26 Temmuz 2017 Çarşamba

Şu meşhur "çöp" algısı


Taraftar da haklı aslında. Son yıllarda öyle hamleler yapıldı ki böyle bir ön yargı oluşturdular. Yine de sevmediğim bir tanım, "çöp" kelimesine deli oluyorum desem yeri. Bu yüzden x bir yerli futbolcu konuşamaz oldum mesela, adını andığım an "çöp" deniyor. Sıkıntı şu, futbolcuyu tanımayan da bunu diyor. 

Küçük bir örnek vereyim, Musa Çağıran mesela. Beğendiğim bir futbolcudur, bence Galatasaray'ın da ihtiyaç duyduğu profilde bir orta saha. 11 anlamında yazmıyorum, rotasyonda Tolga Ciğerci'ye oranla çok daha maliyetsiz bir iş. Beşiktaş istiyor deniyor, Gökhan İnler'den doğan boşluğa. Bu adam bize de uyardı, oyunun iki yönünü oynayan, tempolu, pas / teknik özelliklerini geliştirmiş bir isim. Galatasaray'a geldiğinde potansiyelinden bahsederdik, o değeri 23-24 yaşına geldiğinde görmeye başladı.

Şimdi bu adamı Galatasaray için yazmaya kalksam "çöp" diyecek çoğu isim, bu da benim tüm hevesimi kaçırıyor. Ben de altyapıdan gelen isimler oynasın istiyorum, hatta bu konuda yazdım da. 11 yabancı ağırlıklı, yerli iskelet ise altyapı ağırlıklı olabilir ama iyi yerliye her zaman ihtiyaç vardır. Bugün en ihtiyaç duyulmayan isim belki de Volkan Şen olacak ama onun için bile böyle bir ifade kullanmam. Etki gösterebileceği noktalar olacaktır çünkü. Keşke Recep Gül, Yunus Akgün falan oynasa, ayrı konu.

Sorulmuştu ama yazamamıştım, yazacak gibi de görünmüyorum. Alabileceğimiz yerli futbolcular gibi bir yazı düşüncem vardı, gerçekleşmeyecek gibi. Geçen gün Twitter'da biraz bahsettim ama yemediğim laf kalmadı. Hala bile bu tarzda yorumlar yapanlar var. Tartışmaya, eleştirilmeye açığım, her yazdığım ismi de beğeniyorum, seviyorum zannetmeyin ama "çöp" deyip geçen adama da bir şey anlatamam. Dikkate dahi almam, sonra sinirlenmeyin.

Tarifeyi 2 milyon avro'dan açtılar, abuk paralar ödediler, haliyle ön yargı oluştu. Buna lafım yok, yönetenler kötü ve bundan sonra olacaklar için de böyle bir korku var. Bende de var, yalan yok ama yorum konusunda biraz daha dikkat etmenizi rica ediyorum. Bloga gelen yorumlar konusunda sorun, Twitter için mesele..

7 yorum:

  1. son dönemde bu furya Mancini ile birlikte; tarık çamdal, veysel, salih dursun,endoğan adili, umut gündoğan vb...gibi futbolcularla başladı. ama esas Dursun Özbek döneminde alınan çöp futbolcular hiçbir dönemde olmamıştır. bunların her birini göndermek için ayrıca para verilmesi de cabası. taraftar da müthiş bir travma yarattı bu durum. hele de 14 yabancı imkanının olduğu yerde, gidip de tolga ciğerci, serdar aziz, ahmet çalık gibi oyuculara akıl almaz bonservis ve maaşlar verilmesi işin sadece beceriksizlikle açıklanamayacağını düşündürtüyor. işin içinde hanut, komsiyon, soygun, hırsızlık ne ararsan var.
    tolga, serdar, yasin, ahmet, selçuk gibi oyunculara verilen maaşlara bakıldığında daha iyilerine yabancı kontenjanı ile neden ikame edilmez sorusunu soruyoruz.

    ben bu takımın yurt için piyasasından herhangi bir kaşarlaşmış yerli ile doldurulmasına şiddetle karşı çıkıyorum. daha eldeki onlarca ÇÖP orda dururken volkan şen gibi anti profosyonel birine yıllık 1,5 milyon euroluk 3 yıllık sözleşme yapılması intihardır.

    gerekirse yerli kontenjanı bir sürü genç çocuk ile doldurulur. zaten bunlar yedek oturacaklar. ihtiyaç olduğunda kenardan gelip katkı yaparlar hem de volkan, musa, gibi gereksizlere ayrılacak para ve zaman bunlara ayrılır kulüp de kazanır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vermeyin abi o paraları, ben verin demiyorum, vermesinler :) Ben algıyla mücadele veriyorum, sadece Anadolu için bakma, gurbetçi için de aynı yorumlar geliyor. Ben bu kelimeye takığım, sevmiyorum :)

      Sil
  2. hafız büyük takımlar için musa çağıran çöptür. neden? top sende ve rakip baskı yapıyor hatta ikili sıkıştırıyor.sence musa bu durumda klas bir hareketle rakibi ekarte edebilir mi?hiç sanmıyorum.çift yönlü topsuz oyunda arada ileri gidip gol aramak değildir.

    musa orta sıra takımları için ideal olabilir ama zirve takımları için kapasitesi yeteneği kısıtlı kalır.

    volkan şenin ise hem yaşı ilerledi hemde kafa olarak arıza bir tip.

    bu arada boluspor fenerbahçeden melih okutanı almış. bence çok iyi bir oyuncu.onu bir hazırlık maçında rvp ile pas alışverişi yaparken tanıdım ve dikkat çekti.

    bu arada gol makinası malik karaahmeti ise resmen kaptırmışız.inanılır gibi değil.ya arkadaş kimse u17 takımını izlemedi mi?mbappe tarzında bir golcü .bedevaya karlsruhere pro sözleşme imzalamış bu yaz.3. ligde ilk pro kariyeri.2021 e kadar sözleşme.bu saatten sonra alamazsın zaten.hızla bundesligaya terfi edecek.

    https://www.transfermarkt.de/malik-karaahmet/profil/spieler/343237

    bu arada atalay babacanlada pro sözleşme imzalanmamış halen.

    hocam yerli oyuncularda özellikle orta saha oyuncularında çok şeye dikkat etmek lazım.kaliteli ve yetenekli 3 orta saha oyuncun varsa bu ileri üçlü için oldukça avantaj sağlar.şenol güneşin takımlarında neden ileri 3 lü sürekli yüksek istatistik yapıyor?bundan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Musa Çağıran'ı zerre beğenmem, ama Burak'ın söylediğine katılıyorum, yabancı ağırlıklı olacaksa kadro, alt yapıya futbol tarihimiz boyunca olduğu gibi önem verilmeyecekse, hele ki maliyetlerin de ciddi şekilde kontrol edilmesinin gerekliliği hesaba katılırsa, keşke Tolga Ciğerci'ye (bonservisi ile birlikte yıllık ücreti de dahil) verdiğimiz vereceğimiz paradan çok daha düşük maliyette Musa'yı tutsak.. Nasıl olsa bu transfer planları gerçekleşirse büyük oranda yedek olacak Tolga da olsa Musa da.. Tolga'nın maliyeti bir yedek için ziyadesi ile fazla bence de.. Yani Musa'nın aslında klas hareketlerle baskıdan kurtulması, müthiş çalımlar atması, Xavi arapasları atması beklenmiyor, yedekte dursun, gireceği zaman sırıtmasın kafi, ki Tolga da bunların hiçbirini yapmıyor.

      Sil
    2. Hafız; ettiğini gördüm, teknik ve pas özelliğinin geliştiğini, ayağını nasıl iyi kullanabildiğini. Ama burada isme takılmayın, ben bir algıyla uğraşıyorum. Ki Ciğerci de yedek oturacak, onu oturtacağıma Musa'yı bekletirim, Onur Kanca doğru yazıyor.

      Sil
  3. Burdaki esas sıkıntı anadolu takımında iyi oynayan adamin ederinden çok fazla para ve yıllık ücret verilip bize geldikten sonra performans düşüklüğü yaşamasıdır tabi sonrasında bi baskı oluyo ve o baskıyı kaldırmak kolay değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi bu doğru, ön yargının temeli de bu ve taraftar haklı.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir