6 Aralık 2017 Çarşamba

SC 11 #1; Bu sefer de gerçekleşmeyen transferleri konuşalım


Son yılların en hareketli transfer dönemini geride bırakıyoruz. Önemli isimler aldık, bu değişim uğruna ciddi harcama yaptık ve ortaya iyi bir takım çıktı. Gelen isimlere baktığımızda da hemen hemen hepsi listenin ilk sırasına yazdığımız isimler. Asamoah'ı da alsak 10 üzerinden 12 derdim, şu aşamada 10 üzerinden 9.5. Bu sefer gerçekleşmeyen transferleri konuşacağız. Bu konu uzun zamandır aklımdaydı ama bugüne sarktı, keyifli olacağını düşünüyorum. 

Kaleye Mert Günok'u yazdım, onun dışında başka bir kaleci alternatifi konuşulmadı. Transfere bitti gözüyle bakıyorduk, Bursaspor'dan gelen açıklama da bu yöndeydi ama Başakşehir'e imza attı. Mert Günok transferi de gerçekleşmeyince kaleci transferi olmayacak denildi ama son gün Carrosso geldi. İyi de oldu, Muslera'nın arkasını bu şekilde daha kaliteli şekilde doldu.


Stoperlerden ilki Acerbi, Galatasaray'ın listesinde ilk sırayı alan isimdi. Şartlar ciddi şekilde zorlandı, 8-9 milyon avro'ları gördük bu transferde ama gerçekleşmedi. Bu paraları da eder ayrıca, çok kaliteli bir sol stoper. Lider özelliği, sol ayaklı olması gibi farklılıkları bizi cezbetti. Maicon ise cepteydi, Acerbi olmayınca Maicon'la anlaşıldı. Östersunds maçı ufukta olmasa Acerbi için şartlar biraz daha zorlanırdı ama bekleyemedik.

Diğer stoper ise Chiriches. Onu da uzun zaman konuştuk, Galatasaray'ın listesinde daha alt sıralarda olan bir isimdi. Napoli'yle görüşüldü ve anlaşıldı diye biliyorum ama Maicon transferi sonrasında ondan da vazgeçildi. Devamında 2. bir stoper ihtimali belirdi ama onun için de Denayer son ana kadar zorlandı ve transferi gerçekleştirildi.

Sağ bekte Corchia var, listenin ilk sırasında olduğunu düşünüyorum. Yaşı itibariyle çok mantıklı bir transferdi, sezon sonunda sözleşmesinin bitiyor olması da eli güçlendirdi. Sorun ise Corchia'nin Türkiye'ye gelmek istememesi oldu, Lille'yle anlaşmak bir şey ifade etmedi. Mariano'yu transfer etti Galatasaray da. Corchia ise Sevilla'ya gitti, bu transferin de böyle bir bağı var.


Sol bek tabii ki Asamoah. Şu listede en çok üzüldüğüm isim, transferine o kadar yakındık ki. Gerçi bu işin elinde sonunda gerçekleşeceğini düşünüyorum, şu aşamada başarılı olamadık. Önce eşini ikna edemedik, sonra o ikna oldu ama Juventus bir türlü alternatif yaratamadı. Takım içinden sol taraf işini de çözdüler devamında, bu sefer de Marchisio, Khedira gibi isimlerin sakatlığı sonrasında Asamoah'ın transferine izin vermediler.

Orta sahanın ilk ismi Imbula, listenin de ilk sırasında olan isim hatta. Imbula'yla da anlaşılmıştı ama Stoke City ısrarla bonservisiyle bırakmak istedi. Bonservisi de ciddi bir rakam, Galatasaray'ın oraya çıkması imkansızdı. Kiralık transferi için şartlar zorlandı ama olmadı. Transferi gerçekleşmiş olsa farkı çok büyük olacaktı. O olmayınca çok da fazla beklenmedi, Badou Ndiaye'nin transferi gerçekleşti. Imbula'yı kiralamak yine mümkün olurdu ama transferin son günlerini beklemek lazımdı.

Orta sahada diğer isim ise Lemina, yine kiralık ihtimali yaratılan futbolculardan biri. O pozisyon için ise ilk sıra Fernando'ydu, Lemina ise onun altındaydı. Ne oldu, ne bitti bilmiyorum ama kiralamak için teklif yapıldı, kabul edildi ya da edilmedi. Zor bir transferdi, Juventus da onu Southampton'a 17 + 3 milyon avro karşılığında sattı. Imbula gibi zorlandı, gerçekleşmedi ama ilk sıra Fernando olduğu için çok fazla konuşmadık.


Arda Turan da bu yaz döneminin en çok konuşulan transferlerinden biri, sol tarafa onu yazıyorum. Galatasaray'ın bu transferi istediğini ve gerek futbolcu, gerekse Barcelona'yla anlaştığını düşünüyorum. Gerçekleşmeme nedeni ise taraftar, gösterdikleri tepki. Son güne kadar bu ihtimal vardı ama taraftar istemedi bu hamleyi, haliyle vazgeçildi. Bana sorarsanız iyi de oldu, şu ortamı bozmanın mantığı yoktu.

Konoplyanka'yı da sağ tarafa yazalım, Temmuz aylarının konuşulan ismi. Konoplyanka'nın Galatasaray'ın resmi hesaplarını takibe alması, beğenileri üzerinden heyecan yaşamıştık. Bu yönde de istek vardı, transferi için şartlar zorlandı ama futbolcu Schalke 04'de kalmaya karar verdi. Kiralama yönünde ciddi bir ihtimal vardı, yeni teknik direktörleri ise ona şans vermek istediğini belirtti. O da kaldı, şu sıralar yeniden yükselişte.

Forvetin arkasında Halilovic var, belki de bu listenin en konuşulmayan isimlerinden. Belhanda da listenin ilk sırasındaydı ve transferi erken gerçekleşti. Haliyle böyle bir gündem olmadı bile, Halilovic alternatiflerden biriydi. Şartlarına bakıldı, transferden vazgeçildi. Potansiyelli bir futbolcu ama kendini gösteremeyen, kademe kademe düşenlerden.

Forvete ise Seleznyov'u yazıyorum, en ciddi gündem bana sorarsanız oydu. Bunu alternatif olarak yazıyorum, Gomis sonrası adına. Gomis öncesi de pek forvet konuşmadık, listenin ilk sırasında o vardı ve geldi. Devamında bir alternatif yaratma düşüncesi oldu, bu yönde bazı isimleri konuştuk. Seleznyov da en ciddi şekilde konuşulan isimlerdendi ama transferi gerçekleşmedi..

11 yorum:

  1. acerbi uzatmasa yüksek maaşla seneye gelirdi. saçma iş yaptı..
    ama daha önemlisi o konopi o sol açığa gelecek! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kono zor, kendini buldu çünkü, maliyet yükseldi. Acerbi olabilirdi ama o da talip bulacaktır.

      Sil
  2. Feghouli bana göre Konoplyanka'ya göre daha iyi. Asamoah'a çok üzüldüm. Mert Günok Carrasso kalitesinde değil ama yabancı kontenjanı söylentileri bugun birinci ağızdan teyit edildi Mert de fena kaleci değildir Türk olduğu için Mert transferi iyi olurdu bence hatalıyız hele Başakşehir'e kaptırmak bize yakışmadı ayıplıyorum kulübümü.

    İmbula olsun isterdim ama NDiaye'den de çok memnunum.

    M.K.İnan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı iki oyuncu. Kono saf kanat, Feghouli ise orta saha özelliği de olan bir isim. Bu anlamda birbirlerinin alternatifi değiller.

      Sil
  3. "(Yabancı oyuncu kontenjanı) Bunu tabii aslında kulüplerimizle konuşarak bir yere vardırmamız lazım. Özellikle futbolda yabancı oyuncu sayısının aşırı oluşu bize bazı dezavantajlar getiriyor.''

    Geçmiş olsun. Evet Arda gelmesin Mert'i kaptıralım Kaan ne olacak bakalım... Bunları görmek zor değil halbuki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, maalesef acı günler kapıda..

      Sil
    2. TEOG kaldırılmış... sıra geldi yabancı kontenjanına ne güzel ülkeyiz son 12 yıla 9 kez miydi yabancı kuralı ve eğitim sistemi değişti :)

      fenerbahçe şanlıurfa rizespor kasımpaşa osmanlıspor yeter bu lige...

      mki

      Sil
  4. Ben arfa , Mangala gibi isimlerde konuşulmuştu. Tabi yönetim ilgilendi mi, masaya oturdular mı bilemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuşuldu ama daha ciddi isimleri 11'e yazdım. Ben Arfa için Fenerbahçe, Mangala için Beşiktaş daha ateşliydi mesela.

      Sil
  5. Wellington da ciddi şekilde forvete düşünülmüştü o dönem

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir