14 Aralık 2017 Perşembe

Yeniden Tsubasa..


Tsubasa için zayıf noktam, gözümün nuru ya da başımın tacı diyeyim, tanımları daha da arttırırız. Benim için dün de önemliydi, bugün de, yarın da öyle olacak. Yaşımdan bağımsız bir şey, seviyorum bu animeyi. İzlemediğim serisi de kalmamıştır, Türkçe / Japonca ya da başka bir dil fark etmiyor, ısrarla takip ediyorum.

En son Tsubasa J serisini izlemiştim ama Tsubasa Road To 2002'de kaldık. Bir süredir haberleri vardı, nihayet fragmanına da kavuştuk. 2018 Dünya Kupası için geri dönüyor Tsubasa ve bu seride Messi, Ronaldo gibi futbolcular da olacak. Road To 2002'de bir başlangıç hikayesi izlemiştik, fragmandan gördüğüm kadarıyla yine böyle olacak.

Road To 2002 benim için bir yerde hayal kırıklığıydı, Tsubasa'nın Japonya'dan ayrıldıktan sonraki süreci çok hızlı anlatılmış ve Dünya Kupası ilk maçının santrasıyla bitmişti. Umarım o süreç biraz daha detaylı işlenir, benim merak ettiğim o. Dünya Gençler Futbol Şampiyonasında Japon Milli Takım'ına doyduk ama sonrası yok, Road To 2002'de Hollanda ile bir hazırlık maçı var sadece. Brezilya'yla oynanacak açılış maçında Brezilya'nın başında Roberto Hongo vardı, Tsubasa'yı ona karşı izlemek isterdim. Neyse, fragmanı şöyle bırakayım; 


Kimin orjinal Nintendo'su vardı bilmiyorum, benim yoktu mesela. Çakması bir şeyler oynuyorduk, etraf bu klonlarla doluydu. Tsubasa'nın oyun kaseti de çok yaygın görülmezdi, sahip olanlar ise kendini özel noktalara taşırdı. Atari olayına meraklıydım, milyon tane oyun kasetim vardı ama Tsubasa oyununa kavuşmam geç oldu. Tsubasa 2'yi unutamam, Arapçaydı üstelik. Özel şifre defterim dahi vardı, o Arapça şifreleri yazacağım diye verdiğim çabayı başka bir şey için göstermedim.


Şu oyunda yaşadığım heyecan ve gerilimi de ömrümde unutmam. Bugün bilgisayarda oynama imkanım var, üstelik Türkçe olarak ama cesaret edemiyorum, gözüm almıyor. Bazen şifreleri yazıp, özel olarak bazı maçlar yapıyorum, baştan sona bu oyunu nasıl bitirdiğimi hatırlamıyorum bile. Bu oyunda Tsubasa'lı Japon Milli Takım'ına doymuştum mesela, müthiş bir kadro ve onu yönetmesi çok zevkliydi. Oyunun müzikleri desek apayrı hikaye, stratejisi, oyuncu güçlerini koruma çabası, maçı soğutmak, rakibi kalene yaklaştırmamak, rakibin iyi kalecilerini zor durumlara düşürmek için rakip ceza sahasında verilen savaş. 

Tonla Tsubasa oyunu çıktı bunun üzerine ama en iyisi Tsubasa 2'dir, oynayan herkes bunu kabul eder. Hem Tsubasa olması, hem o döneme göre stratejisinin, yapay zekasının, hatta hikayesinin müthişliği. Hikaye boyutu var bir de, Tsubasa'nın Brezilya'ya gitmesiyle başlıyoruz. Sonra Misaki'li Nankatsu, devamında Tsubasa'nın Sao Paolo'suyla hazırlık süreci, devamında ise Japonya'yla Asya ve Dünya Şampiyonaları. Oyunu bitirmek kolay değildi, onu söyleyebilirim. Hikaye ise müthiş, sinematiklerine kadar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir