21 Ocak 2014 Salı

Her Kötü Gidiş, Umudu Mazide Aratıyor

Bursaspor'un Türk futboluna sunduğu iki yıldız adayı; Volkan Şen ve Sercan Yıldırım. Bursaspor'un şampiyon olduğu dönemi hatırlıyorum da, herkesin yanıp tutuştuğu yıldız adaylarıydı bunlar.

Sercan Yıldırım'ın mazisi daha da derin hatta. Şampiyon olunan sezondan 1-2 sezon önce de onu konuşuyorduk. Manchester United istedi, o takım istedi, bu takım istedi gibisinden. Türkiye'nin Messi'si diye haber çıkmıştı Avrupa basınında, o yaşta bir çocuk için ötesi var mı.

Volkan Şen ise benim gözümde Bursa'ya daha bağlı gibi geldi hep. Onun mazisi o kadar derin değildi ama Bursa'nın Türk futboluna sunduğu önemli yeteneklerden de biriydi. Şampiyonluk sezonunda katkısı büyüktü, aynı katkı Sercan Yıldırım'dan gelmemişti mesela. Sercan Yıldırım geleceğe dönük bir adım gibi görünürken, Volkan Şen ise anında katkı verebilecek sağlam bir kanat oyuncusu profilindeydi.

İşin özü, iki futbolcu da olmadı. Volkan Şen'in düşüşü önce Bursaspor'da başladı, devamında da Trabzonspor'da tutmadı. Gerçi o, zaten hiç Trabzon'a gitmemiş gibiydi.

Sercan Yıldırım ise bir proje transferi misali, Ünal Aysal'ın onu Türk futboluna geri kazandırmak istiyoruz söylemleriyle gelmişti ama ondan da olmadı. 

İkisi de şans buldu, ikisini de kazanmak adına her iki takım ellerinden geleni yaptı ama düşüşün önüne geçmek güç. Yeniden Bursaspor'a dönebilmeleri de onların Bursa çocuğu olmalarından kaynaklı. Bu tip durumlarda her zaman ikinci bir şansınız olabiliyor.

Batuhan Karadeniz de bu şansı geçen sezon Beşiktaş'a dönerek yakalamıştı mesela. Ya da bunun gibi birçok örnek sayabiliriz ama bu geri dönüşlerden iyi kazanımlar elde edildiğini maalesef çok göremedik. İstisna durumlar oluyor genelde ama Volkan Şen'den bu istisna durumu bekliyorum aslında. Sercan Yıldırım'dan çok umudum yok.

Bursaspor açısından bakıyorum ben olaya. Futbolcular yapabilecekleri en iyi işi yaptı geri dönerek. Şunu düşündüm, Samsunspor'da işler ne zaman kötü gitse gel Serkan Aykut, gel Celil Sağır durumu olurdu. Her kötü gidiş, umudu mazide aratabiliyor ve o umudu mazide aramanın da bir artısı olmuyor. 

Yani, bu iki transfer Bursaspor açısından işlerin ne kadar kötü gittiğinin bir göstergesi. Bundan 1-2 sezon önce kimsenin aklına gelmezdi bu futbolcular, hatta geri dönüşleri büyük tepki bile toplayabilirdi ama bugün kurtarıcı gözüyle bakılıyorsa gerçekten Bursaspor için işler iyi gitmiyor demektir.

Zamanında Bursaspor neden şampiyon olamaz diye bir yazı yazmıştım (http://sportifcumleler.blogspot.com.tr/2012/12/bursaspor-neden-sampiyon-olamaz.html), işte bu yüzden olamaz. Şampiyon bir takımın hamleleri değil bunlar...

1 yorum:

  1. Başlık fevkalâde.

    Yazı da güzel.

    Hoş geldin bu arada Burak. =)

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir