26 Temmuz 2017 Çarşamba

Dün Dzemaili'nin kalmasını neden istediysem, bugün Ndiaye'yi ondan istiyorum


Badou Ndiaye üzerinden orta sahayı konuşmaya devam edelim. Bu transfer gerçekleşti gibi bir algı olmasın, çıkan haberler üzerine yorum yapıyorum. Gerçekleşir, gerçekleşmez ayrı ama ihtimal olan isim için yüz yüze görüşmeye gidersin. Imbula'nın da olmayacağı bir süredir belliydi, devamında Ndiaye dillendirildi ve davullu zurnalı şekilde görüşmeye gidildi. Bu saatten sonra transferin gerçekleşmemesi büyük eksi yazar.

Bahsi geçen 10 milyon avro'nun da doğru olduğuna inanmıyorum. En az 2 aydır İngiltere'ye transferi konuşuldu ama o konuda bir aksiyon gelişmedi. İyi futbolcu, Türkiye Ligi'nin en iyi yabancılarından tamam da 10 milyon avro'luk bir isim olduğunu düşünmüyorum. 5 milyon avro + 2 futbolcu deniyordu, bu 6 milyon avro + 1 futbolcu da olabilir ve miktarın bu civarda olmasını beklerim. Ederi de bu ama daha fazlası değil, aksi durumda başka şeyler konuşulur.

Saha içi noktasını konuşmak istiyordum aslında. Dün bir şeyler yazmıştım, devam edelim. Önce ne oynayacağımızı bilmek lazım, 4-2-3-1 mi yoksa 4-3-3 mü? Fernando / Imbula hayal ediliyordu, Imbula'dan Ndiaye'ye döndük. Imbula'nın kalitesini tartışmam ama Badou'nun ona göre artısı tabela olacaktır. Bitiren adam çünkü, gol katkısı yüksek. Topla çıkıyor, adam geçiyor ve bunu bitiriyor, şut özelliği, bitiriciliği yüksek. Bu da en kıymetli noktası.

Tekniği ve pas özelliği eleştiriliyor, bir de bu açıdan bakalım. 4-2-3-1 mi yoksa 4-3-3 mü oynuyoruz bilmiyorum tabii. 4-3-3'de etkisi daha büyük olur, pas özelliği olan bir 8 numarayla birlikte. 4-2-3-1'de ise 8 düşünüyoruz onu, bence yine iyi olur. Playmaker deniyor da Galatasaray orta sahasının yaşadığı sorun bu muydu sizce. Temposuz, rakip ceza sahasına dahi giremeyen orta sahalarla yürüyemedik. Hareket arıyoruz, topu hücuma daha hızlı taşımayı ve delici olmayı. Belhanda bu yüzden sahada zaten, orta sahada ihtiyaç duyulan temel şey "pasör bir orta saha" değil.


Yanında oynayacak isim önemli, Badou Ndiaye'yi Selçuk İnan yanında 6 gibi düşünürsek olmaz. Riekerink, Dzemaili döndüğünde denemişti ama olmamıştı. Dzemaili demişken, sık sık yazarım ve Türkiye Ligi'nin de tam onun ortamı olduğunu hep söylerim. 8 / 10 arası, dripling özelliği olan, topla çıkan ve ceza sahasına giren, bitiren bir isimdi. Hiç düşünmedik, kullanamadık bu adamı. Bu tarzda 2. bir ismin olmamasına rağmen. Bugün Badou Ndiaye'yi istiyoruz ve bu özellikleri itibariyle. Dzemaili de bir playmaker değil, yani pas ya da teknik özelliğiyle ön plana çıkan bir 8 değildi. İhtiyaçtı ama, değerlendiremedik.

Ndiaye olur ya da başkası, bilemiyorum. Bu tarzda bir orta sahaya ihtiyacımız var, yeni bir Selçuk İnan'a değil. Bu süreç nasıl tamamlanır bilemem, umarım maddi noktada çok çılgın rakamları konuşmuyor oluruz..

11 yorum:

  1. Osmanlısporda oynarken daha geniş alan bulabiliyordu.Tek cekincem aşırı kapanan rakiplere işler mi? Aslinda belki de yanlis dusunce bu,cunku bu adam sonucta orta saha ilk isi gol kovalamak degil.Osmanli 10 milyon euro dan acmis agzini bizimkilerde yarin 6,5 teklif edecekmis.Nasil bir transfer calismasiysa bu maasallah her adimlari hemen sosyal medyada.Gizlilik diye bir sey yok.10 milyon bence fahis rakam.Verilmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Topla çıkışları bulduğu geniş alanlar yüzünden değil sadece, bir anda hızlanabiliyor ve adam geçiyor, şut atıyor. Kapalı savunma karşısında sadece kilit pas atarak oynamaya çalışmazsınız, savunma dengesini bozacak, rakip ceza sahasına girecek bu tarz orta sahalara da ihtiyaç olacaktır.

      Sil
  2. geçen yıl bazı yerli oyuncular için İstanbul takımlarına transfer olur deniyordu, mesela orkan çınar oldu, ama deniz türüç, emre akbaba veya musa çağıran hala takımlarında bizim için olabilir mi ne dersin en azından kadro derinliği için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türüç sözleşme uzattı ve anlamsız pahalı, o zor. Musa Çağıran belki diyorum, Akbaba'nın da talibi yok gibi nedense.

      Sil
  3. Burak kardeşim eline sağlık gene güzel bir yazı olmuş. Senin de dediğin gibi 4-3-3 sistemi bizim için daha faydalı olur tabi Badou gelecek ise. Ben orta alanda Fernando-Selçuk-Badou gayet başarılı olur diye düşünüyorum, onların önünde de Belhanda-Gomis-Feghouli iyi olur bence. O kadar eksik var ki saymakla, almakla bitmiyor malesef. Biran önce sol bek şart bu takıma ve Sinan'ı da gönderip (sen olumlu düşünmüyorsun ama) V.Şen'i isterim ben alternatif olarak. Sinan'ın şımarıkığını malesef E.Çolak'a benzetiyorum. Gönder gitsin...İnşAllah yakın zamanda biter transferler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da olur, Fernando / Badou'nun temposu Selçuk'u yukarı taşıyabilir ama onunla alakalı kopan bir bağ var, tutar mı artık.

      Sil
  4. Burak merhaba. 1-2 hafta önce bi gönderinin altında sitem etmiştin bana, boş yapıyorsun diye, hatırladın mı? Yönetimin taraftarı sürekli oyaladığını, büyük isimleri ortaya atarak algı yaratıp forma ve kombine satmaya çalıştığını ama bu isimlerin bir çoğunun servis haberler olduğunu söylemiştim. Mesela Feghouli. Her gün Galatasaray'a geliyor. Fernando, Imbula. Olmayacağı biline biline, takımları satmayacağız demesine rağmen muhabirler hep servislerle haberler yaptı. Ama görüldüğü gibi hala somut adım yok. Sen Twitterda takip edilen, sevilen ve insanları etkileyen birisi olduğun için seni uyarmak daha doğru tabirle algıya kanmaman için sana yazmıştım. Çünkü bu baştaki insan görünümlü yönetici sıfatındaki mahluklar, Galatasaray'ı göz göre göre bitirdiler ve devam ediyorlar. Bundan sonra Feghouli ya da Fernando gelir gelmez orası ayrı, geri dönüşümsüz yoka girdiler ve son şansları ligde başarılı olmak. Bunun için çılgın harcıyorlar ama sonları kötü. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben algıya neden kapılayım, gerizekalı mıyım. 30 yaşındayım, 10 yıldır işin içindeyim, 8 yıldır buradayım zaten. Mariano için aynısını yazdın geldi. Gomis'ler için de aynısını yazmışsındır. Bugün Feghouli imza atsa ne yazacaksın. Bilmediğim bir şey olsa niye yazayım, salak mıyım. Sen yaz blog madem, seni okuyalım, ben bir şey anlamıyorsam. Neden okuyorsunuz, okumayın. Ya da her şeyi sen biliyorsun madem, niye buraya yorum yazma isteği duyuyorsun. Boş yapıyorsun demiştim, hala oradayım. Yönetimi sevmiyorum, başarılı olacağımıza da pek inanmıyorum. Ben saha içini konuşmaya çalışıyorum.

      Sil
    2. Kanmak falan çok komik kelimeler :) Sansürcü biri değilim, eleştirilmeye açığım, olumsuz yorumları içinde küfür, hakaret olmadığı sürece yorumluyor ve cevaplıyorum. Ama boş yapanlara, karşısındaki salak yerine koyanlara, her şeyi ben bilirim tavrındaki insanlara tahammülüm kalmıyor, yaşlandım. Bu konu uzamasın, daha tartışmayacağım.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Sen yine de kırdıysam kusura bakma ama demek istediğimi birkaç gün içinde anlayacaksın. Yaz yani, her türlü yorumunu yayınlarım :)

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir