20 Ekim 2017 Cuma

Seyreyle maziyi #34; Bruma, Telles ve Dzemaili'nin dönüşü üzerine hayallerim


Nostalji damarına basmayı seviyorum, aklıma her eseni yazıyorum bu anlamda. Bu fotoğrafı görünce de o günü hatırlayalım dedim, umut dolu olduğum zamanlardı. Bruma'nın takımda kalmaya meyilli olması ve hazırlık maçlarında gösterdiği performans, Sinan Gümüş ve Linnes gibi isimlerden beklediğim çıkış, Dzemaili'nin dönüşü. 

2015 - 2016 sezonu felaket geçmişti, ben de yeni sezon adına umutları Bruma, Telles ve Dzemaili gibi isimlerin takıma dönüşü üzerine kuruyordum. Çok sık yazdım olabilecekler hakkında, Riekerink'in de bu tarz isimleri yükseltebilme ihtimali beni heyecanlandırıyordu. 3 ismin de opsiyonu kullanılmadı, dönecekleri belliydi. Bruma ve Telles'in de kiralık dönemleri o kadar iyi geçmemişti ama genç isimler işte, potansiyelleri var.

Bruma bir şey kazanmasa bile öz güvenini törpüledi, döndüğünde ilk andan itibaren büyük etki etti. Riekerink de ısrar etti onun için, takımda tuttu ve bu anlamda hakkı ödenmez. Israrcı olmasa PSV'e 5-6 milyon avro gibi bir rakama satmak üzereydik. Telles de ben gidiyorum diyerek geldi, onu tutamadık. Inter'de kötü bir sezon yaşadı ama sonuçta İtalya gördü, ilgiyi üzerine çekti. Dzemaili ise Euro 2016'da iyi bir performans gösterdi, o sayede onun için iyi bir rakam kazandık.

Maça dönelim, İsveç'te Manchester United karşısındaydık. Ibrahimovic'in Manchester United formalı ilk maçı ve Mourinho'lu, Pogba'lı değişen, eski günleri adına büyük adımlar atan bir rakip. Ibra'nın muhteşem golüyle maça 1-0 yenik başladık ama 2-1 önce bitirdiğimiz bir ilk yarıydı. Bruma ve Sinan Gümüş'ün golleri, o dönem forvet alternatifi konusunda sıkıntı yaşıyor ve Sinan Gümüş'ü deniyorduk. 

6-2 yenildik o gün, 2. yarıda varlık dahi gösteremedik. Selçuk İnan / Dzemaili orta sahası olmadı maalesef, daha doğrusu ısrarcı olmadık ve son gün Nigel De Jong'a uzanan bir süreç izledik. Sinan Gümüş ilgi zehirlenmesi yaşadı ve bugün geldiği noktaya doğru uzanan bir süreç daha. Bruma ise o gün de iyiydi, sezon bittiğinde de. Galatasaray adına o dönemin en heyecanlı ismi, kazanılan rakam da bir hayli yüksek. O da Riekerink'in başarısı, hakkını vermek lazım. 

4 yorum:

  1. Bence o sene Selcuk'un øzelikle dusus dønemiydi. Ben hep Dzemaili-De Jong'la orta sahasi o sene is gørurdu dusuncesindeyim. De Jong eski De Jong degil ama Riekerink'le sezon ortasinda kisa bir yenilmezlik serimiz vardi, ve De Jong'un oynadigi maclarda kazandigimiz mac kaybetigimiz mactan fazla. Bence sanki De Jong'u son 1-2 macinda køtu oynadi diye hemen bitirdik. Ondan Melo olmasini bekleyenler yanilirdi evet, ama hicte o kadae køtu bir oyun sergilemiyordu.. yanindaki Selcuk'da køtu performans gøsterince De Jong gøze batiyordu. Neyse yine Dzemaili'yi kulanamadigimiza yaniyorum. Selcuk'un yerine o sene guzel oynardi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle diyeyim, Tudor olsa Dzemaili'yi tutardı, iyi de katkı alırdı.

      Sil
  2. Şu da unutulmalı Bruma hali hazırda en hızlı 15 futbolcu listesine çok rahat girer. Büyük bir potansiyeli olduğunu düşünüyorum, hala.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle zaten, yükselecek, büyüyecek. En doğru adreslerden birine gitti.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir