20 Eylül 2014 Cumartesi

Sağ Bek Yasin Öztekin?

 
Galatasaray'ın 11'ini maç sabahı öğrenmenin sıkıntılı bir durum olduğunu düşünüyorum. Teknik ekibin bu yönde bir tasarrufu olduğunu düşünmüyorum, eskiden Fatih Terim şov niyetine bir gün öncesinden bazı maçlar öncesinde 11'ini açıklardı ama bu daha farklı bir durum. Köstebek, sızma gibi tabirler de kullanmak istemem ama aşılması gereken bir sorun olduğunu düşünüyorum.

Yansıyan Galatasaray 11'ine baktığımızda Muslera - Yasin Öztekin, Chedjou, Semih Kaya, Tarık Çamdal - Yekta, Dzemaili, Selçuk İnan - Bruma, Burak ve Sneijder'i görüyoruz. Prandelli, 4-3-1-2 dediğimiz formasyonuna devam ediyor ve burada konuşulacak iki durum, Selçuk İnan ısrarı ve sürpriz diyebileceğim sağ bek Yasin Öztekin tercihi.

Zamanında, Kalli de yoklukta Hasan Şaş'ı sağ bek oynatmıştı. Ya da, Fatih Terim'in Kazım Kazım'ı Eskişehirspor deplasmanında oyuna sağ bek olarak soktuğunu hatırlarım. Yiğit Gökoğlan'ı da sağ bek oynatma düşüncesiyle transfer ettiğini biliyorum ayrıca ama bunu hiç denemedi. Bu anlamda Yasin Öztekin'in sağ bek oynatılma düşüncesi de bana ilginç geldi ama denemeye değer.

Yasin Öztekin'in Dortmund altyapısında sağ ve sol beklerde de oynadığını duydum. Ne derece katkı vermiştir, verebilir bilinmez ama Prandelli'nin böyle bir tasarrufu olmuş anlaşılan. Mancini de yeni şeyler denemeyi severdi, bu yönde kazanımları da olmuştu. Semih Kaya'dan sağ bek, Sabri Sarıoğlu'ndan sol bek çıkarabilmişti. Prandelli neden Semih Kaya'yı sağ bekte de düşünmez, Koray Günter stoper ihtimalleri arasına neden hiç yanılmaz bilemiyorum ama bu akşam Yasin Öztekin'i sağ bekte izleyeceğiz, umarım başarılı olur.

Olcan Adın ve Telles tercihlerini de konuşmak lazım aslında. Olcan Adın'ın da sağ ve sol beklerde oynamışlığı vardır, alışık olduğu pozisyonlar ama Olcan Adın değerlendirilmediği gibi, kamp kadrosuna dahil alınmaz oldu. Hepimizin umut beslediği, çok sevindiği bir transferdi ve son döneme de baktığımızda damga vurmuş yerlilerden biri olduğunu düşünüyorum ama Prandelli neden böyle bir karar aldı bilinmez. Telles tercihini anlayabiliyorum, hiç gelişme gösteremedi ve geriye gidiyor ama Olcan Adın kullanılmalı diye düşünüyorum. Teknik direktör belli olmadan transfer yapmanın bir anlamda zararları aslında, bu ihtimali de düşünmek lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir