24 Ekim 2017 Salı

Badou Ndiaye'yi bir de önde izleyelim, çok daha iyi olabileceğini düşünüyorum


Trabzonspor maçını konuşmak için erken ama bir an önce bu maça odaklanmanın derdindeyim. Fenerbahçe maçına çakılı kaldık, kurtulmalıyız. Bizi başka yerlere çekmeye çalışıyorlar, eminim bu hafta içinde birbirinden alakasız mevzularla ilgili de konuşacağız. Yine de ısrarla Trabzonspor maçı diyorum, bu sezon şampiyon olmak çok daha anlamlı, çok daha olmazsa olmaz.

Dün yazdım, puan durumuna baktığımızda şartlar istediğimiz gibi gelişmekte. Fikstür olarak daha zorlu sürece girdik ama bunu telafi edebileceğimiz bir puan farkı var. Trabzonspor deplasmanından galibiyet çıkarabilirsek önümüzü çok daha net göreceğiz. Avantajlı konumdayız, Fenerbahçe maçının telafisi bu 3 puan.

Trabzonspor'un önemli eksikleri var ve onlar da sıkıntılı bir süreçte. İyi gitmiyorlar, oysa başarı yolunda iddialı ve pahalı bir kadro kurdular. Muharrem Usta enteresan adam ama konuştuğu, ortaya koyduğu vizyon ölçüsünde başarılı olduğuna inanmıyorum. Yine de ondan başka biri bu kadar uzun süre Ersun Yanal'ı takımın başında tutmazdı. Bizim adımıza kötü tabii, en olmadık zamanda takımın başından ayrıldı. 

Rıza Çalımbay'ı kısa vadede başarılı bir hamle olarak düşündüm, sezonu kurtarmak anlamında. Trabzon zor bir şehir, yeri geliyor Şenol Güneş dahi yapamıyor. Hocaların profili, ismi, cismi o kadar da etki edemeyebiliyor, değişkeni çok. Yeni Malatyaspor karşısında kazanamadılar ama ilk elin günahı olmaz diyelim. Yine de bir reaksiyon bekliyordum, onu göremedim.

Galatasaray karşısında önemli eksikleri olacak. Burak Yılmaz, Kucka ve Mas yok. Yusuf Yazıcı ise 2 ceza alması durumunda olmayacak. Galatasaray'da ise Belhanda oynamayacak, bunun da dezavantaj mı yoksa avantaj mı olduğunu maç içinde göreceğiz. Kucka ve Mas'ın yokluğunun önemli olduğunu düşünüyorum, Kucka'nın tempo anlamında alternatifi yok. Galatasaray'da Fernando ya da Badou Ndiaye gibi düşünün. Mas'ın yokluğunda sol bekte de aynı tablo var ve bu avantajları kullanmak lazım.

Galatasaray'ı konuşalım. Öncelikle nasıl oynayacağımızı kestirmek lazım, Fernando'nun içinde olduğu bir 3'lü savunma mı yoksa Fenerbahçe maçının başlangıcı mı? 3'lü oynamanın ana plan olduğunu haftalardır görüyoruz, ben başlangıcı merak ediyorum. Tudor'un kafasında olan Fenerbahçe maçının başlangıcı, ana hedefi o. Asamoah'ı istemesinin nedenini de böylelikle daha iyi anlıyorum. Bana sorarsanız Fenerbahçe maçının başlangıcı olacak, Maicon / Denayer / Serdar Aziz'li savunma.

Belhanda'nın yokluğu etken bunda, Badou Ndiaye'yi biraz daha öne atacağını ve Fernando / Selçuk İnan orta sahasını göreceğimizi düşünüyorum. Selçuk İnan bu şansı Konyaspor deplasmanında hak etmişti, Fenerbahçe karşısında da 2. yarıda Belhanda'yla değişmeliydi. Biraz topa basmak, sakin kalmak, pas yapmak lazım. Selçuk İnan bunun için önemli, ayrıca Gomis'i de iyi kullanabileceğini Konyaspor deplasmanında gördük. Fenerbahçe karşısında birçok kez savunma arkasına koşu göstermesine rağmen o pas atılmadı, Gomis'i hiç kullanamadık. 

Muslera
Maicon S.Aziz Denayer
Mariano Fernando Selçuk Ciğerci
Feghouli Badou
Gomis

Trabzonspor savunmasının kalite noktasında üst seviyede olduğunu düşünmüyorum, bu konuda yaşadıkları sorun büyük. Gomis'i daha aktif kullanmak lazım, ön alan baskısını daha güçlü kılmak. Badou Ndiaye'yi bir de önde izleyelim, çok daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Tolga Ciğerci Fenerbahçe maçında iyi döndü, Fernando bu tabloda biraz daha önde ve baskı unsuru Galatasaray'ın elinde. Fenerbahçe maçındaki plan kötü değildi ama uygulayamadık, bu maçta şansımız daha yüksek..

18 yorum:

  1. Ben olsam bundan sonra tamamen 4-2-3-1’e dönerim.

    Muslera
    Mariano Maicon Serdar Linnes
    Fernando Tolga
    Feghouli Badou Belhanda
    Gomis

    Bu şekilde oynamak daha mantıklı. Badou defansta iyi eyvallah ama hücum verimi alamıyoruz. Belhanda mücadele ediyor işin içine giriyor zaman zaman ama beklenen etki -bana göre- gelmedi. Belhanda solda iyi top tutar içe de kat eder bence. Badou hücum katkısı verir. Ciğerci de Fernandoyla ortada iyi iş yapar. Rodrigues de hamle oyuncusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün yazdım, yayında olacak. Tolga Ciğerci'yi göbeğe çekmenin onu düşürebileceğine inanıyorum artık. Ben de eskiden böyle düşünüyordum.

      Sil
    2. Bence Tolga’nın göbekte eskiden varlık gösterememesinin sebebi yanında Selçuk olmasıydı. Fernando ile birlikte temposu ile bambaşka bir Tolga izleyebiliriz orada.

      Sil
    3. Solda bağlantı oyuncusu oldu, rakip ceza sahasına sık giren, gol atan bir isme evrildi. Göbekte bu kadar olmaz.

      Sil
  2. Asomoahı 3 lu savunma için alınıyorsa almasınlar yeglerim;gördük görecegimizi.ayni zamanda yazdığın dizilişte feghuli biraz daha içerde mi oynayacak?.kanatta olması daha etkili degil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niçin? Fenerbahçe maçında başlangıç düzeninin solunda Asamoah olsa çehre öyle değişecekti ki.

      Sil
    2. Geri üçlünün solunda mı?Dediğin buysa Asamoah, videolardan gördüğüm kadarıyla çok pasif görevde kalmaz mı daha ileri pozisyonlarda kullanmak gerekiyor bir tarzı var.4-4-2 deki sol bekte bile bindirme,hücuma katkı durumu oluşur(caner) bence ama 3'lüde? bilemeyeceğim.Kaldı ki bugünkü haberde devre arası bırakılmayacağı haberi vardı.

      Sil
    3. Aynen öyle, Asamoah'ın asıl olan pozisyonudur bu..

      Sil
  3. Bence Feghouli hücuma ne kadar yakın oynarsa o kadar iyi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanada mı forvetin arkasına mı?

      Sil
    2. Kanada. Forvet arkası oynamaz mı oynar ama Feghouli gerçek bir sağ ön oyuncusu bence.

      Sil
  4. 3 lu savunmaya takılmayın... işiniz gücünüz ön yargı abartı sene başından beri Allah aşkına Fernando nerde oynuyor? ısı haritasına bakın özellikle top rakipte iken.

    Aslında 4 lu savunma diyosunuz da o sistemler orta sahadaki çapayı önliberoyu (Topalları Saidouları) görmezden geliyorsunuz 4 savunma dediğinizde de bal gibi 2 stoper önünde bir ön libero ÇAKILI oynuyor.

    2011 Galatasarayı hariç... Melo savunma önünde değil Selçuk'un yanında oynuyordu taki tarihi geçmiş portakal Sneijder gelene kadar Sneijder yüzünden Melo savunma önünde çakılı oynadı sonrasında yaşlandı da zaten.

    Orhan Ak da bek oynadı Cihan da Hakan Balta da bu oyuncuların sahadaki ortalama yeri (ısı haritası) ile Mariano ve Linnes'in aynı mı iki bekte bizim çok çıkıyor. 3-6-1 oynuyoruz ya da 2-1-4-1-1 aslında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum bu yorumuna :) Benim de anlatmak istediğim, yazdıklarım az çok bu.

      Sil
  5. Muslera
    Maicon S.Aziz Denayer
    Mariano Fernando Selçuk Ciğerci
    Feghouli Badou
    Gomis

    sol çizgi kanat ne olacak?? Tolga ancak bir tane çizgi oyuncusu yardımıyla oynayabilir. Garry Linnes Lato

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sol çizgi ne olacak diyordum Fenerbahçe maçında, gayet güzel yürüdüğünü gördüm. Ciğerci yapabiliyor.

      Sil
  6. Fernando Ndiaye Selçuk Tolga bu 3 göbek oyuncusunun 3 oynamalı. Tempo ve ayağı düzgün olmak olmalı kriter. Feghouli forvet arkası gibi ama orda çok verimli mutlu olduğunu sanmıyorum. çok da önemli değil aslında kimin oynadığı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli kimin oynadığı, hücumda rolleri belirleyemediğimiz için sorun yaşadık hatta.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir