13 Aralık 2017 Çarşamba

Seyreyle maziyi #37; Bu kadroya iyi bakmak lazım, yazdıkları büyük bir tarih var


Bu kadroya iyi bakmak lazım, yazdıkları büyük bir tarih var. 10 - 11 Aralık 2013 tarihleri asla unutulmayacak, belki de TT Arena'nın gördüğü en büyük 2 gün. Biliyorsunuz, dünden bugüne Galatasaray kadroları diye bir arşivim var ama şu fotoğrafa sahip değildim. Gökhan Zan'ın paylaşımı sonrası kavuştum ve arşivin en kıymetli fotoğraflarından biri oldu.

Mancini büyük adam, başta onu belirtelim. Başarısı ya da başarısızlığı ayrı konu, onun Galatasaray için özel bir insan olduğundan ve büyüklüğünden kimsenin kuşkusu olmamalı. Mustafa Denizli günlerine dönüyorum, Atletico Madrid deplasmanına çıkamamıştı. Tercihtir, vardır bildiği diyerek saygı duyayım ama Mancini'nin imza attıktan 2 gün sonra Juventus deplasmanına çıkmasına ne diyeceksiniz. Ve o deplasmanda galibiyet o kadar yakındı ki.

Gruptan çıkmak apayrı hikaye zaten, ölüm grubu resmen. Real Madrid ve Juventus rakipler, siz o Juventus'a 2 maçta yenilmeyip, onların üzerinde gruptan çıkıyorsunuz. Juventus ertesi sezonun Şampiyonlar Ligi finalisti ve 2013- 2014 sezonunun rekor puanlı Seria A şampiyonu. Bir düşüş ya da başarısızlık hikayesi yok, aksine Galatasaray'ın yazdığı büyük bir destan var.

Maçın anlamını, hikayesini yazmayacağım. Tarif edemem çünkü, dillendiremem. Herkesin o maça yönelik bir hikayesi var, yorumlar kısmına yazmanızı da çok isterim. Kadroyu konuşalım, Mancini'nin Juventus karşısında bozduğu ezberi. Sezon içinde 3'lü denemeleri oldu, ağırlıklı olarak 4-3-3'le devam etti ve Ceyhun Gülselam / Yekta Kurtuluş ikilisinden birini mutlaka kullandı ama 3'lü savunma olayının ağırlığını Juventus karşısında izledik.

Juventus'u tanıması etmen tabii de Galatasaray'a bu hakimiyeti şaşırtıcı. Dersine çalışmış belli ki, 2 gün sonra çıktığı maçta da bunu denedi, bu maçta da. Dizilim şu;

Muslera
Chedjou G.Zan Semih
Eboue Melo Selçuk Riera
Sneijder
Burak Drogba

Yine o sezona baktığımızda Drogba, Burak Yılmaz, Umut Bulut üçlüsünün aynı anda sahada olduğu maçlar vardı. Burak Yılmaz'ı sağ / sol kanatlara yakın oynattığı çok maç var. Sneijder ağırlıklı olarak 4-3-3'ün solundaydı ve en iyi Galatasaray dönemini geçirdi. Bu maçta ise 3'lü savunma ve buna yakın bir dizilim. Yine Sneijder sola, Burak Yılmaz sağa yaklaştı tabii, büyük bir mücadele ve Juventus karşısında geri durmayan, çata çat futbol oynayan bir Galatasaray vardı.

Gökhan Zan da önemli tecrübe, 3'lüye dönerken sırıtmıyor, o sezon çok fazla şans bulmasa bile. Hakan Balta da böyle bir futbolcuydu, tecrübeleriyle hiç sırıtmıyorlardı. Eboue ve Riera gibi kanatlarla da bu oyunu oynamak mümkün. Sorun forvet noktasında biraz, Burak Yılmaz bunu oynamayı pek sevmiyor, Amrabat ve Bruma gibi alternatifler olsa da yabancı kontenjanı elimizi kolumuzu bağlıyordu. 

14 yorum:

  1. eboue ve riera'nın aynı anda oynadığı şu 3-4-1-2 şeklindeki takım tek kelimeyle muhteşemdi. o dönemki kadro en az 7 yabancı gerektiren bir kadroydu. ne zaman kendi kendime ilk 11 yapsam 7 yabancı koyardım. ama kurallar buna izin vermezdi, bi yerden patlardık.. ve biz bu iğrenç yabancı sınırı yüzünden harika bir takımdan mahrum kaldık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı sınırı belimizi büktü. 11 için değil, kulübe de dahil buna. Bugün şu kadro ve Mancini olsa mesela..

      Sil
  2. Ahhh Manchini ahhh. Adamın şansızlığı hem sezon başı gelmiş olmaması hemde yabancı sınırının en sıkı uygulandığı son sezonda gelmiş olması.
    Yanlışım varsa düzeltin bu sezonda 5+3+2 gibi saçma bir sınıra sahiptik. Bu yüzden ne yazıkki iki kanat bekinden birini yerli seçiyorduk. Bir kişi daha dışarda kalıyordu ancak aklıma gelmedi.

    Manchini benim gözümde en iyi taktik dehadır. Belki birde Lucescu var ama Lucescu daha çok maç öncesi planları ile meşhurdu. Manchini nin bir sıkıntısı da transfer konusunda Rijkaard ile birlikte en kötü iki hocadır.
    Daha Man City deyken kendisi Balotelli,Tevez,Edin Dzeko ve Adebayor(Aguero) varken bana santrafor gerek diyen adam(bu adama bolluk yaramıyor).
    Bunun dışında kendisi geçen sene Chelsea nin mükemmelleştirdiği 3 lü oyunu Gs ın başında yapmayı başarmıştı. Ama işte yabancı sınırı derken bu dahiyane taktiği sadece Avrupada oynatabildi(3-5-2 hiç Ceyhun ile oynanabilir mi?)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6+0+4'dü sınır. 6 ilk 11, 4 tane de tribün. Kulübe dahi değil..

      Sil
  3. O dönem yabancilarin yanı sıra yerliler de hem kisilik olarak hem oyun olarak kaliteli isimlerdi ve sahaya karakter koyabiliyorlardi... Bu kadroda hamit altintop da vardı mesela hic oynamamasina rağmen eksikliğini hissetmezdik çoğunlukla... Simdi sadece galatasarayda degil turkiye de oyle futbolcu bulmak cok zor.

    YanıtlaSil
  4. Ben Mancini'nin en buyuk hatasi Riera'yi gøndermesi diye gøruyorum.yabanci kuralin kurbani oldu resmen ama yinede onun yerine Burdisso? Evet mevki olarak Telles alindi, ama Burdisso'ya kontenjan acmak icin Riera gitmesi mi gerekti illa? Son senesiydi zaten, iyide oynuyordu. Gøkhan Zan'nin da sezon sonu yønetim tarafindan kadro disi birakilmasi da baska bir hata tabi. Adam hala kaliteli ve iyi oyuncuydu. Hamza Hamzaoglu da Koray uguruna Gøkhan Zan'i kadroya almadi. Ama evet Mancini buyuk adamdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ara transfer dönemi komple hatalı. Sadece Telles'i alarak kapatılabilecek bir süreçti. Bana sorarsan Amrabat'ı kiralamak dahi hataydı.

      Sil
  5. Mancini ülkemize gelmiş geçmiş en karizmatik yabrncı teknik direktördür benim için ve dünyada da karizma yönünden ilk 5 e rahat girer! Fakat mancini ülkemiz için fazla elit bir teknik direktördü bence böyle adamlar büyük bütçeler , geniş kadrolar ister ama herzaman kalbimizde ayrı bir yeri olacaktır..Juventusu elediğimiz o gün futbolun en büyük gerçeklerinden birinin sahada ki tezahürüydü! '' İyi futbol iyi futbolcularla oynanır" Drogba indirdi, Sneijder vurdu gooolll :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mancini iyiydi, ilk sezon değişkenliklere pek ayak uyduramadı. Ertesi sezon devam etmiş olsa eminim ki o da şampiyon olacaktı.

      Sil
  6. Ali Sami Yen Arena'da kışın izlediğim ilk maçtı ertelenen Juve maçı.. Hava soğuk olsun sonuçta ısınıyordur deyip gömleğin üstüne formayı geçirip çıktım işten, üzerimde palto. Nereden bileceğim daha doğalgaz bağlantısının olmadığını, hayatımda o kadar üşüdüğüm başka bir an dahi yok hatrımda. Maç başladı, "sanki iyi gibiyiz", "ama Juventus da ne yaptığını biliyor sonuçta koca Juventus canım", "olm kötüyüz ya yine umut edip edip hüsran var bize!", "Yok lan iyiyiz, yok yok kötüyüz!" diye diye geçirdim ben ilk 25 dakikayı, heyecandan maçı analiz edebilecek durumda değilim, soğuk da uyuşturmuş öte yandan, ancak gol olsa onu da bir iki sn geç idrak edebileceğim o derece.. sonra bir anda mı oldu gerçekten benim idrak yeteneğimin donması sonrası ben mi bir anda gördüm bilmem saha bembeyaz oldu.
    20 dakika bekledik, tünel tam karşımda, hakemleri tünelin girişinde görüyorum, ama ne içeri ne dışarı, tam girişte dikiliyorlar.
    Erteleme kararı çıktı döndüm eve, sabaha kadar ısınamadığını hatırlıyorum.. sabah işe gittim açtım gazeteyi, yanlış hatırlamıyorsam saat 11-11.30' a kadar belli olmadı ya maçın oynanacağı saat ben de o belli olana dek bi gram çalışmadım gözüm gazetede sürekli sayfa yeniliyorum ki kaçırmayım, bi ara bi 14.00 dediler, sonra 15.00' a aldılar falan. 15.00 maç saatini okudum koştum yöneticimin yanına. Fanatik FB' lidir kendisi, hatta ilk kombinesini aldığı zamanlar Galatasaraylı bir yöneticisinin olduğunu ve maç zamanı sırf gidemesin diye mesaiye bırakırmtığını sık sık anlatır, nasıl gaza geldiysem, dedim ki "Abi bak sen izin vermezsen ben kaçacağım işten." Sağolsun kendi yaşadıklarını bana yaşatmadı, durmadı önümde, gittim izledim.
    Maça da çok şey yazılır ama, Umut'un doldurduğu Drogba'nın indirdiği, Sneijder'in de tıkıladığı gole o kadar çok şey yazılır hem de.. Stadın o gün resmi sayıyı bilmem ama 20-30bin kişi toplanmışçasına kalabalık oluşuna o kadar çok şey yazılır ki, golden sonra daha önce hayatımda daha önce görmediğim insanlarla sarılıp ağlaştığımı zaten anlatmayı beceremem.

    Galatasaray bizlere unutulmayacak çok anlar bıraktı, bu da sadece bir tanesi.. Daha nicelerine diyelim

    YanıtlaSil
  7. Birkaç eksikle yine aynı şablonda oynayabiliriz sanki?

    Muslera
    Maicon Stoper Solayaklıstoper
    Mariano Fernando Belhanda Asamoah(Gelirse)
    Feghouli Ndiaye
    Gomis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fernando / Belhanda değil de ortadaki stoper Fernando olabilir.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir