4 Temmuz 2012 Çarşamba

Bogdan Stancu Orduspor'da

Kasımpaşa'ya transfer ihtimali doğmuştu öncesinde ama ertesi gün futbolcunun Orduspor'da kaldığı açıklanmıştı. Şimdi de transfer resmiyete kavuştu ve olayın üstünden kısaca geçmekte yarar görüyorum.

Farklı bir transfer hikayesi oldu çünkü. 5.5 milyon avro gibi bir bonservis ödenmişti Stancu için ama yarım sezonun ardından Orduspor'a kiralanmıştı. O kaos içerisindeki Galatasaray'da şu iyi oynadı, bu kötü oynadı diye ayırmıyorum olayı. Fatih Terim'in sezon öncesi kamp döneminde üzerinde durduğu bir futbolcu olmuştu ve o şansı kullanamaması üzerinde duruyorum.

Suç onda değil tabii, suç Stancu için 5.5 milyon avro ödeyende. Bu hayal kırıklığını Stancu yaratmadı. Galatasaray'a transfer olduğunda söylemiştim, bu rakam çok yüksek diye. Böyle büyük bir rakamın altında futbolcu ezilebilir, kapasitesini gösterse bile beklenti büyür, sıkıntı da bu oldu.

Ama Orduspor günleri onun açısından muazzam geçti. Orduspor'un Stancu üzerinden beklentisi ile Galatasaray'ın beklentisi çok ayrı tabii. Orduspor Stancu'dan istediğini aldı bence. Haliyle de bu futbolcuyla yola devam etmek istedi ama Galatasaray'ın onun için ödediği 5.5 milyon avro gibi bir rakamın ardından da Stancu'yu bedavaya bırakmak zor iş.

Ayrıca Orduspor'a bir teşekkür buradan. Stancu'yu onlar parlattılar, Anadolu için mükemmel bir alternatif konumuna getirdiler ve devamında Kasımpaşa'nin 2.5 milyon avro'luk teklifi geldi. Ama Stancu'nun Orduspor'da kalmak istemesi Orduspor cephesinde de fiyat arttırımına neden oldu ve 2.5 milyon avro karşılığında bu transferi bitirdiler.

5.5 milyon avro'yu unutalım, geçmişi bir kenara bırakmak zorundayız. 2.5 milyon avro küsür zarardan öte 2.5 milyon avro gibi bir kazanç görüyorum ben, iyi bir rakam kazandık. Geçmişte örnekleri var mı bilmiyorum ama çok uzun zamandır da üç büyüklerden Anadolu'ya geçiş transferlerinde böyle bir rakam görülmüş birşey değil. Orduspor da güçlü yatırımlar yapıyor ve Cuper vizyonu bizlere yansıyor.

Her açıdan farklı bir transfer, her iki takım adına da hayırlısı olsun. İlk yazıda da dediğim gibi, Becali kazanıyor her türlü...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir