13 Haziran 2012 Çarşamba

Oktay Mahmuti...

Teknik, taktik gibi kavramlardan öte bazı şeyler. O karakteri sahaya nasıl yansıttığınız en önemli mesele oluyor ve siz o karakterinizle ayakta kalıyorsunuz. Fatih Terim'le beraber en önemli gurur tablolarımızdan biri de Oktay Mahmuti olmuştu, üstelik sadece 2 sezonda başardıklarıyla.

Cemal Nalga olayı sonrası Galatasaray'ını düşünelim. Neredeyse küme düşmeyi garantilemiş bir takım ama o takımı Cem Akdağ almış ve ligde tutmayı başarmıştı. En azından bir sonraki sezonda da takımın başında kalmayı hak ediyordu ama onunla yaşanan ayrılık hikayesi hala aklımızda. Bu yüzden de Oktay Mahmuti ile yaşanan bu ayrılık beni pek de fazla şaşırtmadı.

Cem Akdağ'la yolların ayrılmasıyla yapılan yanlış yine de Oktay Mahmuti ile telafi edilmişti. Temeli atılan o geleneği sürdürdük bir anlamda, daha da güçlendirdik. Çizdiğimiz 5 yıllık yol haritasında en önemli hedefler 2 yılda gerçekleşir oldu. İlk sezonda play-off finali, ikinci sezonda ilk kez Euroleague sahnesine çıkmamız ve o sahnede de gösterdiğimiz başarı, ligde yıllar sonra normal sezon liderliği ama sanki her sezon şampiyon olan bir takımmış gibisinden bir anda şampiyon olamamanın çok büyük bir başarısızlık sayıldığı ortam.

Şampiyon olabilirdik, olmalıydık hatta. Büyük bir fırsattı bu sezon ama kimse Beşiktaş'ı küçük göremez, onların bu sezon yaptıklarını. Bu yüzden Beşiktaş'a elenmiş olmak böylesine büyük bir değişimi beraberinde getirmemeliydi ama Galatasaray'ın basketboldaki temel hastalıklarından biri ortaya çıktı. O da lise kanadının basketboldaki etkisi.

Büyük bir karakter kaybettik, bu çok açık. Şimdi herşey sıfırdan başlayacak bir anlamda, bütün yol haritaları çöpe gitti. 2+2 yıllık anlaştım dediğin hocayla bir anda yolları ayırdın. Oysa çok daha güzel günler Galatasaray'ı bekliyor olabilirdi. Sadece oynamış olmak adına kurulu olan bir branşı şaha kaldıran, salonları dolduran, heyecan yaşatan, herkesi kenetleyen ve basketboldan anlamayan insaları bile adı başarıda sevince, başarısızlıkta üzüntüye yönlendirdi Oktay Mahmuti ve bizler ona ne kadar teşekkür etsek az.

Real Madrid ve Barcelona'dan gelen teklifleri kabul etmeyen, biz bir aileyiz, kenetlendikçe büyüyen diyen sadece bir coach'tan öte büyük bir karakter. Hep söyledim, Galatasaray ve Oktay Mahmuti birbirine çok yakışıyor diye. Ama Cem Akdağ'la yolların ayrılmasını hatırlayınca da bu ayrılık beni çok da şaşırtmıyor, daha çok yaşanır böyle ayrılıklar. Yarın Erman Kunter gelir ama sonraki gün onunla da bu tip bir ayrılık yaşanır.

Yönetim de Oktay Mahmuti'ye teşekkür etmeli. Bugün şampiyonluktan söz ediyorlar, gelecek sezon önlemlerini alacağız diyorlar ve bunu sağlayan insan Oktay Mahmuti çünkü. Euro Cup'ta yaşanan 4.'lükler, play-off yarı finalleri başarıydı bir dönem bu takım için...

5 yorum:

  1. Eğer Oktay Mahmudi ülke dışında yada milli takımda görev almak için kulüpten ayrılmak istediğinden bu olay gerçekleştiyse bir nebze bu durum kabullenilebilir.

    Ama hem kupa finalinde hemde play-off'ta BJK Milangaz'a karşı üstünlük sağlanamadı diye görevinden alındıysa bu karar kabuledilebilir olmaktan çok uzak.

    YanıtlaSil
  2. Güzel yazmışsın biraz içimizi dökmüşsün bu söylediklerinde büyük ölçüde doğru ama bu sene Galatasaray şampiyon olmalıydı , açık yüreklilikle söylüyorum futbolda şampiyonluğu kaybetseydik ben hazırdım sorun yoktu ama basketbol aklıma geldikçe bi huzursuz oluyorum. Bu sezon basketbolda şampiyon olamamamız asla kabul edilebilir bir durum değil sezon başında ne rezillikler yaşayan şu Beşiktaşa karşı bir galibiyet aldık yarı finalde oda adamlar son saniye basketini kaçırdıkları için hala kabullenemiyorum sindiremiyorum Beşiktaşa elenmemizi ve açık söyleyim o an Mahmuti nin gönderileceğini tahmin ediyordum ve yanılmadım. Yanılsaydım keşke ama böyle bir sezonda şampiyon olamayan Galatasaray da illaki bir değişim olurdu bunu unutmamak lazım. Önümüzdeki yıl ligin tozunu atan bi FB bi Efes görürsek şasırmam o zaman bu seneye çok yanarız , yinede bu kulüp bu işin kokusunu bi kere aldı peşini bırakmayacaktır Erman Kunter hamlesinin bizi şampiyonluğa ulaştıracağına inanıyorum.Ayrıca üstüne basa basa tekrar söylüyorum Mahmuti nin göderilmesi ,böyle bir senede şampiyon olamamayı ben ve benim gibi Galatasaraylıların sindirememesin kaynaklandı.

    YanıtlaSil
  3. Kulübü de suçlamak istemiyorum aslında, olayın iç yüzü nedir, neler döndü bunlar hala açıklanmadı. Bunu yazdım ama Mahmuti hala kalabilir takımda ama zor görünüyor. Bakalım neler olacak, olayın iç yüzü bir aydınlansın. Mahmuti'nin gidişi yıkım oldu benim adıma ama hayat devam ediyor sonuçta, Galatasaray her şartta ayakta.

    YanıtlaSil
  4. mahmudi giderse,yerine isterse popovic gelsin, basket kombinemi yenilemem. cok guzel bi oyun oynasak bile hicbir macını izlemem.
    tabi bu soylediklerim mahmudi nin istegi dısında gonderilmesi durumunda gecerli olur

    YanıtlaSil
  5. evet mahmudi ayrıldı ama "Galatasaray hakkında söyleyecek bir şeyim yok. Takımınızdan ayrıldıktan sonra da centilmen olmak zorundasınız." dedi. boyle bi adamı kaybettik ne desek bos..

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir