12 Ağustos 2012 Pazar

Galatasaray 3-2 Fenerbahçe, Mesaj Net


İyi bir Elmander izlemedik aslında, hele ki bitiricilik anlamında ama Umut Bulut'la bir araya geldiklerinde, ikisini de özel kılan o mücadele özelliği ön plana çıkınca Fenerbahçe savunmasının rahat nefes alamadığını gördük, bu zaten beklenen bir durumdu.

Yobo'nun da yokluğunda Egemen Korkmaz ve Bekir İrtegün'ün top kullanma anlamında yetersiz kalacağı bellitdi ve bu baskıyla birlikte oyuna başlayınca Galatasaray, rakip savunma hatalarından birçok pozisyon buldu.

Daha farklı bir ilk yarı izleyebilirdik yani. Skor anlamında avantajı eline almış, ikinci yarıya daha rahat giren bir Galatasaray olabilirdi ama 1-1 biten bir ilk yarı var. Alex'in bir şutu dışında Fenerbahçe'nin şut girişimi dahi yok ama bir duran topta gelen şans golü. Fenerbahçe adına önemli bir motivasyon olabilirdi aslında bu ama fizik olarak, mücadele olarak Fenerbahçe çok gerilerdeydi.

Melo'nun yokluğu beni düşündüren durumdu. Ben, Melo'nun yokluğunda Hamit Altıntop'un orta sahada oynaması taraftarıyım ama geçen sezondan gelen alışkanlık olmalı ki, Engin Baytar'ı orta sahada izliyoruz. Fenerbahçe'de orta saha ihtiyacı bariz ama Mehmet Topal, Mehmet Topuz ve Cristian gibi isimlerin bizim orta sahaya karşı üstün olabileceğini düşündüm ama onlar çok daha kötü durumdaydı bu anlamda.

Cristian'ın savunma katkısı sıfıra yakınlaşmış, Mehmet Topal ismini Hamit Altıntop misali hiç duyamadık neredeyse ve Mehmet Topuz'da hücuma katkı vermeye çalışıyordu. Kuyt çok yalnız kaldı, Alex ona yeterli desteği götüremedi derken Kuyt yine akılcı oyunuyla etkili oldu, üstelik sadece forvet olarak düşünemeyiz, bizim yarı sahanın her alanında ama dediğim gibi çok yalnız kaldı. Aykut Kocaman'ın Krasic hamlesini ancak Galatasaray 10 kişi kalınca yapması, Sow'u nedense hiç düşünmemesi derken Fenerbahçe'nin tüm hız unsurları kesildi ve Dany'nin özgüven kaynaklı hatalarını o kadar da konuşmuyoruz bu yüzden.

Asıl artı Fatih Terim'e. Galatasaray 10 kişi kaldığında, ben kafamdan bazı senaryolar yazdım ama Amrabat'ı tahmin edemedim. Galatasaray'ı geri çekmedi Fatih Terim, aksine rakip yarı sahada top tutmayı tercih etti ve önce Amrabat değişikliğiyle takıma hız kazandırdı, devamında da tam zamanında gelen Aydın Yılmaz değişikliği Galatasaray'ı hücumda tuttu. 10 kişi olmamıza ve orta sahadan bir futbolcu eksilmesine rağmen fizik olarak, mücadele olarak ve kalite olarak daha üstün Galatasaray'ı izlemeye devam ettik.

Burak Yılmaz'ı, Melo'yu ve Ujfalusi'yi aradık ama eksiklerin bu kadar fazla can yakmaması asıl sevindirici noktalardan biri. Hamit Altıntop'un piyasada olmadığı, Melo'nun oynamadığı bir maç ve Fenerbahçe orta sahasını resmen kilitledik, bu yokluk içerisinde Selçuk İnan yine rahattı ve yaptığı iki asistle hücumda ama bunun da yanında savunmada etkin kaldı ve Mehmet Topal vari bir etki onu durduramadı.

Maçın adamı Umut Bulut, bunu tartışmıyoruz bile. Çok basit bir gol kaçırarak, moral olarak maça düşük başlamasına rağmen çabuk toparladı ve rakip savunmaya yaptığı baskı, 85. dakikada dahi yarattığı etki, o fizik gücü koruması, rakip savunma arkasına yaptığı koşular derken Fenerbahçe savunmasını hataya zorladı ve o hatalardan kaynaklı iki gol buldu. Elmander kopuk kopuk bir görüntü çizdi ama Umut Bulut'un bu üstün futbolu Elmander'in eksiklerini fazla yansıtmadı ve kaçan basit goller dışında bir eleştiri getiremiyoruz. Burak Yılmaz bu anlar için transfer edildi ve hücuma bir de Amrabat takviyesi olacak. Amrabat'ı da çok beğendim ben.

Sezona kupayla başlamak, Fenerbahçe'yi yenerek başlamak güzel. 10 kişi kalmamıza, o an maçın 2-2'e gelmesine rağmen asla savunma düşünmeden, kendi oyunumuzu devam ettirerek bu kupa müzemize geliyor. Sezon öncesinde çok net bir mesaj bu. Fenerbahçe'nin ise orta saha eksikliği ortada, acil bir takviye gerekli, çünkü Cristian ve Mehmet Topal'ın birbirleriyle alakalarının olmadığını düşünüyorum. Aynı şekilde elde Krasic, Sow ya da Stoch gibi isimler varken, böyle bir kadro tercihi de Fenerbahçe adına şaşırtıcı taraf. Biraz şans, biraz da Kuyt'un müthiş akılcılığı sayesinde maçın içerisinde sürekli kalmayı başardılar ama Fenerbahçeliler adına Sow oyuna girdikten sonraki etkiyi görmek, neden Kuyt ve Sow yan yana başlamadı sorularını da getirmiş olmalı.

Engin Baytar konusunda ise yazacak birşey yok. Geçen sezon Sivasspor maçında da böylesine bir patlama yaşamıştı ama bu çok fazla zirve oldu. Ne karar verilirse verilsin, isterse dünyanın en kötü hakem yönetimini izliyor olalım, hakemin yakasına yapışmak, işi fiziksel müdahaleye götürmek ve edilen küfürleri saymıyorum bile. Hepsinin ötesinde de en kritik anda takımını 10 kişi bırakıyorsun, bu kupa gelmeseydi eğer ihalenin kesileceği isim kendisi olacaktı ama kupa töreni sırasında da birşey olmamış gibi davranması şaşırtıcı. Yararlı bir futbolcu, bunu da hep dile getirdim, kendisine inandım ama biraz daha akılcı olması gerek. Alacağı ceza büyük olacak, ayrıca bir de Terim'den gelecek ceza...

5 yorum:

  1. Galatasaray adına bir çok olumlu şey vardı fakat engin olayını ve özellikle benim dikkatimi çok çekti bir serbest vuruşta hamitin elinden selçuğun topu alması çok garibime gitti. Umarım ilerleyen zamanda takımda 2 başlılık gibi bir durum olmaz veya hamiti takıma küstürmeyiz. belkide ben abartıyorum ama maç içinde en üzüldüğüm sahne oldu.

    YanıtlaSil
  2. Takımın lideri Selçuk İnan ama, bu imtiyazlar ona tanındı. Ben bir sorun çıkacağını sanmıyorum, hazırlık maçlarında da Selçuk İnan'ın Hamit Altıntop'a komut verdiği çok oldu.

    YanıtlaSil
  3. tarafsız bir gözle izledim dün maçı bir Anadolu takımı taraftarı olarak, o sebeble objektif bir yorum yapabilcem.. Fatih hoca yönetimindeki Galatasaray rakibin zaafiyetlerini iyi tespit ederek stratejisinde başarıya ulaştı.

    Yıllardır yetersiz gördüğüm Aykut hoca ise tercihlerinde ve hamlelerinde hatalar yaptığını söyleyebilirim. Sol tarafta Hasan Ali-Caner yerine Caner-Stoch şeklinde başlaması o kanadı daha aktif kullanmasına sebeb olacaktı. İlk golde gereksiz bir kaleci hatası yaptı Mert, Bekir o topu kafayla uzaklaştırabilirdi yada o topa Umut kafa ile vursa 20 metreden gol atabilirmi o da tartışılır. rakip pres yaptığı halde ısrarla neden oyunu geride kurmaya çalıştı Fenerbahce anlam veremedim ve ortasaha oyuncularının yardıma gelmeyişi de enteresandır Alex geri gelip top alırsa ne alâ yoksa top çıkmıyo ileriye.. kısacası İmparator yine farkını gösterdi tüm Türkiye'ye..

    YanıtlaSil
  4. ilerleyen zamanlarda cok cok daha ıyı bır Galatasaray bekliyorum. henüz dişliler tam yerine oturmuş değil buna rağmen yine eze eze oynadık maç boyunca. fakat her zaman ki gibi bu takıma karşı gol kacırma zaafiyetimiz devam etmekte artık buna bir çözüm bulunmalı her maçı 4 -5 atacakken golleri kacırıp gereksiz yere strese giriyorum şu gol kaçırma zincirini kırmamız lazım ligdeki maçta bunu umud ediyorum.maç içinde eskileri konusmaya gerek yok nazar degmesın. hamitin daha cok sorumluluk alması gerekiyor lider vasıflarını ortaya koymalı ve koyacaktırda eminim henüz erken onun ıcınde. dany i ise zayıf halkamız olarak gördüm çok aksıyor umarım ılerleyen haftalarda ufa ıle bırlıkte semihin yanını değişerek doldurmayı basarırlar. amrabat ıse tam tahmın ettıgım gıbı adeta top`la sevgili gbi adam o kadar hassas dokunuyor top`a bir o kadar cesur gidiyor rakibinin üzerine. yine de daha çok erken 5. haftaya doğru takımın tam bir kimliğe bürüneceğini düşünüyorum. Selamlar..

    YanıtlaSil
  5. Hamit çok ama çok durgun..
    Umarım değişir..

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir