28 Kasım 2014 Cuma

Zor Bir Görev; Hamza Hamzaoğlu & Galatasaray


Uzun vadeli bir adım atamazsınız, geçici bir yönetim olduğunuzu söylüyorsunuz. Bu yüzden de yeni bir yabancı hoca getirmek imkansız, hem maliyet hem de şartlar göz önüne alındığında. Ayrıca sezonun ilerleyen bölümündeyiz, Avrupa hedefi de kalmamış ve yerel hedefler için ligi bilen, camiayı iyi tanıyan, camianın içinde yetişmiş bir isimle anlaşmak güzel ama mantıklı isimler çerçevesinde.

Duyduğum, söylenen Hamza Hamzaoğlu olmasaydı Hasan Şaş'ın göreve getirileceği. Hemen kafamda bir Ümit Davala & Hasan Şaş kıyası yaptım. Ümit Davala'yı görevden ayrıldığından bu yana gören, duyan yok. Asla konuşmaz, asla kötülemez, göreve de her zaman hazırdır, bana haksızlık yapıldı demez. Hasan Şaş ise hiç susmaz, kendi dönemini de eleştirir, yeni dönemi zaten beğenmez, bazı yorumlarıyla da skandal işlere imza atar. Sneijder 4. tercih, Hakan Çalhanoğlu Milli Takım'a giremez, şu şöyle, bu böyle diye liste uzar.

Galatasaraylılık duruşunu zaten tartışmayacağım gibi, futbol aklına da inanmıyorum. Benim gönlümden geçen isim Tugay Kerimoğlu'ydu, anlaşılan hiç akıllara gelmedi. Ya da iki başarısız görülen dönemde yardımcı teknik adamlığı onu da başarısız gösterdi, bu yüzden düşünmediler. Ümit Davala olabilirdi, o akıllara gelmiş ama o yönde de bir adım atılmadı. Hikmet Karaman vari isimleri ise zaten düşünmeye bile gerek yok, bu anlamda baktığımızda Hamza Hamzaoğlu kötü tercih değil.

Kısa vadeli olması, sözleşmesinin sezon sonuna kadar sürecek olması ve opsiyonun yeni yönetime bırakılması güzel. Şu şartlar altında deneme yanılma yapabilirsiniz. Akhisar Belediyespor ile Galatasaray'ı elbette kıyaslamak imkansız ama Hamza Hamzaoğlu adına Galatasaray büyük gelir söylemi için erken, görmek lazım, yaşamak lazım. O da bu fırsatı buldu.

Akıllara takılan iki tane mevzu var. Birincisi Fatih Terim'in gölgesi olup olmayacağı. Ben olacağını düşünmüyorum, kendi doğrularını sahaya yansıtmaya çalışacaktır. Bu tercih için Fatih Terim'in görüşü mutlaka alınmıştır ama sezon sonunda Fatih Terim gelecek üzerinden bir yorum da bana göre yanlış, o birliktelik uzun bir süre olmaz. Doğru olan da Hamza Hamzaoğlu'nun kendi doğrularını yaratması, yoksa hayatı boyunca iyi bir teknik adam asla olamayacak. Akhisar Belediyespor projesi de bu anlamda yetmez.

İkincisi ise Dünya Kupası sırasında Hollanda - Meksika maçını yorumlarken, Sneijder için söylediği sözler ve akabinde Sneijder'in attığı muhteşem gol. Bu sahne Sneijder'in, bunu Hamza Hamzaoğlu'nun da çok iyi bildiğini düşünüyorum. Sneijder'i kesemezsin, Prandelli nasıl gitti gördük. Hamza Hamzaoğlu'nun da Sneijder'i düşüneceğini, takımı onun üzerine kuracağına inanıyorum. Kader biraz da bu, gün gelir o gün kötülediğin Sneijder'in bugün etrafında dolanmak zorunda kalırsın. O gün söylemleri çok talihsizdi, kendisi de farkındadır. Hatta o söylemler sonrasında, insanların kafasında Hamza Hamzaoğlu hayalleri de ölmüştü ama şartlar bizi buraya getirdi, buna ben de dahilim.

Akhisar Belediyespor günleri gerçekten çok başarılıydı. Küçük imkanlar içerisinden çok büyük bir ruh yarattı ve şu an Süper Lig'in gediklisi diyebileceğimiz, en sağlam yapılı takımlardan birini yarattı. Kendisi bugün orada değil ama kulüp yürümeye, ilerlemeye devam ediyor. Bu önemli bir başarıdır, altını tekrar tekrar çizmek gerekir ama Galatasaray'da yaşayacağı günlerle o günleri değerlendirmek yanlış olacak. Çünkü, Selçuk İnan ile Bilal Kısa'yı kazanmak başka şeylerdir. Bunu kendisi de görecek, yaşayacak.

Doğru futbol akılları olmadığı ve yaratılmadığı için proje diyebileceğimiz yabancı hocalar burada tutunamıyor maalesef. Rijkaard da olmadı, Mancini olmadı, Prandelli yapamadı. Bu yüzden de bu futbol aklı devam ettiği sürece yerli teknik adamla devam etmek en doğrusu ama günün birinde o futbol aklı Galatasaray'da doğar ve istikrar anlamında, başarı anlamında kalıcı adımlar atılacak günleri görmek dileğiyle.

Şu aşamada hedef maalesef 4. yıldız ve Türkiye Kupası. Gerçi 4. yıldıza ilk ulaşan takım çok önemli bir adım atmıyor, 3. yıldızı ilk biz aldık ve farklı bir noktaya gelmedik. Ya da 100. yılda Fenerbahçe ve Beşiktaş gibi şampiyon olamadık, yine birşey değişmedi. Ama onlar 4. yıldız diye diye Avrupa hedefini öldürdüler, bu da Galatasaray'ın yeni vizyonudur..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir