20 Ağustos 2017 Pazar

Galatasaray'ın forvet etkisinden bahsedebilmek güzel


Gomis'in yüzde 100 hazır olduğunu söylemem. Çok daha güçlü bir isim, gücüyle fark yaratacağı anlar da gelecek. Kayserispor maçında mücadele gücü daha ön plandaydı, Osmanspor deplasmanında o seviyede değildi. Orada daha çok zorlamış ve aramıştı, burada daha ekonomik oynadı. Şu aşamada yüzde 50'lerde, zaman geçtikçe o gücünü daha iyi yansıtacak.

Buna rağmen 2 maçta 3 gol. Bu da kalite farkı işte, Galatasaray'ın uzun bir zamandan sonra güçlü bir forveti var, mücadele özelliğiyle ön plana çıkacak. Gomis'de her şeyden var, hemen hemen her özellikten. Güç, mücadele, bitiricilik, hareketlilik, teknik gibi. Podolski teknikti mesela, sahte 9 oynar, mücadeleden daha uzaktı. Gomis böyle olmaz, o mücadelenin içinde. 

Kalite kıyası değil bu. Manchester United'i ele alalım, Ibrahimovic / Lukaku değişimi oldu. Ibrahimovic'i kim eleştirebilir, çok büyük isim ama onunla da olmuyor onsuz da durumunu yaratmıştı. Lukaku ise daha mücadelenin içinde, gücüyle fark yaratan isim. Manchester United bunu arıyordu ve buldu. Galatasaray için de aynısı geçerli, Podolski'nin kalitesini asla tartışmam ama ihtiyaç duyulan isim Gomis'di. Yine yazıyorum, yüzde 50'lerinde şu an.

Bitirici etkisindeyim şu noktada. 3 golünden 2'sinde topun şiddetini ve gittiği yeri konuşmalı. Tavanı hedefliyor ve müthiş bir şiddetle. Osmanlıspor'a attığı golün hızı 131 km/s. Çok yakın bir mesafe, o mesafeden topu o hıza ulaştırmakta ayrı bir olay. Güç bu işte, Gomis'in bu noktada farkı çok büyük. Bitirici etkisinde bu güce şahit oluyoruz, işin mücadele kısmına da geleceğiz.

Servis yapmaya başlamadı henüz, etrafından seken topların da ekmeği olacak. Hücumu besler, asist sayısını da katlar. Garanti katkılı forvet diyordum, bu ülkede şaşmıyor böyle isimler. Gomis formda geldi bir de, geçen sezonu zirve dönemlerinden biriydi. Sinerji de yakalanıyor, taraftarla kurduğu bağ büyük. Galatasaray'ın forvet etkisinden bahsedebilmek güzel, işin özü bu..

2 yorum:

  1. Sizi yaklasık 3 aydır takıp edıyorum yazılarınızı ve analizlerinizi cok begendım.. bilemediğim sebepten dolayı yorum yazamıyordum simdi bu durumu düzelttim ve yazabiliyorum ..
    Bana gore İgor Tudor Turk futboluna yeni bir ekol getirmiştir..
    Ben bunu uzun zamandır hissediyordum ve suan gorduklerımızle teyıtlenıyor...
    Malesef Türk insanın anormal on yargıları rasyonel ılmayan ongorumlerı ıle cok ıyı bır karakter oldugunu dusndugum bu adamı nerdeyse gonderecektık ...simdi ise cok acayıp bır sekilde hepimizi arkasına aldı cok sukur...
    Netıcede devrımler boyle kosullarda , ihtıyac olustugunda ortaya cıkıyor onemli olan dewrımı gerceklestırenın sızın tarafınızda olması .. buda beni cok mutlu edıyor...

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir