2 Mart 2013 Cumartesi

Şu Futbola Beraberlik Çok Büyük Nimet


Dün twitter'da ''duruma göre beraberlik kötü sonuç olmayabilir'' diye yazdım ama böyle kötü bir futbolu da beklemiyordum tabii. Belki de sezonun en kötü futboluydu. Pozisyonu ve kaleye isabetli şutu olmayan bir Galatasaray izledik. Galatasaray adına maçın en önemli anı, 90+3'de Drogba'nın kullandığı frikik oluyorsa zaten orada iş bitmiş demektir.

Eskişehir deplasmanı çok zor ve Eskişehirspor iyi bir takım. Bunu düşünerek, alınacak beraberlik kötü sonuç olmayabilir demiştim. Bu futbolla da alınan beraberlik kötü olmadı, hatta kazanılan bir puan olarak bakıyoruz olaya. Rakibin 20 saniye içerisinde üç topu direkten döndü, kaçan pozisyonları var ve Muslera'nın da çok iyi maç çıkarttığını söyleyebiliriz.

Tüm bunlar birleştiğinde de Eskişehir deplasmanından kaybetmeden dönüyoruz diye sevinmek durumundayız ve şampiyonluk yolunda çok önemli bir virajı atlattık.

Fatih Terim'in yokluğu, Galatasaray adına en büyük handikap. Futbolcuların kenara baktığında Fatih Terim'i görmesi bir yana, Ümit Davala'nın hayal kırıklığı olduğunu düşünüyorum. Geçen sezon Süper Final'de Beşiktaş ile 2-2 berabere kaldığımız maçta da takımın başında o vardı ve yine aynı şeyleri yazmıştım. Sınıfta kaldığı bir maç daha bence.

Aydın Yılmaz değişikliği, buna bakmak lazım. O ana kadar kötü oynayan bir Galatasaray vardı ve alınan risk bana göre çok gereksiz. Sonuçlarını da oluşan Eskişehirspor baskısında gördük. Melo'nun çok kötü oynadığına katılıyorum ama Melo'yu oyundan alıp Aydın Yılmaz'ı oyuna sokmak, Galatasaray'ı hücumda çok daha iyi kılmaz, kılmadı da.

Selçuk İnan yine tek başına kaldı, Orduspor maçının ilk yarısında olduğu gibi. Sürekli koştu, tek başına orta sahanın defansif yükünü çekmek zorunda kaldı. Sneijder ise Hürriyet Güçer'le tanıştı derken bu takım orta sahadan nasıl çıkacak, nasıl organize olacak ya da topu forvetlere nasıl indirecek?

3. değişikliğin de 90'larda gelmesi ayrı hikaye. Ümit Davala'nın benim için hayal kırıklığı olması bir yana, Hamit Altıntop'un da ne durumda olursa olsun, önemli bir adam olduğunu tekrar hatırladık bence.

Eskişehirspor şanssız taraf. Çok iyi oynadıkları bir maçtı. Ben onların kupa maçından da sebep yorgunluk hissedeceğini düşünüyordum ama Galatasaray'ı iyi çalıştıkları belli. Attığı şutlar dışında müthiş bir Erkan Zengin etkisi izledik, ikinci yarıda Sabri Sarıoğlu'nun kanadını domine etti. İlk yarıda da Kamara'nın Hakan Balta'ya karşı bir üstünlüğü vardı. Necati Ateş gol aradı, yine iyi bir Galatasaray maçı çıkardı.

Hepsinden önemlisi ise onlar orta sahada bitirdiler işi. Galatasaray orta sahasına karşı müthiş bir üstünlük kurdular. Alper Potuk'u çok beğendim mesela ve Hürriyet Güçer de Galatasaray orta sahasının organize olma şansını Sneijder'i durdurarak bitirdi.

Hücumda da top tutamadık, Burak Yılmaz'ın oyunda olduğunu maçın sonunda farkettim. Nasıl dalmışsam, Aydın Yılmaz'la Burak Yılmaz değişti sanıyordum, o derece. Düşünüyorum da, gerçekten Galatasaray'da iş yapan tek futbolcu Muslera. Bir maçta da kalecin maçın adamıysa ve 2. bir isim yazamıyorsan, beraberliğe sevineceksin, bu kadar basit...

1 yorum:

  1. melo kotu oynamıyor cunku hıc oynamayan bırı kotu oynamaz bunu bı hoca goremedı bu konularda fıkrım belırttım daha once yazılarında melonun ruhsuz oyununa ragmen hala 11 e alıyosan yazık. bugunku macta sevındgım tek sey gol yemememız gokhan zan bos zamanlaarında daha fazla calısmıs olsaydı zayıf ayak calısması top kontrolu calısması kas guclendırmesı sut calısması v.s calısmalar yaparak futbolunu gelıstırebılecek bırcok duruma sahıptı ama gokhan ve onun gıbı bırcok futbolcu bunu yapmıyor sebebıde zaten maddı durumları cok ıyı yedekte kalsalar sıradan bır takımdada olsalar her turlu ımakana sahıpler bu yuzden kendılerınce ugrasmıyorlar halbukı yapmıs olsalar cok farklı yerlerde olabılerdı

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir