11 Aralık 2017 Pazartesi

Tercihleri yine geçici, en azından sezonu kurtarmak anlamında


Büyük istikrar sahibi teknik adamların ardından yaşanan buhranlar bir futbol klasiğidir. Ne kadar düzen ya da sistem takımı olsanız da bunu yaşayabiliyorsunuz, Dortmund örnek işte. Klopp sonrası Tuchel tercihi doğruydu, 2 sezonluk Dortmund kariyeri de asla kötü geçmedi ama gerek futbolcular, gerek üst yapıyla kötü ilişkileri bu kariyeri uzun kılmadı. 

Peter Bosz tercihini anlamamıştım, Ajax'la Avrupa Ligi finali oynamasının etkisi belki de, bilmiyorum. Dortmund'un da genç yapısından yola çıkıp, ileriye dönük düşünülen bir adım gibi düşünülmüş olabilir. Sezona müthiş girdiler, gollü maçlar, oynanan futbol tatmin edici bir futbol izledik. 

Sonrasını konuşmayalım bile, efsane çakıldılar. Şampiyonlar Ligi'nde aldıkları 2 puan var sadece, tarihin en düşük puanlı Avrupa Ligi bileti alan takımı oldular. Bundesliga'da 8. sıradalar, liderin 13 puan gerisinde. Geç kaldılar bu değişim için, kimsenin Bayern'i geçme beklentisi yoktu ama bu tablo da kabul edilemez. 2. Leipzig ile puan farkı 5, Şampiyonlar Ligi yolunda atılan bir adım oldu. 

Tercihleri yine geçici, en azından sezonu kurtarmak anlamında, Peter Stöger ismini böyle tanımlıyorum. Köln'de başarılı dönemleri var, imkanlar dahilinde başardığı iş önemliydi. Bu sezon farklı tabii, Köln'ün sadece 3 puanı var, o da çakıldı. Yapılan anlaşma sezon sonuna kadar, Stöger'in de bunu kabul etmesi reddedilemeyecek bir fırsat olmasından. Galatasaray'ın Hamza Hamzaoğlu hamlesinden pay biçin, benzer bir hesap. 

Başarılı olursa devam edilir ama Dortmund'un sezon sonu için hayali Julian Nagelsmann olacak. Tercihleri sürekli bu yönde, kendini kanıtlamış, tecrübe ve iddia sahibi isimleri pek düşünmüyorlar. İyi bir proje dahilinde Klinsmann olabilir mi acaba diye düşünüyordum, gündeme dahi gelmemiş. 

Çok da fazla teknik adam yoktu zaten, Tuchel'in geri dönmesi dahi konuşuluyordu. Favre ismi de geçmiş, sezon başında kabul etmediğini biliyorum, Nice'da proje sahibi. Sistem güzel ama, teknik adamla yolları ayırıyorsunuz, hocayı anında belirliyorsunuz, bizim ise bundan tanıtımdan yarım saat önce haberimiz oluyor..

2 yorum:

  1. Hocam Klinsmann'ı beğenir misiniz? Dortmund'da hoca tercihleri genel itibariyle alttan gelerek kendisini ispatlamak isteyen dinamik adamlar yönünde gibi sanki. Klinsmann nedense hiç bir kulüp için ilk aklıma gelen isim olmuyor. Belki göz önünde olmaması Abd de yaşaması etkendir bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben severim, büyük bir proje adamıdır. Dortmund'a da beklemedim değil, olmadı ama. Yönetimin değişeceği söyleniyor, belki de ondan.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir