamasa bile düşüşleri olmadı, Imbula ise sallantıda.

Lemina'nın temposu yüksektir, top kapar, defansif özelliği daha ön plandadır ama oyunun iki tarafını oynar. Imbula'ya kıyasla tekniğini daha ön plana dahi koyabilirim, yaratacağı etki büyük olur. Yaşı 23 aslında, yaşlanan Galatasaray adına önemli bir nefes anlamı taşır. 6 da oynar 8 de, orta sahadaki tempo sorunu adına gerçekleşebilecek en iyi çözümlerden biri. Ama talipleri var, önemli takımlar onun için konuşuluyor ve Lemina'yı kiralayabilmek zor bir adım.

Lemina ve Asamoah hamlelerini bekliyorum mesela. Lemina'yı 6'ya yazıp, Selçuk İnan 8'de oynar, Asamoah ise ilk etapta sol bek düşünülür. Duruma göre Asamoah'ı 8'e çekip, Linnes'i sol beke yazabiliriz. Vainqueur gibi bir isim de keşke gelse ve orta saha rotasyonu bu şekilde oluşsa ama benim beklentim Lemina / Asamoah üzerine. Kötü de bir plan değil ayrıca bu ama Sneijder'in durumunu merakla bekliyorum.

13 yorum:

  1. vainqueur imbula lemina ve tolga gibi bir rotasyondan her maç ikisini seçebilecek bir kadro kursak diye deli hayaller kuruyorum bazen elimde olmadan.

    bir de beklerde asamoah ile corchia sonra yönetim aklıma geliyor kendime geliyorum...

    şu yapılanma ufak ufak selçuk ve sneijder'e elveda demenin ayak sesleri olabilir ki her ikisinden de bonservis kazanarak vedalaşılırsa şık olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen orta sahaya vainqueur gelse dua et. Gomis ile forvet, Belhanda ile hareketli, formda bir hücümcü bulduk. Vainqueurde gelirse ben selcuk ve tolga ile memnun olurum. Belhanda sneijderi keser, vainqueur-tolga ikilisi orta sahamiz. linnesin agzina bakacagiz tabi ve yasinden haric bir kanat oyuncunun performansini (sinan?, transfer?,garry?).

      Kalite var aslinda bu takimmda ama düzen yok. dogru bir düzende linnes cok iş, selcuk az iş yapar ama calişirlar. Üstelik selcuk ve sneijder gibi oyunculari yedekte tutabilmek, 90 dakika oynatabilmekten daha kiymetli. tecrübeden faydalanilir (bu maaşa :D).

      Her türlü bizim fazla hayallere kapilmamamiz gerek. Maicon ile Vainqueur transferleri defans sorunun 50% cözer digeri tudora kaldi.(beklere yinede ihtiyac var)

      Gol yollarindaki sorunlara deginmem bile gerek yok. Garry-Yasin yeterli, sevsenizde sevmesenizde yeterli, sinani yedek düşünsek.
      Gomis-Eren okdir, Belhandaninda gelmesiyle Sneijder ateşlenecektir. Rekabet kokusunu aliyorum.

      Bu yorumu yaparken halen nokta transferlere ihtiyacimizim oldugunu altini cizyorum ama Durum bu: Beklerde yokluk, Stoperlerde bolluk. Üstüne üstüne stoperlerde uyumlu ikili yok. Gecen sezonda olmadi (Serdar-Ahmet-Hakan-Semih-Chedjou) HEPSI birbirinin alternatifi olur hatta Serdar-Semih ayni kişiler, iki stoper birbirine bu kadar benzer. Ahmet Calik'i en farkli stoper olarak görüyorum. Chedjou malumun gitti. Maicon gelse Serdar mi Ahmet mi desek :))
      Neyse bu konu uzadi

      Selamlar

      Sil
    2. Vainqueur atlet bir adam, tabir-i caizse hamal, gerekli. Yönetim kısmıyla alakalı ne oluyor bilmiyorum ama başka bir akıl var, bu harekat onun eseri. İyi işler oluyor, aksini iddia edemem ve icraatın gerçekleşmeye başlaması da mutlu etti beni, heyecanlandırdı. Olabilir yani bahsi geçen adamlar, yönetimi düşünüp geri adım atmıyorum.

      Sil
  2. Sneijder yeni kontrat kovalayacagından bu sezon oynamak zorunda.Adı belli kariyeri belli herkesin saygı duyacagı winner bir futbolcu.Yeni masrafa girmeyip bonservisi boşverip takım lideri pozisyonunda kullanmak dogru olur.Tudor boyle istemiyor biliyorum.O herkesin lider olmasını istiyor.Ancak bu sezon çok sayıda transfer yapılacak takım uyumu sağlanması noktasında Sneijder bu yıl dogru bir basamak olabilir.Kullanabiliriz.Gitmez kalırsa ve Tudora küsmezse bu sezon küçükte olsa bir Hagi etkisi yaratabilir Sneijder.Belhanda gayet net şekilde orta saha oynar bu ligde.Yanına çalışkan bir orta saha takviyesi yeterli olur.Sneijder a yer var bu takımda şüpheniz olmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oynar, herkes bir arada oynar, yeter ki doğru taktik, sistem olsun ama Gomis idmanlara başladı, Sneijder hala yok. Sevmiyorum bu işi.

      Sil
  3. Bu isimleri gündeme getiren de bu yönetim... yoksa mantıklı gerekçelerle Andre Castro'ya bile razıydık. Transfer kolay değil ne de olsa multiplayer iyi oyuncuları sadece siz görmüyorsunuz bu anlamda acele etmemek de doğru bir yaklaşım. Transfer dinamiklerini de piyasa şartları belirler (domino etkisi gibi)
    Orta saha için kritik karar bence kaç oyuncu alınacağıdır... kim gelirse gelsin tek başına bir şey yapamaz Tolga nın sene Başı performansı gibi...hele bi de sneijder kalırsa aynı filmi tekrar izleriz

    Sneijder şaka maka 4.5 sezondur burda aklımda kalan maçları Hagi'nin yanında o kadar az ki iyi ki sneijder i almışız iyi ki bizde dediğim maç sayısı 10 u geçmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız Castro gelseydi iyi hamle olurdu, çok beğenirim kendisini, iyi bir 8'dir, temposu sağlamdır :)

      Sil
  4. imbula biraz kendini salmış gibi.yüzü tombullaşmış hocam.dikkat etmek lazım.eğer dm alınacaksa bu kas torbası olması lazım.

    selçuk inana gelirsek.selçuk dm nin önünde oynarsa sneijder le birlikte oynayabilir.bu durumda belhanda ileri üçlünün solunda oynar.kanat forvet rolünde.yalnız bu arkadaşların alternatifleri halen yok.dm lerin haricinde kadroda 10 safkan hücumcu olması gerekiyor.tek dm li sistemde.

    sniejder in oynadığında takıma direk nasıl etki ettiğini çok izledik.sazı eline aldığında takımı oynatan bir oyuncu.yollanmaması lazım.

    biz genelde günübirlik menfaatlere göre hareket ediyoruz ve yorumlar o şekilde.lakin sneijder ile önümüzdeki her dönem ilişkiler kurulabilir.kulübü seven ve sahiplenen bir oyuncu.sürekli maaşından vuruluyor ama misal ilerde hollandalı genç bir yeteneğe galatasaray kapılarını açar.

    şu kulüpte oynamayan oyunculara 2 milyon avro maaş veriliyor aga.tolga serdar gibi.çok fazla günlük düşünmemek lazım bazı şeyleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Imbula adına sıkıntı o zaten, düşüşte, biraz savruldu.. Ama gelsin isterim, çok büyük etki eder.

      Sil
  5. Bugün de kampl ismi geçti nihayet, öyle bir şey mümkün olur mu bilmem ama wes, belhanda ve kamplin birlikte oynayacağı bir takım ne güzel takimdir:)
    Sağ beke juanfrani sol beke clichyi alabilmiş olsak çok iyi olacaktı, umarım bu oyuncular düzeyinde alternatiflerle anlaşırız..
    Yalnız gomisin yanında sadece sinan yeterli olur mu bilmiyorum, insanoğlu hep daha fazlasını istermiş, şöyle bir de kanat forvet veya jovetic gibi winner bir ikinci forvet alsak:)
    Ama iki tempolu beki olan maiconlu dörtlü defansın önünde tolga-lemina-wes, belhanda-kampl, ve gomis gibi bir takım uzun yıllardır arzuladığımız, önde basan, tempolu galatasarayi verebilir bize, telekom area nihayet cehennem olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kampl'ı almak 20 milyon avro'dan başlar, o çok zor :)

      Sil
    2. Transfer piyasasını anlamıyorum, gercekten o ayardaki oyuncular 30-40 a da 7-8ye de satilabiliyor, bu adam salzburgun en iyi oyuncusuydu, 11e dortmunda, sonra 12 ye leverkusene gitti, şimdi kendi takımdan ayrılmak istiyor, eğer çin kluplerine satmayacaklarsa, buyuk paralara satamayabilirler.. Barcelona gibi bir takıma giderse 30a gider, ıngiliz takımları 12-13 verebilir, fransa liginde o paralara çıkmazlar ligleri orta saha kaynıyor zira, dolayısıyla kapımızı calabilirler:)

      Sil
    3. Kampl değerli isim, Çalhanoğlu'ndan önemli hatta ama Çalhanoğlu'yu 20 milyon'a Milan alıyor. Kampl'ın talipleri çıkar, bu paraları da görür.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir