3 Haziran 2012 Pazar

Aykut Kocaman'ın Sportif Direktörlüğü

Aykut Kocaman'ın teknik direktörlük yetenekleri tartışılır. Bana göre kötü bir teknik adam hatta ama zamanı var, kendini bu anlamda geliştirebilir. Bunu zamanla görürüz ama teknik adamlığının aksine bir o kadar mükemmel bir sportif direktör. Daum'un başına sportif direktör olarak geldiği günden bu yana gerçekleştirilen transferlere baktığımda mükemmel hamleler yapılıyor. Özellikle de yabancı transferleri için.

Maddi kaynaklarınızın olması da değil mesele, para varsa bende alırım diyebilirsiniz ama maddi kaynakları da doğru değerlendirebilmek önemli olan. Bunu da çok iyi bir şekilde başarabiliyor diyebilirim ve Kuyt transferi de bir anlamda Aykut Kocaman'ın sportif direktörlüğünün ustalık eseri oldu.

Bazı futbolcuların yaşı yok, Kuyt da onlardan biri aslında. Kaliteli futbolcular izlenir ama beraberinde sağlam karakteri ve mücadeleyi getiren futbolculara ise tapılır. Liverpool taraftarının da en çok sevdiği futbolculardan biri oldu Kuyt.

Bu anlamda Fenerbahçe Elmander'ini buldu diyebilirim. Şunu söyleyeyim, Elmander ve Kuyt çok zıt iki futbolcu, farklı tarzda ve pozisyonda futbolcular. Bu yüzden de karşılaştırma yapmak çok komik ve saçma. Ama, Fenerbahçe'nin Elmander'ini buldu dememin sebebi başka. Karakter anlamında benzer iki futbolcu, mücadeleyi seven ve bununla ayakta kalan. Oynadığı futbolun da yanında liderlik edecek, o ateşi yakacak, hücumda mücadele gücünü yükseltecek.

Aynı zamanda, Aykut Kocaman'ın teknik direktörlük görevine ilk geldiği zamanlardaki planı da yavaştan yürürlüğe giriyor gibi. Alex'in bu sezon rolü, Giggs tarzı olabilir. Çünkü 4-3-3'e geçişin ayak izi bir anlamda Kuyt. Hücumda Sow, Stoch ve Kuyt üçlüsünü izleyeceğimizi düşünüyorum. Orta sahada ise Cristian'ın yeri hazır, Mehmet Topuz'un da buraya çekileceğini düşünüyorum ve bir orta saha transferi mutlaka gerekecek. Mehmet Topal bu isim değil bana göre, daha çok oyunun iki yönünü oynayan, Emre Belözoğlu tarzında bir futbolcu gerekliliği doğdu gibi.

Kuyt'u birçok pozisyonda kullanmak mümkün elbet, her formasyona uyar. Bu anlamda bir hücum jokeri demek mümkün. Ayrıca ben olsam, Tuncay Şanlı'yı da takıma geri kazandırırım ve ileri üçlü için mükemmel bir alternatif yaratılmış olur. Artı olarak Tuncay Şanlı'nın takıma katacağı psikolojik etmenleri düşünün, böyle bir hamle de bana göre gerekli.

2.5 milyon avro yıllık ücreti olduğu söyleniyor. Ben en az 3 milyon avro alır diyordum ve bu fiyat 3 milyon avro'nun aşağısındaysa bu transfer tez konusudur yorumunu yapmıştım ve böyle de bir durum oluştu. Futbolcunun opsiyonunu takip edip, 1 milyon avro ödeyerek zaten iyi bir iş yapıldı ama 2.5 milyon avro Kuyt adına mükemmel bir ücret. 30 yaş üstü futbolcularda maddi tabloya da bakma gerekliliği var.

Bir Galatasaraylı olmama rağmen beni bile heyecanlandıran bir transfer. Kuyt'u severiz çünkü, böyle karakterli futbolcular can'dır bir anlamda. Onu Türkiye'de izlemek güzel olacak ve bizler Uefa kararı beklerken, Fenerbahçe'nin böyle cesur adımlar atıyor olması da önemli nokta.

3 yorum:

  1. umarım van HOİJDONK etkisi yaratır. beklentim o yönde

    YanıtlaSil
  2. bir Fenerbahçeli olarak ağzına sağlık hocam güzel yazmışsın.. eyvallah :)

    YanıtlaSil
  3. şöyle bi düşünüyorum da bizim ülkemizde 3'lü ortasaha düzeninde hiç bir takım oynayamaz..yada şöyle oynar 3 ön libero alan daraltarak oynar + kanat forvetleri ortasahaya daha fazla dönük oynar ama ben buna 4-3-3 demem, klasik 4-5-1 dir o :)

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir