29 Aralık 2012 Cumartesi

Carlos Arroyo Galatasaray'da

Önce şunu söyleyeyim. Farklı ülkelerde de bu kural var mı bilmiyorum ama, sözleşmesi biten yabancı isimler için aynı ülke içerisinde takım değiştirince ödenen bonservis kuralı inanılmaz saçma. Sözleşmesi biten oyuncu istediği gibi dolaşım hakkını elde edebilmeli, aynı ülke içerisinde de. Hawkins'in ardından Arroyo için de böyle bir bonservisin altına girmiş bulunmaktayız.

Ergin Ataman, eskiden çalıştığı oyuncularla tekrar çalışmayı sever. Bu anlamda Beşiktaş'ta kurduğu iskeletin önemli bir bölümünü Galatasaray'a taşıdı. Kadro mühendisliği anlamında da tartışmasız iyi bir coach ama oyun kurucu olayı oyun kurucu konusunda sezon başından bu yana eleştiriliyordu.

Jamont Gordon ideal bir numara değil, Ender Arslan veya Engin Atsür'den de beklenen istikrar gelmediği için iyi bir yabancı bir numara transferi zaten gerekliydi ama Lakoviç'in durumu Galatasaray'ın elini kolunu bağlamıştı, yaşanan şanssız sakatlıkların ardından da Lakoviç'in durumuna bakılmadan, ekonomik şartlar son derece zorlanarak Arroyo transferi gerçekleştirildi.

Benim hayalim, Domercant ve Göksenin Köksal sakatlanmadan Arroyo'nun da bu takıma katılmasıydı. Arroyo ismi dışında başka bir isim konuştuğumuzu hiç hatırlamıyorum. O da Galatasaray'ı ısrarla bekledi ama yukarıda bahsettiğim bu bonservis kuralı yüzünden epey zorlandı Galatasaray, neyse ki bir şekilde transfer gerçekleşmiş oldu.

Hawkins'in yalnız kaldığını düşünüyorum, bazı anlarda çok sıkışabiliyor ve onun üzerine çok yüklendi Galatasaray. 38-39 dakika boyunca sahada kalır oldu ve bu da performansta dalgalanmalar yaratabiliyor. Hawkins'e beklenen katkı yok, Jamont Gordon o anlamda bir numara gibi oynadığından istenilen düzeyde değil derken özellikle sakatlıklardan sonra iyi gidişatı bozulmuştu Galatasaray'ın.

Arroyo bu anlamda nokta hamle. Bir numara konusu böylece çözülmüş oldu. Ayrıca Jamont Gordon iki numaraya kayacak ve asıl performansını böyle göstereceğini düşünüyorum. Hawkins de skor anlamında rahatlayacaktır ve bir bakıma domino etkisi yaşandı. Kısa rotasyonu da derin bir nefes alacak ama ben bir yerli transferi daha gelmesi gerektiğini düşünüyorum. Göksenin Köksal'ın yeri hala boş. Mehmet Yağmur'un ismi geçiyordu, eğer o da gerçekleşebilirse güzel olacak.

Hayırlısı olsun, geçen sezondan takdir ettiğimiz, beğendiğimiz bir isimdi Arroyo. O da Melo vari uzun bir tatilin ardından geliyor, kısa vadede çok şeyler beklemiyorum ama ritmini bulduğunda çok yararlı olacaktır.

1 yorum:

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir